- 1107 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Denge Sağlar
ÖZGELİŞİM DENGE SAĞLAR
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişim içinde olan insanın “insanlara faydalı olmak “ asıl amacı olduğundan daha çok dengeli olmaya gayret ettiğine şahit oldum. Kiminle nasıl, ne zaman, nerede ne konuşulacağını ve davranılacağını bilen dengeli insanların hem mutlu olduklarını hem de çevresini mutlu ettiklerini gözlemledim. “ Mutluluk mum gibidir, çoğu zaman dibine değil uzaklara mutluluk verir” yazdıkları ve söyledikleri ile...
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Hemen hemen dinler, ülküler ve fikirlerde “dengeli olmak” ön planda olan duygu. Bu yüzden dengeli insanları ancak dengeli olan insanlar sever. Hani derler ya “ az ve öz dostum olsun”. Ben de derim ki “Az ama dengeli, dostum olsun . Bana daha az zarar verir.”. Dengesiz insna cahil gibi faydalı olacağım derken zarar verir. “Kaş yapayım derken göz çıkarmak” deyimi de buradan gelmiyor mu ? Burada dengeden kasıt kimseye zarar vermeden şaka da, bilgi ve sevgi paylaşımında da aşırıya gitmemek derim. Buna dikkat eder, aşırıya gidenlerden uzak kalmaya bakarım.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Selama bile şaka ve siyaset karıştırmaya kalkan dengesiz insanlardan o yüzden hazzetmem ve onlarınn yalan sevgilerini de kabullenmem. Sevgi, hissedilen ve sevdiğini üzmemek demektir çünkü. Şakaya boğulan sevgi, insana hayat değil boğulmak üzere olan insan gibi sıkıntı verir çünkü.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Denge deyince aklıma geldi. Yaşa başa bakmadan hep bizim onları ziyaret etmemizi isteyen, hep bizim aramamızı isteyen insanlarda dengesiz insanlardır. Çünkü ziyaret ve sevgi de kurallara uymayan insan dengesiz insandır. Ama toplumda herkes kendilerinin ziyaret edilmesini, hediyeye boğmasını istiyor. “Sen neden gelmiyorsun ?” sorusuna da hemen “işim çok yoğunum” diye cevaplarlar. Sanki bizim işimiz yok. Dünyanın tüm işi ona yüklenmiş gibi. O Bunu söyleyen insanların gözlerine bakarım. Çünkü dil yalan söyler de gözler yalan söylemez. “Samimiyetin dili yoktur. O gözlerden anlaşılır” sözü bunu göstermez mi ?
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişim yolculuğuna gönül veren insan işte bu yüzden “dengeli olmaya, dengeli kalmaya önem verir” Aşırıya kaçmaz. İyilikte de şaka da. Başkaları ile diyaloglarına dikkat eder ve davranışlarından rahatsız olanlara o davranışları yapmaz. “o da bana yapıyor” iftirasına ya da kolaycılığına kaçmaz.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişim kendimizi , özümüzü geliştirmekse başkalarına daha faydalı olmanın, zararımız varsa bunun farkına vararak yapmamaya gayret etmemiz, bu yolculukta samimi olduğumuzu gösteren emarelerdir.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
“İki günü denk olan ziyandadır” demiş büyüklerimiz. Her gün gelişim, özgelişim içinde olmamızın önemine vurgu yapılmışken biz neden ziyanda olalım, karda olmak, faydalı olmak dururken? Bizim karda olmamızı dengeli sözlerimiz ve davranışlarımız sağlayacaktır. O yüzden buna dikkat etmeli.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Yaşadıklarımıza baktığımda çok sorunun dengesizliklerden meydana geldiğini , iyilikte de iyi niyetle yapılan şakalarda da dengeyi gözetmeyince işler zararımıza işliyor. Çok zaman bunun farkına bile varamıyor insan. “Öfke ile kalkan zararla oturur” misali ben de derim ki “ dengesizlikle yaşayan zararla oturup kalkar”
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Sana mektup yazarken atasözlerimiz ve deyimlerimiz benim imdadıma yetişiyıor ve mektuplarıma renk katıyor. Hayata kattığı gibi. Atasözlerimiz ve deyimlerimizi iyi anlayan ve vermek istediği mesajı alan insan da zaten hep dengede olmak istemez mi? Hayatta güzel örnekler de atasözlerimiz ve deyimlerimizden çıkmaz mı ?
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Devamlı gelişim içnde olan “daha fazla nasıl gelişirim” diye kafa yoran ve fırsatları değerlendirerek, okuyarak, gözlemleyerek gelişen insan, bunu yapmayanlar arasında rahatsız olur. Çünkü o geliştikçe, onlar gelişmediği gibi kıskanarak şaka diye alay betmeye başlamaları gelişen insanı rahatsız eder. Çünkü o hep gelişelim ister. Sadece kendisi değil başta sevdikleri olmak üzere herkes.
Sevgili özgelişim yolcusu değerli dostum,
Denge hayatın her alanında vardır. Hatta ekonomide muhasebe bilim dalıdır. Bütçe diye bilim de gelir giderin dengesine dayanır. Aile bütçesi, hatta korku ve sevginin dengede olması bile insanı zinde tutar. Yani denge hayatımızında özgelişim de mihenk taşıdır. Dengeyi tutturamayan her zaman zarardadır mutsuz olur.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Özgelişimin amacı da bu denge çerçevesinde faydayı artırarak zararı en aza indirme, yani olumsuzlukları da özgelişim ile olumluya döndürme ve dönüştürme çabası ile olur. Amaç da bu zaten. Denge içinde gelişim dönüşüm ve özümüzü zenginleştirerek geliştirmek. Topluma daha faydalı bireyler olmak. Mektuplarımız ile bu gelişimi isteyenlere katkıda bulunmak.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
“Dengeli özgeilşim” ve “özgelişimde denge” zor şey değil ama sabır ve gayret etmek , azmetmek isteyen bir iş. Maymun iştahlı ve her şeyden hemen vazgeçen, ya da çok insanın yaptığı gibi adım atamayan, adım atmakta üşenen insanların işi değil. Bu yüzden sabırlı insanlar daha çok özgelişim yaşar.
Sevgili dostum,
Amaç insanların önce özsaygı içinde olması, sonra başkalarına saygılı olması ve birbirlerinden rahatsız edici söz ve davranışlarda bulunmadan gelişmelerine destek olunmasına katkı sağlamak . Yoksa “sen benden 4 ay büyüksün , şu da benim akrabam, şununla bununla görüşüyor musun* “ gibi insanın gelişimine faydası olmayan konuşmalarla zaman geçirmek değil.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
“uzun ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece” diyen Aşık Veysel gibi hayatımız akıp gidiyor. Bu akıp giden hayatta dengeli olmak, gelecek nesillere örnek olan ve faydalı işler yapan unutulmayacak ve eserleri, sözleri ve yaptıkları ile kalacak. Denge de olan daha çok hatırlanacak. Bunu anlayalım ve hayatımızı o açıdan geliştirelim . Farkı da o zaman anlayacağız özgelişim içinde olmanın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.