- 160 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLULUĞUNUZ BAŞKALARINİN MUTSUZLUĞU OLMASIN
MUTLULUĞUNUZ
BAŞKALARININ MUTSUZLUĞU OLMASIN..
Saadet güzel bir şey Allah her kese nasip etsin. Özellikle iki cihan saadeti en güzeli.
En büyük Saadet dünyada bir hayat arkadaşı olmaktır.
Ancak bu dünyada saadet havzunda yüzüp hakiki alemde helak olacaklar da az değildir.
Rabbim her insanı ayrı bir imtihana tabi tutar. İmtihanların en ağırı varlıkla imtihandır. Bu imtihanı kazanan ne yazık ki çok azdır..Zira bu imtihanda yalnız değilsiniz nefis, ego ve şeytan üçlüsünün yoğun bombardımanı altındasınız.
Yüce Allah bazen insanın imtihan şeklini değiştirir. Bir vakit zenginlikle imtihan etitğini bir başka vakit yoksullukla imtihan edebilir. Yahut tam tersi..
Kimi malılya kimi eşiyle, kimi çocuğuyla kimi ilmiyle kimi saadetiyle kimi de musibetleri ile..imtihan olur. Önemli olan bize yönelen imtihanı başarı ile tamamlamak. Acizliğimizin şuurunda olmak. Zira insan neyi kendiliğinden elde edebilir ki..
İnsan neyin karşılığında almıştır bu hayatı.
Hangi malı hangi akılla kazanmıştır. O aklı ona veren kimdir. Yarın o aklın ondan alınmayacağının teminatı var mıdır. Bizi yoktan var eden Rabbi unutup insan kendi egosuna tavan yaptırırısa bu çok tehlikeli bir durumdur. Şükrü bilmeyenin nimeti sürmez. Yokluğa ve acıya karşı Sabrı bilmeyene de nimet gelmez.
.
Bizler hayatımızı keyifle yaşarken bu hayata gıpta edip acıları ikiye katlananlar olabilir. Sizin lüks bir arabanız ,şöhretli bir mesleğiniz, kalifiyeli bir okulunuz, mutlu bir aileniz, kalbur üstü çevreniz ve popüler yaşantınız, ışıltılı geceleriniz sizi mutlu ederken bunlara salip olmayan bir başkasını derinden üzebilir onları umutsuzluk girdabına daha derinden sokabilir.
En güzeli yoksulun gözündeki feri almak için onlara imkanlar ölçüsünde yardım da bulunmak. Bu hem husumeti ve öfkeyi azaltır hem size yönelen negatif enerjiyi bloke eder. Bir başka açıdan toplumsal barışa hizmet eder hale geliriz.Bugün ülkemizde güven kaybolmuşsa bunda insanların gıpta damarının tahrik edilmesinin payını göz ardı edemeyiz diye düşünüyorum.
Asıl Konumuza gelelemi.. Yarın 14 Şubat sevgililer günü
Mutlu olmak mutluluğu paylaşmak herkesin hakkı. Rabbim hak eden herkese iki cihan saadeti versin. ve Mutluluk imtihanını başarıyla geçmeyi nasip etsin.
Mutluluğunuzu yaşarken sizin mutluluk nedenlerinize sahip olmayanları kıskançlık illetine sokmayacak onları rahatsız etmeyecek bir hayat sürmek gerek. Paylaşımlarımızı özenle, yapmak gerek. Empati damarınızı yoklayın ve dünyaya bu pencereden bakın derim ben..
Bir eşinize de sevgiliniz olmasaydı başkalarının sevgililer günü kutlamasını nasıl karşılardınız?
Herkesin sevgilisi/nişanlısı/eşi olmayabilir, herkes nişanlısı ve eşiyle mutlu da olmayabilir. Gerçek veya sanal Saadetin bu kadar alenileştirilmesi üstelik pek çoğunun rol yaptığı ve tiyatro oynadığı da malumken bu gösteriş furyası insana her yönden zararı dokunacak bir hadiseler yumağıdır.
Deveyi kazana insanı mezara götüren nazarlar vardır. Bir gecede yoksul olan zenginler vardır. Bir günde felç olan insanlar vardır. Bir anda devrilen şöhretler vardır.
İnsan ne yazık ki gafletin içindedir.
Bunun yanında olmamış bir saadeti var gibi ortaya dökmenin kimseye faydası olamaz.
Mutluluklarınızı toplumun önünde değil Kendi içinizde yaşayınız.
Bir mutluluğun başka bir acıya sebep olmasına müsaade etmeyiniz.
Bugün başkaları acı içinde ve siz mutluluk içinde yüzerken yarın siz açık acı içindeyken başkalarının mutluluğu size batabilir.
Acının kol gezdiği dünyada insanları rencide etmeksizin hayat sürmek ve gamlı insanların derdine bir umut olanlardan olmak ümidiyle..
Saygı ve dua ile...
.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.