YENİ BİR ŞEY YOK
Başlangıçtan günümüze her şey yazılmış zaten.Yeni bir buluş yok.Sadece yılların üzerine çektiği süngerler aralanıyor.Unutuldukları için sanki yeni bir şey bulmuş gibi geliyor bizlere.
Cevher uzun yılların geçmesiyle cevher oluyor.Kayalar başkalaşıyor.Toprak her zaman toprak,kum da öyle.’’Her nesnenin bir bitimi var " demiş ya hani ; Abdurrahim Karakoç..Sadece aşka hudut çizilmiyor yine kendilerinin kaleme almasıyla ..Tabi dünya kurulduğundan buyana her şey aşkla vücut buluyor.Kâinat bir aşk üzre var edilmiş .Var edilişin içinde yok, yok..Nizam var,hayat var,ölüm var.Bir de son bölüm var.Ahir zaman..
Bizler şimdi son bölümdeyiz.Kum saati sancılanıp kumlarını dökerken insanlar da sancılanıyor elbet.
Kavgalar,Husumetler,mürayilik,embesillik,münafıklık almış başını gidiyor.İlerlediklerini sanıp gerçeklerden sapanlar her gün yeni bir şey bulduklarına inanır oluyorlar.
"Ben yaptım oldu"" bu olsa gerek.Ben bilirim de bu ..Kibrin tavan yapması da bundan.Demezler mı adama "sen kimsin diye?..Senden önce de yaşamış ne şahsiyetler vardı senin buldum sandıklarınla uğraşan..ne mucitler vardı yılların ardından unutulan..Ne isimler vardı ışıl ışıl parlarken kararan..
Bir şeyleri bir yere oturtmaya çalışmak bu kafaya göre olmaya biliyor .Sırlarla dolu alemler var..Sırlarla dolu dünya..sırlarla dolu insan..Neyi keşfettik biz söyler misiniz?..Neyi tam yerinde kullandık?..
Kedi kabahatini gizlerken insan marifet sanıp bangır bangır kabahatini haber verir oldu.Kedi kadar olamadık.Yaptıkları işler hakkında brifing verenler oynaşlarını anlatır oldu .Ağlanacak haline insanlar kahkahalarla güler oldu .
Bilim adamı zaten bilinen üzerinden yürüdü.Şair -yazar zaten bilinenler üzerinden kalem oynattı.Yani her şey var zaten.Sadece esinleniyor insan oğlu .Her esinlenmede de yeni bir şey icat ettiğini sanıyor .
Unutmayalım.Mükemmel olan zaten var.Bizler bilinçsiz kullandıkça sadece tahrif ediyoruz.Nohut kadar aklıyla ahkâm kesenler bir kase nohut yemeğinin reyihasından yoksundur.
YORUMLAR
https://www.youtube.com/@FerdaYildirim
Ferda Hanımın çok ilginç konukları oluyor. Fırsat bulduğunda dinlemeni isterim.
Peygamber efendimiz (s.a.v.) bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyuruyor:
"yanı başınızdaki komşusu açken tok olarak geceleyen kişi mü'min değildir."
Filistin’de yaşlılar, kadınlar, çocuklar aç ve susuz. O da yetmemiş gibi bedenleri parçalanıyor, yanıyor işkencelere maruz kalıyorlar. Yanındaki Müslüman devletler ise ‘‘bana dokunmayan yılan bin yaşasın’’ madunda duyarsız.
İnsanların vahşice öldürüldüğü biz diğer insanların gördüklerini benimseyerek doğal karşılamaya başladığımız bugünlerde dünyanın nasıl bir yer olduğu sorgusunu daha çok sorguluyorum.
yaşadığım gözlerimin gördüğü çağa tanık ol(a)mamak mümkün müdür;
Bedenimi bana ait olmadığını biliyorum.
Bedenimi temiz korumakla yükümlü olduğumu da biliyorum.
Bu dünya disiplini yaratma cesareti gösterenlerin dünyası.
Bu dünya disiplini yaratma cesareti gösterenlerin de ahirette hesap vereceği bir dünya.
Nohuttun maya olma özelliği vardır, en azından bizi disipline etmeye çalışanlara karşı insanlık adına maya tutarsak galip geliriz.
Öğretmenim günaydınlar🤍☕🌿
Hayatı bir şekilde okumak lazım, Allah'ın emrettiği gibi. Yeter ki okumasını bilelim okumanın bilincinde olalım. Ayağın bile taşa takılsa benden bileceksin diyor Rahman. İnsanlık bir garip ay da Mars da hayat arıyor. Dünya yok olup giderseymiş atom silahlarıyla ya da kıyamet koptuğunda orada insanlığı yeniden diriltip çoğaltacaklar. Oysa ki şu uzay çalışmalarına harcanan trilyon dolarlar dünyada fakirliği açlığı yok etmek için harcansaydı o gariban fakir insanlar ve milletlerde minnet duyarlardı zengin ülkeler ve onların devlet adamlarına... Az kaldı ve azık hazırlamak lazım gidişi olup da dönüşü olmayan yollara... Kutlarım yürekten...