- 176 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Yenilgiden Dönerken
Yenilgi şarkısını söyler rüzgar,
Çıkış arar adımlar karanlık yolda.
"Herkes ölür, ama herkes gerçekten yaşamaz," der William Wallace,
Ve kalbimizde yankılanır bu destansı çağrı.
Gökyüzünden düşen yıldızlar gibiyiz,
Umutsuzluk gölgesinde ayak izleri silinmez.
"Yenilmek, bir insanın kaybetmeye başlaması anlamına gelmez," der George Eliot,
Ve hayatın tiyatrosunda her perde düştüğünde yeni bir sahne açılır.
Çiçeklerin geceyi aydınlattığı gibi,
Zafere ulaşmak bir öyküdür, bir masaldır.
"Düşmek değil, kalkmamayı reddetmek yenilgiyi getirir," der Victor Hugo,
Ve aydınlık yarınlara giden yolu aydınlatan bir ışık olur.
Yenilgi, yaşamın acımasız bir öğretmenidir,
Ancak dersleri özgürlük kokan bir rüzgar getirir.
"Kaybetmek, öğrenmenin ilk adımıdır," der Thomas Edison,
Ve her yenilginin ardında yatan potansiyeli keşfetmek gerekir.
Dünya bir sahne, biz de aktörleriyiz,
Yenilgiden sonra gelen zafer, büyük bir öyküdür.
"Sonunda her şey düzelecekse, düzelmemişse henüz sona gelinmemiştir," der Oscar Wilde,
Ve umutla dolu yarınlar için adımlarımızı atmaya devam ederiz.
Ve sonunda, yenilgiden dönmenin gizemi, Türk sairlerinin kalp dokunuşlarıyla daha da derinleşir. Cemal Süreya’nın dediği gibi, "İyi ki varsın hayat, iyi ki hayat var," derken, yaşamın anlamını yeniden keşfederiz. Ahmed Arif’in dizelerinde hissettiğimiz gibi, "Gelincik tarlasıydık sevda eken, yaralandık, olmadı ölmedik," diyerek yenilginin ardında saklı direnci buluruz. Attila İlhan’ın kuvvetli ifadesiyle, "Dünya işte böyledir arkadaş; acıdır, tatlıdır, biber gazıdır, zaferdir," diyerek hayatın çeşitli tatlarını ve derslerini kabulleniriz.
Türk edebiyatının zengin mirası, yenilgiyi bir başarıya dönüştürmenin kılavuzudur. Ömer Hayyam’ın mizahi bakış açısıyla, "Kaç defa ayağıma batan dikenin, gülün tomurcuk olduğunu bilemedim," diyerek hayatın çelişkilerini anlamaya çalışırız. Yenilgiden dönerken, Necip Fazıl Kısakürek’in "Bize göre insan, kalktığı yerden biraz daha yükseğe çıkar, yere düştü mü biraz daha yere yaklaşır," sözleriyle içsel gücümüzü buluruz.
Türk sairlerinin bu büyülü dünyası, yenilgiden dönerken içimizdeki direnci uyandırır ve her kırık dökük yerine yeni bir umut tohumu ekmemizi ilham verici bir şekilde hatırlatır. Unutmayalım ki, her dize, bir yolculukta bize rehberlik eden bir ışıktır.
YORUMLAR
Muhteşem!..Hayatı şiir gibi yaşamalı her bir dizeden ders alarak.Dizelerin rehberlik edebilmesi için dizelerin farkına varılmalı.Yenilgiden dönerken umudun varlığını unutmamalı.Umut aşılayan yazı gayet ustalıkla ele alınmış.Mahir kalemi ve umut aşılayan yüreği selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
CaNMaYBuL
Sevgili Dost, yüreğimin derinliklerinde açan bu güzel çiçeklere teşekkür ederim.
Sözleriniz, yaşamın kırık dökük dönemlerinde bile bir şiirin zarafetini taşıyan bir rehber gibi aydınlığa kavuşmamıza bir rehber niteliğindedir.Dizelerin melodisi, umudun ezgisiyle buluştuğunda, hayatın sahnesinde bir destan yazılır.
Her gün Umudu yeniden inşa etmek için bir anahtar gibi parlıyor. Sizlerin deyimiyle, umut aşılayan bu yazı, kalbimdeki şükranla selamlanır. Sağlığınıza ve sanat dolu yüreğinize saygıyla...