- 1452 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim ve Etik
ÖZGELİŞİM VE ETİK
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Son zamanlarda “etik” kelimesini daha çok duyar olduk. Okuduğumuz kitaplarda, sınav hazırlık kitaplarında bu kavram önümüze daha çok çıktı. Bu kavramı anlamaya çalıştım. Bazı yazılara baktım. Her şeyde olduğu gibi farklı yorumlarına rastladım. En çok “iyiyi kötüden ayırma çabası” diye anladım. Yani “sağduyulu olmak” diyebiliriz. Bu tutumda olan insnaların toplumda çok olmasına ne kadar ihtiyacımız olduğunu da daha iyi anladım.
Sevgili Özgelişim Yolcusu,
Özgelişim yolcusunun etik değerlere daha çok saygılı davranan insanlar olduğunu gördüm. Yani iyi ve kötüyü daha güzel ayırd ederek “İnsanlara daha çok nasıl faydalı olabilirim?” sorusunu soranların daha etik davranan insanlar olduğunu çıkardım. “İnsnalarla daha çok naısl eğlenebilirim? “ diye düşünen ve davranan insanlara etikten ne kadar bahsedersek bahsedelim beyhude olacağını da anladım.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Etik kelimesini: “ Töre bilimi, ahlak bilimi, ahlaki, ahlakla ilgili olarak tanımlanmaktadır” diye tanımlayanlarda var. Daha çok ahlakla alakalı terim. Ahlak ise gene kişiden kişiye değişen şey. Mesela istemeyen adama şaka yapmayı ben etik bulmazken, bazıları çok doğal bulur ve şakayı kabul etmeyeni ayıplar. Bazıları şaka yapılanı değil şaka yapanı haklı bulur. “Güç kimdeyse haklı olan odur” diye hareket eden de çok “mühür kimdeyse Süleyman odur” misali.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişim içinde olan insan, arada davranış ve tutumlarının başkalarına zarar verip vermediği konusunda düşünmelidir. Israrla yanlış davranışlarda bulunanı kimse sevmez. Herkes topluma ve kendine doğru davranışlar, söz ve tutumlar içinde olan insanları sever. Bu yüzden özgelişimin amacı ile etik düşüncenin amacı aynı.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
İnsanlar genelde, insanları yakınları ile beraber değerlendiriyorlar ki, bazen en yakınımız çocuklar, anne ve baba bizlere çok ters olabiliyor. Bu farkı görmek istemeden insanları birbiri ile karıştırmak sonra da “etik olmaz “diyerek cesaretsizliklerine, özgüvensizliklerine mezaret bulmaya çalışırlar. Bunları da genelde en tahsilli, entellektüel yönü olan insanlar yapar. Bana da şaşırmak kalır. Sadece ben mi ? Toplumun büyük bölümü...
Değerli Özgelişim yolcusu dostum,
Her konuda olduğu gibi etik konusu da toplumda en çok tartışılan konular. Bence insanlar “etik değerlerden çok” insanların ayıplaması ve baskılarından çekinerek davranıyorlar “ el alem ne der?” halen toplum da korkulan konu. Doğru olandan çok toplumun ne dediğine bakarak karar alıyor insanlar. Çok insan “toplum ayıplamasın” diyerek çok zaman en yakınları ile bile ters düşebiliyorlar. Bize de bunları kaygıyla izlemek düşüyor. Çünkü sözümüz çok zaman havada kalıyor.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişim, insanın önce kendisini geliştirmesi “iki günü denk olan ziyandadır” diyen Peygamberine layık olmak için her gün bir öncekinden daha çok gelişmek için çaba harcayan, bu gelişimin artarak devam etmesi için çabalayan insanlar için bir kelime. Özgelişim bunu sağladıktan sonra etik değerlerin toplumda hakim olması ve doğru ve yanlışı birbirinden ayıran insanların çoğalması için çaba harcamaktadır.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
“Etik” kavramının toplumda anlaşılmaıs, yaygınlaşması, kamu ve özel sktörde çalışanların bu konuda eğitilmesi, okullarda konferanslar ile özel günler ile çocukların ve gençlerin bu kavram ile çok küçük yaşlarda tanışarak benimsemesi için yapılan çalışmaları o yüzden yerinde buluyorum. Bunun aynı zmanada özgelişime çok katkı sağlayacağına da inanıyorum. Özünğ geliştiren insna başkalarına zarar yerine faydalı, daha faydalı olmanın yolunu aramaya başlar, bu yolda ilerler. O’nu örnek alacak yeni nesillerde daha gayret eder gelişmeye.
Değerli Özgelişim Yolcusu Dostum,
Bu güzel değerleri, kelimeleri, daha küçük yaşta çocuklarımızın duyarak okuyarak, anlayarak benimsemesi için sohbetlerimizde, yazılarımızda bu kelimeleri daha çok kullanmamız ve yaşamamız inanıyorum ki , gelecek nesiller üzerinde eğitim etkisi yaparak olumlu izler bırakacaktır.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Her olumlu ve güzel kararları da “etik “ gerekçesine dayanara etrelemekde bana pek etik gelmiyor. Etik öyle güvensizliklerimize, cesaretszliklerimize karşı sığınılacak bir liman da olmamalı. Etik bir limansa oraya özgüven, cesaret, ertelememe, el aleme bakmama gibi güzel ve ilham verici kelşmeler yanaşmalı. Oradan güç almalı ve cesaretsizlikleri limana bırakarak daha hızlı ve özgüvenli yoluna devam etmeli “etik limanından” hafif ve güzel yükü ile daha hzılı hareket eder mutluluk denizlerine...
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Baksana; etik kelimesi o kadar özgüven verici , ilham verici kelime ki, bizi de güzel kelimeler kullanmaya, umut verici yazılar yazmaya sevk ediyor. Bazı kelimeler güzel umut verir herkese işte böyle. Bu kelimeler toplumda daha çok kullanıldıkça doğruluklarına güzelliklerine inanan insan daha da artar. Bu da insanların etik davranışlarının artmasına sebep olur. İnsnalar anlamasa da etik kelimesinin doğru anlamlarını anlatmaya ve yazmaya devam edeceğim. İlk olarak da sana yazıyorum. İlk olarak en yakın dostumuz bu kelimeyi iyice anlamalı çünkü.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Yayınlanan “etik ilkeleri” gibi kendi içimizde beynimizde ve kalbimizde de ilkeler belirlemeli gelişme konusunda, özgelişim ilkelerini , içimizde oluşturmalı davranışlarımızı da zaman zaman bu ilkeler ile karşılaştırarak “kişilik muhasebesi” yapmalıyız ki, arada hatalarımızı daha iyi anlayalım.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Sana mektup yazmak hem faydalı, hem zevkli, hem eğlenceli , hem öğretici oluyor. Hangi güzel kelimeyi kullansam, bu mektuplar ve senin için bana az bile geliyor. Çünkü, dostum olarak seni kardeş kadar seviyor ve okuyucum olarak, dostum olarak takdir ediyorum. Çünkü çok kişi gibi, sen bilgiçlik taslamıyor ve bildiğin halde daha iyi anlamak için yeniden okuyorsun. Bu da sana yeni ufuklar açıyor.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
“Sendeki güzellikleri ve yanlışları da gören en iyi dostundur. Sendeki yanlışları yanlış yerde söyleyen de senin dostun değildir” diyor, sana mutluluklar diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.