- 132 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KENDİME DÜŞÜNCELER
KENDİME DÜŞÜNCELER
Ey şair!
Uslan artık
İnandığın hakikati başkalarına yaymak için büyük çaba sarf ediyorsun. Diyorsun ki ben aydınlandım başkaları da aydınlansın.
Ancak belki de henüz aydınlanmadın Belki de düştüğün karanlığı aydınlık sanıyorsun. Belki de aydınlandığını zannettiğin bilgi ile sarhoş oluyorsun. Belki bugün başkalarını ikna etmek için harcadığın çabayı yarın bu düşüncelerinden vaz geçirmek için harcayacaksın kim bilir..
İnsanlara bilgi yüklemeden onları ikna etmeye çalışma. Çünkü sen bu halinle temeli ve kolonları olmayan bir bina üzerine çatı kurmaya çalışıyorsun.
İnsanlar eğer aptallıklarından haz alıyorlarsa bu insanlara aptal olduklarını söylemeyeceksin bu insanlara ne kadar yürekli olduklarını söyleyeceksin. Çünkü aptallığından haz alan insanı değiştirmek deveye hendek atlatmaktan zordur. Aptallarla değil onların çocuklarıyla uğraşacaksın Sen onların çocuklarını eğitirsen onlar da değişecekler.
İnsanların büyük çoğunluğu koyun sürüsü gibidir sürüyü takip ederler sürüyü takip etmeyenler hakikatin ateşiyle aydınlanmış kişilerdir.
Ancak bunları ağır bir tehlike bekler.
Aydınlanmış kişiler sürü tarafından aforoz edilir taşlanır. Bu da kaderin bir döngüsüdür ama toplumu değiştiren de bunlardır.
çünkü
Senin gibi binlerce insan toplumu değiştirmeye çalışıyor ama toplum hâlâ bulunduğu yerde.
Bu toplum da senin değişmeni istiyor sen toplumun bu cehaletine acıyıp üzüldüğün gibi toplum da sana acıyor ve değişmeni istiyor.
Senin böyle mutlu olmadığını, iç dünyanda huzuru sağlayamadığını düşünüyor. Senin mutlu olman için aptallik suyundan içmeni istiyor
Ey gönüllerin şairi
Zalimleri daha zalim yapan nedir biliyor musun?
Mazlumların teslimiyetidir.
Derler ki zulme rıza zalimin şehvetini daha da arttırır..
Zalim stalin’in tavuğunda olduğu gibi Her zulmettiği insanın kendine bağlanmasından büyük bir haz duyar ve bu hazzı başka kitlelere genişletmek ister.
Sen öyle bir sistem kuracaksın ki zalim artık gücünü büyütemeyecek Çünkü gücünü büyüttükçe altının boşaldığını zeminin kaydığını hissedecek.
Öyle bir denklem kuracaksın ki zalimin sahip olduğu her güç birbiriyle çatışma içine girerek birbirini öğütecek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.