- 203 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
son elçi
peygamber aradan çekilince insanlar şirke düşer.böyle düşünmüş ilk müslümanlar islama bağlanırken kurtuluş için.çağrı filmine benzer bir filmin konusunun son elçi adıyla çıkması için senaryo yazılması gerek.hz.muhammet dünyaya geldiğinde insanlar nasıl bir hayat yaşıyor sorusu sorulursa mekkede pagan inançla içiçe geçildiği görülür kutsalın.islamla kureyşin şereflendiği söylenir kureyş süresinde.insanlık ne alemdeydi sorusu için romanın hakimiyeti altındaydı arap yarımadası.hz.muhammet romaya karşı üstün geleceklerini söyleyince mekke halkına.tabiki deli muamelesi görmüş bu sözlerinden ötürü.ancak kurana inananlar hz.muhamede inanmıştı bu konuda.yaşadığı dönem itibarıyla arap şiiri zirve noktasındaydı mekkede.hz.muhammedin bir mucizesiydi kuran ayetlere göre.mekkeliler kurana hiciv gözüyle bakıyordu pagan inançları için.yahudiler ve hristiyanlar tedirgin olmuştu bu yeni dine karşı.mekkedeki karşışıklık bütün bölgeye yayılırdı önlem alınmazsa.ancak hicretten sonra islamın bir güç olması romayla medine arasındaki savaşla kendi göstermiş.hz.muhammedin gençliği mekkede geçmiş.haticeyle evliliğinden sonra ticaretle meşgul olmuş.muhammedul emin denmiş kendisine güvenilir olması nedeniyle.hirada tefekkürle geçirdiği yaşamı korkutmuş çervresini.sonra insanları islama davet etmiş azabın yakın olduğu gerçeğiyle.amcaları ebu cehil ve ebu lehebin hasedinden islama düşman oldukları söylenir.ebu talip hz.muhammedi yalnız bırakmamış himayesine almakla.ancak hayatı konusunda kaygıya kapılmış islama inanma noktasında.kendisine inanmış hanımı hz.hatice hz.muhammedi yalnız bırakmayarak.meleklerin varlığı akıl dışı geliyordu müşriklere.arkadaşı ebubekrin vefalı olması azda olsa güç katıyordu inançlarına.hiçte kolay olmamıştı islamı tebliğ mekke halkının reddetmesiyle kuranı.dünyevi iktidarlarına bir engel görmüşlerdi islamı..hz.ömer ayetlerin etkisiyle müslüman olmuş peygamberi öldürmeye giderken.mekkede işkence ve baskıya maruz kalmış ilk müslümanlar.haklarında her türlü hüküm konulmuş islamdan vazgeçmeleri için.habeşitana kaçan bir taife orda aramış inanç özgürlüğünü.medine halkı vefalı çıkmış inanç konusunda.akabe biatıyla tasdiklenmiş islama bağlılıkları.mekkenin ileri gelenleri peygamberi öldürmeye niyetlenirken allahtan hicret emri gelmiş medineye.hz.muhammedi coşkuyla karşılamış medine halkı.ensar ve muhacir hukuku oluşmuş bu şekilde.kaab b.züheyr kaside-i bürde şiirini huzurunda okuyunca.arap şiiri etkisinden bir şey kaybetmemiş islamla birlikte.bir anlam arayışına dönüşmnüş hasanb.sabitin şiirinde islam.zengin çağrışımlarla peygambere övgüye dönüşmüş şiir.ölümüne yakın zamanda kuran ve sünneti miras bırakmış ümmetine peygamber.hz.muhammedin felsefesi insanı tanımanın üzerine kurulu.eşyanın hakikati yeni ufuklar açar insana.insan en güzel takvim üzere yaratılmış eşrefi mahlukat olma hasebiyle.islamın maddeci görüşü peygambere dayandırılır evren üzerindeki sorularla.medine sözleşmesi çoğulcu kültüre örnek gösterilir tarihteki toplum düşüncesine ışık tutmakla.anlaşmak ve farklı görüşlere saygı siyasi tartışmaların gölgesinde kalmış denemez.hikmet müminin yitik malıdır hadisi gereğince örfi hukukun temelleri atılmış.islamın modern hukuka benzerliği şeriat tartışmalarının gölgesinde kalmış.ne kadar hür insan densede kapalı toplumun yaşattığı kaygılarda görülmüş toplum hayatı.peygamber bu durumu sezmiştir medine döneminde.ancak genişleyen sınırlar mal ve servet demekti müslümanlar için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.