Geveze 2
Sevgili Türdeşim;
Seni uzun zamandır izliyorum. İzlemek zorundayım çünkü sen; beni çok üzüyorsun. Kendine köle ettiğinden beridir tanımsız ızdıraplar içindeyim. Çok mantıksız davranıyorsun, çok cahilsin, elbette bu cahillik insanların yaşamlarını devam ettirme hevesleri konusunda ve ölümün ardında varsaydıkları sonsuzluk için teraziye konduğunda makul geliyor. Lakin senin aklın sana ne yaptırıyor hiç farkında değilsin. Varsaydıkların için gerçekliğe zulmediyorsun, zulmetmekle kalmıyor hakaret ediyorsun, hakaret etmekle kalmıyor.
Sayın Hazretlü Ulu ve Çok Yüce Türdeşim;
Basit bir yapı içinde bile olsa türdeşlerimin salak ve aptalca konular yüzünden birbirlerinin üzülmeleri için nefes alıp vermelerini anlayamıyorum artık. Aile içinde bile anlaşmazlıklar çıkıyor. Elbette sen de anlaşmazlık çıkmasını istemiyorsun, ancak hep benim dediğim olsun istiyorsun. İçinde gezinen aslanı sırtlanı kurdu ayıyı çakalı yılanı akrebi çıyanı neden dizginleyemiyorsun ya hu.
Tutturmuşsun tarih boyunca, sen-ben. Kısacık bir ömürde ne için savaşıyorsun, öldürüyorsun. Neden kendini diğeri dediğin türdeşinden üstün görme telaşındasın. Seni bu şekilde yetiştiren, yönlendiren nedir?
Bireyden çıkıp dünyaya mı bakalım. Nasıl istersen? Ülkemize göre veya yaşadığımız ve seçim sansımızın olmadığı coğrafyaya göre en doğudan. Kuzey Kore-Güney Kore; Japonya’da ise Samuraylar ve Ninjalar; Çinde ise; asiller ve köylüler; Turan’da Hakanlar ve tebaalar, Hindistan’da başka bela; Arabi diyarında Peygamberler ve diğerleri, Afrika’da kabile çekişmeleri...
Yunan’da, Roma’da, İspanya’da, Avrupa ve Amerika’da, Kıpçak Bozkırlarında ...
Hep bir sen-ben kavgası var. Nedir bu?
İnsanca yaşa da ölümün ardını dert etme. Şu dünya düzeni, coğrafyası, kabile ve uluslarına bir bak ne haldeler. Hayvanlar gibi bir sistem kurmuşlar her bölgede. Tanrı’nın da seni türdeşlerinden ayırmasına izin verme. Kutsal denilenlerin Tanrı kelamı olmadığı akıllıların ahmakları gütmek için yazdıkları artık ayan olmadı mı? Kurduğun devlet düzenlerine bir bak, türdeş olan insanların arasında ne kadar adaletsizlik, hukuksuzluk var. Kıçı ayan olan şempanzeler gibi insanlar da birbirlerine durmadan bok atıyor. Boktan maksat belki kurşundur, bombadır; belki cinsiyet eşitsizliğidir, belki gelir adaletsizliğidir belki belki belki... Ya hu biraz düşünüp insanca yaşayamaz mıyız dünyada?
Bilinen tarihte, şehitlik tüm kültürlerde kutsal. Ölmek ya da öldürmek üzerine kurulu bir sistem. Kendi şehitlerini aziz, üstün sayıyorsun lakin başka kültürlerin şehitleri senin için leş mi oluyor. Buna aklın idrakın ne demede. Hiç bitmiyor Hindunun, Zerdüştün, Yahudi, İsevi,Muhamedinin şehitleri,bunların yanına bir de zenginler gaz veriyor şehitlik deyü, iş boka sarmadan hangi zenginin cepheye koştuğunu gördün. Tarih paralı asker dolu. Dünyanın tüm orduları maaşlı artık. Değişen ne?
İğneyi de çuvaldızı da kendine batır. Hani derler ya, çuvaldızı kendine iğneyi başkasına batır diye. Lakin ben diyorum ki; ikisini de herkes kendisine batırsa...
Dünyada bilebildiğimiz tarih veya az çok yazıp okunan, iz işaret bırakılan tarih belli. 5 bin 6 bin yıl öncesinden bugüne bazı varsayımlar yapıyoruz sadece. Daha da eskisi çok varsayım içeriyor.
Turan İran denen savaştı, Turan Çin niye girdi birbirine, Kızılderililer kendi içinde neden kanlı bıçaklı idi, Arabilerde neden kabile savaşları varıdı, İskandinavlar neden akın ettiler İngiltreye- Avrupaya, Avrupa neden birinci dünya savaşına neden oldu, Germanler neden ikinci dünya savaşında tozu dumana kattı.
Kavimler Göçü niyeydi, yeniden geldi çattı işte 6 bin yıllık iklim döngüsü; dünyanın dengesi bozuldu tüm kıtalarda. Emareleri her yerde. Artık dağın ardı, denizin ardında kimler var biliniyor. Bilmediğin için düşmanlığın var idi öte taraftakine, lakin artık son asırdır son yarım asırdır bilmektesin ki herkes insan.
Yani yaptığını çocuklar yapmaz. Ortalama 75-80 yıllık bir yaşamda hayvani tutumlarına devam etmen ne kadar mantıklı ya hu...
İyiler ve kötüler diyeceksin, siyahlar ve beyazlar, kuzeyliler ve güneyliler diyeceksin, diyeceksin de diyeceksin... Tekrar ve tekrar bu döngüyü 6 bin yıldır yaşıyorsun ya hu. Kurtul artık bu hayvani bitkisel döngüden.
Tanrıyı gözünde ve zihninde, gönlünde fazla büyütme. Sen Tanrını nasıl anlıyorsun ki, kötü ama akıllı insanların yazdıklarıyla türdeşlerini öldürüyorsun, onlara Tanrı dedi diye hakaret ediyorsun. Tanrının bu hayvani, barbar, bitkisel döngüye girmiş insan ile ne işi olabilir, Leyn kafayı mı sıyırdın, ne içtin sen ya hu?
Köroğlu varsa tarihte demek ki o bölgede zulüm var, RobinHood varsa bir bölgede demek ki o bölgede zulüm var. Yani başka da aklıma halk kahramanı gelmiyor, cahilliğimi affet. Ki bunlar da son 500 yılın hikayeleri.
Firavunlardan, Romadan, İskenderden, Osmanlıdan, Perslerden, Cengizlerden, Türklerden, Araplardan, İskandinavlardan, İnkalardan, Germanlerden, Kıpçaklardan, Çinden, Japonlardan vb vs.. kusura bakma karıştı biraz amma ne öğrendin de ne satıyorsun dünyaya, kan mı, ciğer mi, böbrek mi yoksa kol kemiği, kafa kemiği mi? Nedir bu vahşilik... Dön de bir bak tarihe, her sene bir bölgede hatta her altı ayda bir, üç ayda bir, bir kargaşa, savaş, sömürü, vahşilik... Leyn olim senin yaptığını vahşi köpekler yapıyor? Ne farkın var hayvandan senin. Yoksa doğru mu insan konuşan hayvan mıdır ya hu?
Tüm bunlar yetmez gibi, bir de yükselmeden bahsediyorsun. Nereye yükselebilir ki insan ölümsüzlüğe kavuşmadan veya ölümsüzlüğü icat etmeden. Ha keza etti diyelim ölümsüz oldu; yahu canı sıkılır insanın ölmek ister.
İşte çağımız zihinsel olarak ölümsüzlüğü, teknoloji sayesinde son 40 yıldır, biraz da şiddeti artmış şekilde son 20 yıldır yaşıyorken; neyin tantanasıdır bu nefes alıp vermek? Aklımla oynama benim?
Kadim uzaylı söylentisinden kurtulamadan daha, şimdi de uzay savaşları, uzay teknolojileri çıkardın başıma, uleyn zalımın kızı veya oğlu veya çift cinsiyetlisi kafamda saç kalmadı ya hu.
Yakın bir geçmişte, bir rüya gördüm. Sanki rüyamda dünyanın en kadim büyüsünü yazıyordum. Marduk kim ya hu.. Marduk aşağı Marduk yukarı, şiirsel bir büyü yazmıştım rüyamda.
Eğer bilim kurgu senaristleri gibi bir teknolojimiz olaydı, rüyalarda ne haltlar yiyoruz kayıt ederdik. Bilinçaltı veya bilinçüstü neyse işte, ne dönüyorsa bizden habersiz içimizde, zihnimizde haberdar olurduk.
Çözmemiz lazım artık insan türünü sevgili Türdeşim? Bir insan düşün ki; saçlarının uzayıp uzamamasına karar verebilmeli, tırnaklarına hükmedebilmeli, kalbini devamlı değil gerekli olduğu zamanlarda çalıştır-durdur şeklinde hükmedebilmeli vb vs işte.
Hani ara sıra seslenirsin bana; ne olacak bu dünyanın hali.
a-İklim değişikliği yine büyük savaşlara neden olacak.
b-İnternetle çok hemhal olan yeni nesillerde toplu intiharlar artacak
c-Yobaz ve eski inanç sahipleri ( dünyadaki tapıcılığı düşün) birbirine girecek yine.
d-Kadın bu sefer gerçekten eline sopayı alacak, 6 bin yıllık sömürülmelerinin hesabını görmeye çalışacaklar
e-Robotlar iyice yaşamımıza girecek, var gerisini sen düşün.
f- Bir şekilde dünyadan ayrılacağız, başka gezegenlere belki sonraki yüzyılda belki daha da yakın..
... ( diğer maddeleri de sen yazar mısın türdeşim ey...)
w
Y
z
Geveze...
İyi Geceler hatta Günaydın efenim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.