- 1164 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Özgelişim Kindarlığı Önler
ÖZGELİŞİM KİNDARLIĞI ÖNLER
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Kindarlığın çok kötü bir huy olduğunu hepimiz biliyoruz. Kindar insanları toplumun genelinin sevmediğini de. Toplumda gizli ve açık kindar insanın çok olduğunu da... Kindar insnaların azalması için toplumun çaba harcaması gerektiğini de hepimiz biliyoruz yani...
Sevgili dostum, Özgelişim yolcusu Kardeşim,
Özgelişimin bir amacı da insanın kendini geliştirecek zamanının çok olması ve insanlara kin beslemeye bile zamanının olmaması. Yani insan öyle kendini geliştirmeye adayacak ki , kimseye kin beslemeye zamanı bile olmayacak. Kendini eleştiren, eksiklerini görene bile hoşgörü hatta sevgi besleyecek. Bunu yapan da az değil toplumda... Bizlerde bunu yapmaya çalışıyoruz işte seninle ve bizim gbi insanlar çoğalsın diye temenni ediyoruz. Temenni etmekle kalmıyor çoğalması için çaba harcıyoruz. Bu da bize mutluluk, huzur ve sevinç katıyor.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Kin beslemek ile bize karşı tavırlara karşı tavır takınmak farklı şeyler. Bu mektupta bunu da anlatmam lazım sana.Çoğu insna bunları karıştırıyor da...
Sevgili dostum, Özgelişim Yolcusu Kardeşim,
Bize karşı olumsuz tavırlar ve sözler takınanı önce uyarmamız, sonrasında uyarılarımıza bakmazsa onunla aramıza mesafe koymamız ve ısrarda devam ederse selamı sabahı da kesmemiz bir tavır takınmadır. Kimse insana istemediği şekilde davranamaz.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Kin besleme ise bize eleştiride bulunan insana düşmanlık beslememiz ve bunu da davranışlarımızla göstermemiz ile olur. Halbuki olumlu eleştiriler bizleri güçlendirir. Kin de öç almak duygusu ve düşmanlık vardır. Ama tavır takınmakta öç almak duygusu yoktur.Düşmanlık yapmak hiç aklına gelmez tavır takınanın. Fark burada meydana gelir. Düşmanlığın kötü huy olduğunu da bilir. Sadece sevmediği tavırlar sergileyen insandan uzak durarak rahatlama vardır.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişim yolcusu insanın öç alma duygusu, düşmanlık duyguları olmaması gerekir. Kendini geliştiren çevresini de geliştirmek ister. Toplumun gelişimine destek olacak kitapları herkesin okumasını ister. Bu kitapların veya etkinliklerin toplumun büyük kesiminin farkında olmasını ister ki, okuyan, seyreden kindarlıktan, düşmanlıktan uzak kalsın toplum.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Toplumda ona buna kin besleyen insanları gördükçe üzülüyor insan. Gizli kin besleyeneleri gördükçe “keşke bu da dostum gibi özgelişime önem veren insan olsa” diye içimden geçiriyorum ve hemen aklıma sen geliyorsun. İnsanın kinden uzak dostu olması ne güzel .
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişime önem veren insna kötü duyguları içinden kovan ve güzel duyguların içinde daha çok olması için çaba harcayan insandır. Bilir ki mevki makamın, servetin varsa senin yanında insan çok olur. Bunların gerçek mı sahte mi olduğunu çoğu zaman anlayamazsın. Mevki ve servetin gittiğinde anlarsın ki gerçek dostlar özgelişimin için çaba harcayan her zaman senin yanında olan dostlardır. Bunu başına gelmeden bilmek için de arif omak gerekir. Özgelişim işte Arif insan olmak anlamına da gelir.
Sevgili özgelişim Yolcusu dostum,
Bana da bazen “ Falanca insna sana kin besliyor” diye serzenişte bulunanlar oluyor. Kötü niyetli değil bunlar. Güya beni düşünüyorlar. Onlara “ Kin beslediklerini düşünmüyorum. Kin besleseler de , kimseye kötü bir tutumumuz olmadı ki” diyorum. “Bu kin besleyenin sorunu” diye de ekliyorum. Hakikaten de kin besleyen beslediği kinden sorumlu kin beslenen değil.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişim yolculuğuna çıkarken bunları seninle her zaman paylaşacağıma söz verdiğim için yazıyorum. Hem yazarken rahatlıyorum hem de sevdiğim bir dostumla bilgi paylaşımı yaptığımdan mutluluk duyuyorum. Mutluluğum kat kat artıyor yani.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Bize kin besleyene bile sevgi beslemeye devam edersek belki bu sevgi o kini de eriterek yok eder. İlacın suda erimesi ve şifa vermesi gibi. Asıl iş kin besleyene sevgi beslemek ve bize duyduğu kinin yok olması için çabada bulunmak olmalı. Bize yakışan bu olmalı değil mi ?
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Ne kadar çabalarsak çabalayalım bize olumsuz tavır takınan da kin besleyen de, sevgi besleyen de olacak. Önemli olan bizim niyetimiz. Peygamber bile “müminin niyeti amelinden daha faydalıdır” demiş. Niyetin güzel olması karşımızdakinin kötü tavrını gidererek bakarsın sevgiye bile dönüştürebilir.
Sevgili dostum,
Özgelişimi yaşadıkça, daha güzel yönlerini keşfettikçe ve öğrendikçe bunları hemen sana mektuplar ile yazma isteiğimi hiç ertelemeden hemen yazıyorum. Bu da unutmamamı ve sana olan sevgimin artmasını, yazdıklarımızın da faydalı olmasını sağlıyor. Okumak da yazmak da ne büyük nimet ki oku ve yaz Yaradanın ilk emirlerinden.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Amacımız hem yazarak hem konuşarak, hem de tavırlarımızla hoş olmayan davranışlara tepki göstererek gençlere, gelecek nesillere örnek olmak. O yüzden boş ve hoş olmayan davranışlara hoşgörü göstermeden insanlara sürekli iiletişimde olmak insana mutluluk veriyor. Sanırım okumakda sana huzur verir.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özümüz sözümüze ve yazımıza yansıyor. Öz geliştikçe sanırım sözde gelişiyor. Söz faydalı oldukça bu da özü daha da geliştiriyor. Bunun farkına varıyorum ve özgelişime işte bundan önem veriyorum. 8 milyarda bir katkımız oluyorsa dünyanın gelişimine o bile kardır. “Damlaya damlaya göl olur, damlacıktan sel olur” bu sel sevgi seli olsun değil mi. Bilgi seli olsun ki dünya bilgi ve sevgi dolsun.
Sevgili dostum,
Kinsiz, sevgi dolu bir hayatta yaşamak bizim her zaan hakkımız biz başkasına kin beslemeyelim ki başkaları da bize beslemesin. Biz sevgi ve bilgi ile özümüzü temiz tutalım gerisi bizim sorunumuz değil. “Herkes kendi türküsünü söyler ve oynar” sözünü boşuna dememişler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.