ÖMÜRLÜK AĞAÇLARIN ÖMÜR KATAN YAPRAKLARI
Yıllanmış aşkların ve ömürlük sevgilerin terennümüdür çınar yaprağı.İnsanın avuç içine benzer.Köşelerinin verdiği uçlar da elin parmakları..Kocaman kocamandır çınar yaprakları..Koca yürekli dost insanların elleri gibi..Üçü bir arada kahveler gibi sıcacık ,kısacık insan ömrüne inat tarihin tanığı.Gövdesi yıpranmaya dayanıklı son baharda olsa da yaprakları soğuk yanığı.Tüm Olumsuzluklara rağmen gücünü kökünden alır.Dalları uzar ve yaprakları her bahar bir başka canlanır .Çınar ağacı bir başka anlamlanır.
Zeytin ağacı tarihin en eski devirlerinden günümüze gelen kutsal kitaplarda sözü edilen uzun ömürlü ağacın diğeri .Dallarını saran küçücük yapraklarıyla barışın simgesi, harika meyvesiyle narin yaratılışlı insan vücudunun dengesi ..Kutsal Kitap Kur’an-ı Kerim’de vücut bulan Zeytin üzerine yeminiyle Yüce Yaratan’ın sesi..
Saltanat ve gücün simgesi, dünyanın
dengesi iki ulu ağaç.Gölgesiyle ,rüzgarın mızrabıyla huzur veren hışıldayan sesiyle..Sağlığa yararlı ışıldayan meyvesiyle ,
İnsana hayat veren ve dünyamızda hayat bulan ağaçlar ve yaprakları.Sarar kollarıyla dünyayı ,insanları..Barış ve güç tohumları eksik olmaz dünyamızda..Anlamını yansıttıkça güç bulur hayatımız da..
Her insan bir yaprak dallarıyla yek-vücut.İnsan yaratılışın harikası hücrede her şey mevcut.
YORUMLAR
Çok önemli bir yeri vardır zeytin ve çınar ağaçlarının bizim kültürümüzde... Hatta yaşlı insanlara Ulu Çınar denir zaman zaman... Zeytinde zaten hem meyvesi hem de ağacıyla harika bir varlık... Çocukken pek zeytin yemezdim şimdi ise soframdan hiç eksik olmaz. Güzel bir yazı kutlarım...