- 334 Okunma
- 8 Yorum
- 8 Beğeni
Sn. ALEV ALATLI-BÜYÜK KAYBIMIZ
Alev Alatlı, Türkiye’nin yetiştirdiği en değerli eğitimcilerden, yazarlardan ve sosyologlardan biriydi. Eserleriyle Türk kültür hayatına büyük katkılar sağlayan Alatlı, özgün ve cesur düşünceleriyle de dikkat çekiyordu. Eğitim sisteminin sorunlarına çözüm arayan, toplumun gelişimi için fikir üreten Alatlı, geniş bir okuyucu kitlesinin takdirini kazanmıştı.
Alatlı’nın aramızdan ayrılması, Türkiye’de eğitim ve kültür alanında büyük bir boşluk bırakmıştır. Kendisi, bilgiye ve bilime verdiği değer, sorgulama ve eleştiri yeteneği ve genç kuşaklara yol gösterme gayretiyle hep hatırlanacaktır.
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Ailesine, yakınlarına ve tüm sevenlerine sabır ve metanet diliyorum.
YORUMLAR
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Her şeyden önce, çok yönlü bir eğitim sürecinden geçtiği muhakkak
Ekonomi ve istatistik üzerine lisans ve mastır eğitimin yanı sıra teoloji ve felsefe eğitimi görmüş bir sima idi. Devlet Planlamada uzman olarak çalışmışlığı bulunmakla birlikte, sonraları giderek edebiyatçı felsefeci yazar çizgide yürümekte.
Kalıp siyasi ideolojik yaklaşımlara kapılmadan Türkiye'nin binlerce yıllık medeniyet tarihi, dünyanın açık hava müzesi tabir ettiğimiz hallere vakıf, kıtalar arası geçiş yeri olmamızın getirdiği bir Avrasya perspektifine sahiptir
Nihayet seksen yıllık dopdolu bir ömrü bizlerle paylaşan kıymetli yazar ve fikir emekçimize rahmet diliyorum Allah'tan. 😇
nejat hoca
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Ailesine, yakınlarına dostlarına ve tüm sevenlerine sabır ve metanet diliyorum. Ruhu şad olsun. Paylaşım içinde teşekkürler. Sağ olun var olun üstadım.
nejat hoca
Üzüntünüzü paylaşıyorum. Gerçekten de Alev Alatlı, mütevazı ve derin duruşuyla hatırlanan bir değerdi. Onun anıları, düşündürücü konuşmaları ve öğretileriyle hafızalarda iz bırakmış bir şahsiyetti. Rabbim, kendisine rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Geride bıraktığı güzel anıları ve etkileyici sözleriyle hep hatırlanacak. Başımız sağ olsun.
Mekanı cennet olsun çok üzüldüm.
Yeri doldurulamayacak,
konuşmalarındaki derinlik ile hafızamda izler bırakmış bir şahsiyetti.
Mütevazı ve asil duruşuyla kendisine hayran olduğum güzel insana Rabbimden rahmet dilerim.