- 150 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yaşam öykümüz ( ard. öyk.)
1962 yılı Ardahan doğumluyum.
ilkokula Karabekir sonra 23 Subat ilkokulunda devam ettim.
Posof Merkez ilkokul mezunuyum.
Babamın memuriyeti sebebi gezmek durumumuz olmuştu.
İngilizce öğrenmem düşüncesiyle Ardahan orta okuluna kaydettirildim.
Evimiz Kars garajı karşısında ikinci kattı.
Bu mevkii de garaj ve Ardahan ÇARŞI kültürünü iyi gözleme olanağım oldu.
Yaylacık köyümüz; yazları yaylaya çıkardık. Köy halkı ve Kafkasya kültürünü tanıma fırsatım doğmuştu. İlgilendim.
Akranlarımdan çok şey öğrendim.
Çarşı ve hısım- akrabalarım, okul yaşantım, Ardahan konusunu yüzüme yüz gelişti.
Lise de öğrencilerin verdiği FELSEFE seminerlerde Diyalektik mantığı duymam... eskisi gibi olmayacak bir hayatın varlığını hayat varoluşuna neden bağlamasınki idi... benim için.
Benzetmek olmasın:
Bob Dylan taşradaki hayatına: " Ne bir fikriyat, ne bir stil vardı..." demiştir.
Günlük gazeteler ile İsmet Avşar gazete bayiimizden itiyat edindim.
Muzaffer Avşar öğretmenimiz Haşim Avşar’ın günlük gazete okumasını anlatmıştı. Örnek rol modelimiz olmuştur diyebiliriz
Kütüp’aneciler Nurettin ve Cihanşah hocalar yardımcı olurdu. Heveslendirirdiler ve
lise öğretmenlerimiz; Hatice Akçam yüreklendirmiştirler...
Egemen Yapçal, Cihangir Azeri, Felsefeci Tahir Bey, Osman Bahar...
Bülent Kayatürk ile birlikte sergi açmamızı teşvik eden Emin İlter bey ressam ve entellektüeldi.
Ardahan Lisesi mezunuyum: 78-79 yılı...
Resim sevdiğimi ve bir ifade aracı olduğunu bilmiyordum. Sonraları diploma ve geçim maksadıyla, resim öğretmenliğini Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okudum.
Öğretmenliğin ardından resim sanatını çok sevdim.
2009 senesinde Fakir Yılmaz’ın imkan vermesine göre ARDAHAN ÖYKÜLERİ ile edebiyat ifade aracını denedim.
Şimdi diyebilirim ki; Mahmut Makal’ın Köy Notları... nı Ardahan Öyküleri... nde denemişim.
NOTLAR sanatını hiç bilmeden denemek... o meyanda Turgut Hoş’un estetik ve felsefi motivasyonu çok önemsenmeğe değerdir.
Sanıyorum...
Ardahan ile insanı varlığımın doğa, sosyal tarihimiz ve dünya görüşüm bağlamında mugalata ( ilüzyon), aydınlanamama, phosedo kitle kültürü araştırma, inceleme uğraşımız olmuştur.
Osmanlı, Çarlık Rusya ve Modern Türkiye gibi hazine sanat için şanstır...
Ve Ardahan’ın uğradığı, hak etmediği gadr... tarihsel, doğasal arkeoloji de hislerimin doğru çıkacağına inanmıştım.
Onları araştırdıkça dev ironisiyle bir Ardahan ironisi ve tevratta geçen bu eller ortaya çıkıyordu: YÜKSEK ELLER!
Ardahan sanatını çoklu ifade sanatlarıyla hala deniyorum.
Öğretmenliğimin 38. yılında Çanakkale Güzel Sanatlar Lisesinde kendi atölyemde öğrencilerime ders vermekteyim.
2,5 yıl Ardahan; Ölçek, ve sair okullarda görsel sanatlar eğitimi verdim.
1 yıl Kars G.S.Lisesi
4 yıl Ağrı Naci Gökçe Lisesi...
Tuzla, Gebze ve Alibeyköy... liselerinde ise çalışmıştım.
Yalçıner Yılmaz
28-02-2024
Çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.