- 159 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
Tutuklular koğuşu
Saatler pazarın 14 dünü gösterdiğinde polisler eşliğinde Erzurum H tipi ceza evin 8 tutuklu teslim edildik.
Gardiyan ana giriş kısmında bizi teslim aldı. Büyük bahçenin demir kapısı kapatıldı içeriye alınmayı bekliyoruz yaklaşık iki saatlik beklemenin ardından bizi cezaevi ne aldılar eşyalarımızı ayrıntılı bir el aramasından sonra birde x-ray cihazından geçirdiler. Gerek girişteki görevliler olsun gerekse iç kısımdaki nöbetçiler mesafeli davranmaya çalışsalar da meslektaşlarımız olmaları sebebi ile gayet kibar davrandılar, yalnız görev sırasında her birimizin isimlerinin başın bey kelimesi kaldırıldı bizlere hitap edilirken kullanılan bey kelimesinin yerine isim ve soy isim ile hitap edilmeye başlandı.
Artık mahkum olduğumuz için bu durumu baştan kabullenmek zorunda olduğumuzu aklımızdan hiç çıkarmadık.
Saatler süren parmak izi alma, kayıt yapmak gibi formaliteler zaten yorgun olan bedenimizi daha da yorsa da artık sesimizi çıkaramıyor söylenilen her sözü verilen her talimatı yerine getirmek zorunda idik. Yaklaşık iki saatlik işlemlerin ardından Valizlerimize el koydular birer adet nevresim birer battaniye birer çarşaf ve kimin teri ile kirlendiği belli olmayan yataklar ellerinizde.
Çarşaf ve nevresimler de adeta kirden renk değiştirmiş yastık ise zaten yok eşyalarımızı tozlu siyah poşetlere doldurup beni de 6 arkadaşımız ile birlikte C blok 8 nolu tutuklular koğuşuna verdiler
Bir arkadaşımız bu cezaevinde görev yaptığı için, benim görev yaptığım E tipi cezaevine gönderildi.
C blok 8 nolu tutuklular koğuşu artık bizim koğuşu muz olarak kayıtlara geçirildi.
Terör suçlarından tutuklu c blok 8 nolu tutuklular koğuşu.
İnsanoğlu her yükü taşıyor başka yapacağı bir şey yok el mahkum ayak gardiyan.
Uzun süren yorgunluğun arkasından koğuşa verilir verilmez her birimiz kendimize bir ranza seçtik ve kirli yatakları ranzaların üzerine bırakarak üzerimizdeki elbiselerimde çıkarmadan yataklarımıza uzanır uzanmaz uyumuşuz.
Suçumuz terör örgütü üyeliği.
Benimle birlikte terör örgütü üyeliğinden tutuklanan arkadaşlarımın tutuklanmalarına delil olarak gösterilen belgeler yıllar önce alınmış eski gazete, yıllar önce basılmış kitap, dergi , delil olarak gösterilen 1 Amerikan doları veya yıllar önce yazılmış makale birde Androit telefonlara indirilebilen sosyal paylaşım olarak bilinen bay lok programı.
Birlikte tutuklandığımız bu arkadaşlardan Erkan bey hariç diğer arkadaşlar beni tanısalar da Açık cezaevi personeli olduğundan ben hiç birini tanımıyordum, bu vesile ile tanışmış oldum
Görevleri infaz ve koruma memuru yaşları henüz 20 veya 25 içlerinde en yaşlı olanı benim. bu yüzden bana karşı oldukça saygılı davrandılar.
Biz yataklarımızda derin uykuya dalmışken Burak isimli arkadaşımızın sayım var diye bağırması ile uyandım diğer uyuyan arkadaşlar çoktan uyanmış geldiğimizde çok pis olan yemekhaneyi çok güzel bir şekilde temizlemiş içerisi pırıl pırıl olmuş. birde görevlilerden çay için semaver çay bardağı çay ve şeker temin etmişler, gördüğüm manzaraya o kadar çok sevindim ki. yaklaşık 15 gündür temizlik konusunda sıkıntılar yaşadığımızda azda olsa yapılan temizlik arkadaşlarımı ve beni çok rahatlattı
Saatler 20.00 gösterdiğinde özel yapılmış demir kol ile demir kapılar hayli gürültülü bir şekilde açıldı. koğuşa ilk giren nöbetçi Müdür benim ilk göreve başladığımda ığdır cezaevinde 2. müdür olan arkadaş,
onu takip eden gardiyanlar, bize ’’ geçmiş olsun’’ dileklerinde bulundur teselli verdiler, fazla durmadan sayımı alarak oddan çıktılar.
Kaderin cilvesi bu imiş
Akşam ezanı çoktan okunmuş ben derhal abdestimi aldım Akşam namazını eda ettikten sonra yemek haneye indiğimde bir baktım ortada beyaz plastik bir masa yedi sekiz sandalye masa üstünde çay bardakları şeker o kadar çok sevindim ki anlatamam yaklaşık on beş gündür çay yüzü görmemişiz sigara içememişiz.
O gün arkadaşlar ile birlikte hem çaylarımızı yudumlayıp hem de geleceğe dair programlarımızı yaptık..
Tutuklular koğuşunda ilk günümüz böyle geçti
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.