- 1193 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim İnsanı Verimli Yapar
ÖZGELİŞİM İNSANI VERİMLİ YAPAR
Sevgili dostum, Özgelişim Yolcusu Güzel Kardeşim,
Sana yeni bir mektup yazmak istediğimde bu sefer biraz düşündüm. Özgelişimin bir özelliğini daha fark edeyimde ondan sonra yazayım diye. Gördüm ki, özgelişimi gerçekten ciddiye alan ve bunu uygulayan insanlar daha verimli oluyor özgelişim yolculuğunda ve bir sınava hazırlanıyorlarsa, bir proje hazırlıyorlarsa daha verimli oluyorlar.Daha başarılı oluyorlar ve ilerideki başarılarına da basamak teşkil etmiş oluyorlar.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Son aylarda bir sınava girmemiz gerekti. Daha önce de benzer sınava girdiğimizde özgelişim içinde olmadığımızdan ve sonucta olarak verimli olmadığüımızdan sınavın ilk aşamasını ciddiye almadığımızdan son aşamasını ciddiye alsak da başarılı olamamıştık. İlk aşamayı ciddiye almamız gerektiğini ne yazık ki son aşama sınavdan sonra anladığımızda başarılı olamadık ne yazık ki. Çünkü her şey ilk ve son aşaması ile bir bütündür. Hayatta böyle işte. İlk başlangıçları çok ciddiye almamız lazım.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
İşte bu sınavda da başlangıcı ciddiye alakarak kaynaklar temin ederek daha verimli ve gayretli çalışmanın sonucu da başarı getirdi. Herkes hatta bizi sevmeyenler bile bu başarımızı takdir ettiler. Aynı başarıyı ikinci aşamada da yakalamak için özgelişim içinde olarak daha gayretli çalışmaya bakıyoruz. Bu cabamızda başarı getirecek inşallah.
Sevgili dostum, Özgelişim aşığı dostum,
Özümüzü geliştirme anlamına da gelen özgelişim yolculuğuna çıkan insan çevresinde bazı insanlar fark edemese de her zaman gelişim içinde olduğundan başarılı oluyorlar. Kıskanmayan, özünde kötü ve tembel olmayan insanlar hariç insanlarda tabii ki bu başarıyı gizli veya açıkça takdir ediyorlar. Sonuçta herkes meşrebine göre takdir ediyor. Kıskanmakta gizli takdirdir aslında.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişim içinde olan insan verimli olmayan konuşmaları ne söyler ne de dinler. Bazen doğruyu söylemek bile insana fayda vermiyor. “Bir şey söylese de sataşsak” diye fırsat kollayan insanlar toplumda, kuytularda o kadar çok ki, insanın moralini bozmak , üzmek için her fırsatı kolluyorlar. Böyle insanlardan uzak kalmak hatta selam almasını bilmiyorsa veya selamı da şakalara boğuyorlarsa selam bile vermemek lazım. Çünkü selam duadır ve duanın önemini anlamayan insana dua da edilmez. En güzel hediye dosta yapılan duadır. Maddi külfeti olmayan, insanların sevgisini artıran ve dostlukları geliştiren en maliyetsiz insan sermayesidir dua. Samimi dualar ilaç gibidir.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Bliyorsun ben gençlerin kendini ifade etmesi için röportajlar yapıyorum. Bunları hem gazetede, hem internette yayınlıyorum. Olursa nasip, kitap da oluyor bunlar. Çok kişi “ben de isterim” diyor ve veriyorum soruları ya da yolluyorum. Çok az kişi cevap veriyor. Çoğuna defalarca hatırlatsam da cevap vermiyorlar. Bakıyorum da cevap vermeyen insanlar hiçbir şeyi ciddiye almayan verimli olmak için çaba harcamayan, konuştukları insanların çoğunun boş konuşma olduğunun bile farkına varamayan insanlar. Verimli olanlar ise en kısa zamanda cevaplıyorlar. Biliyorlar ki , röportajlar kendini ifade etme biçimi. Kendini güzel ifade eden insan da başarıya daha yakın insanlar.Bir kişi bile kendisini bu röportajlar ile anlasa hem kendisi verimli olmuş olacak, hem de okuyan faydalanacak ve özgelişiminde bir adım daha atmış olacak. Verimliliği ben buradan anlıyorum işte.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Hayat, boşluklara, başkalarına değer vermeyen ama değer bekleyen insanlarla dolu ve bu insanları seven olsa da çoklukla kendileri de , çevrelerini de mutlu edemeyen insanlar. Çünkü her insan değerli ve değer görmeyi hak ediyor. Değerli olmak eğitimle, zenginlikle değil insan olmanının bilinci ile oluyor bence. Her insan hayatta kazandıkları maddi ve manevi şeyleri gücü oranında paylaşsa, hayat herkese daha kolay olur. Bu selam verme, gülümseme, bir kalem, bir defter, bir güzel davranışta olur. Hatta rahatsızlık veren davranışlarımızı bir daha yapmamak da insana iyilik olur. Ama bazı insanlar rahatsızlık veren davranışlarını ısrarla yapıyorlar ellerine ne geçerse? Bunlara ne kadar acırım bilemezsin. Acınacak haldeler. Faydalı olmak dururken zarar vermek? Düşün.
Sevgiili özgelişim Yolcusu dostum,
Verimli olamayacağımız hiçbir işe başlamamak en güzeli Verimli olamamak bir yerde zararlı olmaktır ki, başta Yaradan olmak üzere zararlı insanları kimse sevmez ve desteklemez. Bunun bilincinde olarak yaşamak ve verimli olmaya bakmak lazım. Evde oturmak bir kitap okumak bizi dedikodudan alıkoyacaksa bu bile verimli bir an yaşamak olduğundan verimli olur. Çok zaman bunu uyguladığımızda huzurlu oluyor insan.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Hayatımızda “ İnsanların hayırlısı insanlara faydalı olandır” dsüturunu rehber edinemezsek çocuklarımız, mallarımız bile çok zaman bize fayda yerine zarra verebilir. Maksat toplumda verimi ve faydalı insan olarak yaşamaksa, özgelişimi de verimli olmayı da amaç edinmemiz ve bu uğurda gayret etmemiz lazım. Buna inanan sana bir daha hatırlatmak da benim dostluk görevim değil mi ?
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
İnsan sadece başarılı olmak için çabalamamalı, aynı zamanda verimli olmaya da çalışmalı. Hem de çevresini verimli olmaları için maddi ve manevi desteklemeli. Tabii çevresi anlarsa. Bizde çaba harcıyoruz ama inatla çalışmak, bilinçli olmak , verimli olmak istemeyen hep “ başkaları bana yardım etsin” bilinci ile hareket eden o kadar insan var ki, verimli olamıyoruz çoğu zaman çevremizi geliştirmekle. Algısı açık olmayana ne anlatabiliriz. Derler ki “ Ben konuştuklarımdan ve yaptıklarımdan sorumluyum. Senin ne anladığın ve ne tepki gösterdiğinden değil”
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Tüm bunlara rağmen gelişimi önemsemek güzel şey. Şu an kimse anlamasa da ilerde anlayacak insanlar çıkacak umudumuzu her zaman diri ve zinde tutuyoruz. Umut en büyük zenginlik ve motivasyon kaynağımızdır. Hele senin gibi yazdıklarımı okuyan ve okutan ve gelişimime maddi manevi her türlü desteği veren dostlarımın olduğunun bilincinde olmak beni daha umutlu ve verimli yapıyor.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Okumak ve yazmak. Okuyanlarla sohbet etmek gibi bir şey. Mektubu yazraken kendimi kalabalıklara hitap ediyor gibi hissediyorum. Neden okuyan da dinleyen gibidir. Dinleyen sadece dinler okuyan aynı zamanda okutur da gelecek nesillere de saklar ve okutur. Oğul okumazsa belki torun ya da onun çocuğu okur. Umudumuz bu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.