- 255 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
Bugün neredeyse tüm dünyada ses getiren eylemlere sahne olan 8 Mart’ın tohumları 1908 yılında, New York’ta 15 bin çalışan kadının daha kısa mesai süreleri, daha yüksek maaş ve seçme hakkı talep etmesiyle atılmıştı. Bir yıl sonra Amerika Sosyalist Partisi 8 Mart’ı Ulusal Kadınlar Günü ilan etmişti.
Türkiye’de kadın hakları mücadelesi, Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde, özellikle II. Meşrutiyet’in gündemini oluşturan özgürlük ve eşitlik fikrinin yaygınlaşmasıyla, cinsiyet ayrımının sorgulanmasıyla sesini yükseltmeye başladı.
II. Meşrutiyet’in ilan edildiği 1908’den, Uluslararası Kadınlar Birliği Kongresi’nin İstanbul’da yapıldığı 1935’e kadarki “feminizmin ilk evresi” diyebileceğimiz dönemde, kadınlar toplumda etkin ve görünür hale geldi.
Türkiye’deki kadın hareketleri üzerine çalışan siyaset bilimci Prof. Yeşim Arat, kadın hakları mücadelesinin 100 yıl içinde geliştiğini, istenen hakların değiştiğini, mücadeleye katılan kadınların çeşitlendiğini, mücadele yöntemlerinin çoğalıp renklendiğini söylüyor.
Evet Hanımefendiler: Dünya Kadınlar Günü, kadınların sosyal, ekonomik, kültürel ve politik başarılarını kutlayan küresel bir gündür. Bugün, kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanmasına ayrılmaktadır.
Bugün sadece kadınları kutlamakla ilgili değil; bu, olduğunuz olağanüstü kadını kutlamakla ilgilidir.
Aile dediğimizde; öncelikle aklımıza anne, baba ve çocuklardan oluşan bir topluluk gelmektedir. Günümüz aile düzeninde anneler de çalışmakta ve üreten bireyler olarak ailesinin yanında yerini alıyor, Üreten bireyler olarak hem annelik görevlerini tam eksiksiz bir şekilde yerine getirmekte hem de evinin temizliğini, düzenini ve tertibini sağlamaktadır.
Kadınlar, halkın en fedakâr, çalışkan ve üreten bireyleridir, Bunlara karşı toplumdan hak ettiği sevgi ve saygıyı görmektedir, Diğer toplumlara bakıldığında hırpalanan, kotu davranılan ve aşağılanan birey olan kadın, ülkemizde “ana” olarak yüceltilmiş ve hak ettiği değeri görmektedir.
Dünya Kadınlar Günü’nün ilk olarak gündeme gelmesi 1800’ lü senelere rastlar, 1800’ lü yıllarda bir tekstil fabrikasında daha iyi çalışma şartları isteyen kadın işçiler mücadele etmişlerdir. Bu hak arama, daha iyi şartlarda çalışma ve yaşama mücadelesi, senelerce sürmüştür.
Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında analarımız önemli çalışmalar gerçekleştirmişlerdir. Yeri geldiğinde cephede savaşmış, yeri geldiğinde cephe gerisinde savaşa destek olmuşlardır, Savaş ardından ülkenin kalkınmasında da kadınlarımız, en ön saflarda yerlerini almıştır. Bunu fark eden Atatürk, ülkenin kalkınmasında kadının yerini ve önemini vurgulayarak 1934 senesinde pek çok Avrupa ülkesinden önce kadınlarımıza seçme ve seçilme hakkını kazandırmıştır.
Yurdumuzda da 8 Mart günü, kadınlarımızın liderliğinde, kadınlara yönelik çalışmalarla değerlendirilir, Türk erkeği, Atatürk’ün izinde kadına gerekli değeri ve önemi vererek onun haklarını korumada yanında yerini almıştır. Kadınlarımızın da birer yurttaş olarak anayasal haklarından faydalanabilmesi için gereken yasal düzenlemeler yapılmıştır.
“Kadınlarımız çevremizde açan en hoş çiçeklerdir. Her başarılı erkeğin yanı başında bir kadın vardır.”
-Ateş karşısında bozulmayan altın gibi ve altın karşısında da değeri bozulmayan kadınlarımız…
-Yaşamımızın doğumdan ölüme her anında varlıklarıyla onurlandığımız, ihtiyacımız olduğunda desteklerini esirgemeyen, eğiten, yetiştiren, bizi biz yapma yolunda yüreklerindeki sevgi ve şefkati karşılıksız veren fedakâr kadınlarımız…
-Sosyal, ekonomik ve siyasal hayatta önemli bir yer tutan emekçi kadınlarımız…
-Her zaman ne istediğini bilen, erkeğinin yanında dimdik durup ona destek veren, Cumhuriyet ile kazanılmış çağdaş haklar ve özgürlüklerle birlikte, yaşamın her alanında başarıyla yer almış kadınlarımız…
-Peygamberimizin (Cennet annelerin ayakları altındadır) sözünün muhatabı olan tüm dünya kadınlarımız…
Saygıdeğer Türk kadınlarına ve Dünya kadınlarına sağlık ve mutluluk dolu bir gelecek diliyor, büyük mücadelelerle elde ettikleri “8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü‘” nünü en içten duygularımla kutluyor, yüreklerindeki sınırsız sevgi ve sabır için sonsuz teşekkürler ediyor, bu günün bir güne değil üç yüz altmış beş güne yayılmasını temenni ediyorum...
Dünyada her şey kadının eseridir. Kadınlarımız eğer milletin gerçek anası olmak istiyorlarsa, erkeklerimizden çok daha aydın ve faziletli olmaya çalışmalıdırlar.
Dünyada her şey kadının eseridir. Kadınlarımız eğer milletin gerçek anası olmak istiyorlarsa, erkeklerimizden çok daha aydın ve faziletli olmaya çalışmalıdırlar.
Kadınlar İnsanlığın devamı için olmazsa olmazdır. En büyük mutlulukların ardındaki kahramandır.
Burada değişimin, eşitliğin ve ilerlemenin yolunu açan öncü kadınlara sesleniyorum. Uluslararası Kadınlar gününüz kutlu olsun!
Doğumdan ölüme kadar hayatın her anında varlıklarını hissettiğimiz, bizi biz yapan değerli kadınlarımıza; Güneş kadar sıcak, kar tanesi kadar berrak, yağmur kadar saf ve temiz bir ömür, ilham vermeye, liderlik etmeye ve fark yaratmaya devam eden her güçlü kadına sevgi, neşe ve takdirle dolu bir gün diliyorum…
Hoş kalın, hoşça kalın, hep sevgiyle kalın. Sevgi saygı ve muhabbetle…
08.03.2024
#öskurşun#
YORUMLAR
Kadınlar kadınlarımız, diğer dünya kadınları mübarek insanlar, yerlerde sürünmeye değil göklere yükselmeye layıktırlar... Manidardı kutlarım içtenlikle...
Ömer Sabri KURŞUN
Sağlık, başarı, huzur dolu bir Cumartesi gününüz olması dileğiyle, yüreğinizden sevgi ve yüzünüzden tebessüm eksik olmasın. Sevgi ve muhabbetlerimi iletiyorum gününüze değerli hocam..
Ömer Sabri KURŞUN
Sağlık, başarı, huzur dolu bir Cumartesi gününüz olması dileğiyle, yüreğinizden sevgi ve yüzünüzden tebessüm eksik olmasın. Sevgi ve muhabbetlerimi iletiyorum gününüze değerli hocam..