- 111 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
28 MAYIS & REFERANDUM
28 MAYIS & REFERANDUM
14 Mayıs’ta yapılan seçim geride kaldı.28 Mayıs’a 2 gün gibi kısa süre kaldı. Yapılacak seçim, resmi olarak referandum olmasa da fiili olarak referandum niteliğinde olacağı kuşkusuzdur.
İki turlu cumhurbaşkanı seçiminde doğası gereği 1. turda %50+1 bulamayan adaylardan en çok oy alan iki aday resmen 2. tura kalmış sayılır şeklindeydi. 2. turda bir oy fazla alan seçimi kazanmış olacak.
Son günlerde 2. turla ilgili ilginç olduğu kadar, önemli gelişmeler yaşanıyor. Önce Ata İttifakı cumhurbaşkanı adayı olan Sinan Oğan Erdoğan’ı destekleyeceğini açıkladı.
Ardından Ata İttifakı’nın birleşeninden AP lideri Vecde Öz Şöyle açıklamada bulundu ; “Haberim olsaydı karşı çıkardım. Ziyareti içime sindiremedim. GİK’teki 50 arkadaşım da içine sindiremedi. Bu ittifak öncelikli olarak iktidara muhalefet etmek için kuruldu. Bu ittifak yalnızca Özdağ ve Oğan’dan oluşmuyor. Bu ittifak fiili olarak bitti, ömrünü tamamladı” şeklinde ifade etti.
Bir yanda bunlar yaşanırken, diğer yandan da Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ’ın takınacağı tavır merak ediliyordu.Nihayet Beklenen açıklama iki liderin basın açıklamasıyla anlaşılır oldu;
Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ, pazar günü yapılacak Cumhurbaşkanı Seçimi’nde Millet İttifakı’nın adayı Kemal Kılıçdaroğlu’na destek vereceğini duyurdu.
Kemal Kılıçdaroğlu ile Cumhurbaşkanı Seçimi’nin ikinci turu öncesi birkaç kez bir araya gelen Özdağ, başta Suriyeli sığınmacıların geri gönderilmesi olmak üzere anlaşmaya vardıklarını söyledi.
Kılıçdaroğlu,"Türkiye’nin geleceği açısından, Türkiye’nin parlamenter sisteme kavuşup daha sağlıklı bir sistemle yürümesi için herkese sorumluluk düşüyor. Güzel sonuçlar elde ettik. Ev sahipliği yaptığı için Genel Başkan’a teşekkür ederim. Türkiye güzel günlere gebe. Türkiye’yi huzura kavuşturacak adımları hayata geçireceğiz."şeklinde ifade etti.
"Cumhuriyet Halk Partisi ve Zafer Partisi arasında protokol" 7 madde üzerinde anlaşılarak imzalandı.Sonucunu 29 Mayıs’ta hep beraber göreceğiz.
Şunun iyi bilinmesi gerekir; Birinci turda alınan oylar % de kaç alınırsa alınsın, 2. turda iki aday her şey sıfırdan başlar. Böyle olunca 2. turda geçerli oyların bir fazlasını alan seçimi kazanmış sayılır. Bunun içindir ki bu seçim referandum niteliğini taşır.
Konuda siyasi parti liderlerin görüşü şöyleydi;
İyi Parti Lideri Akşener, ’’Ülkemizde bugün temel saflaşma milli-bağımsızlıkçılarla, ABD ve AB güdümünde olanlar arasındadır. Oy tercihi bu saflaşmada ya ülkemizin savunulmasını güçlendirecek ya da zorlukların ağırlaşmasına yol açacak. İşte 28 Mayıs’taki ’referandum’da bu oylanacak!’’ şeklinde ifade etti.
Gelecek Partisi’nin Genel Başkanı Davutoğlu,"Vereceğiniz oylarla bir cumhurbaşkanını bir ittifak partisini seçmiş olmayacaksınız. Bu oylarla referandum mahiyetinde bir evet ya da hayır diyeceksiniz. Bir evet hayır oylaması karşısındayız." ifadelerini kullandı.
CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, Erdoğan’ın, Büyük Birlik Partisi, Yeniden Refah Partisi’ni yanına aldığını söyleyen Özel şöyle devam etti, ’’MHP kolunda, HÜDA-PAR koynunda. Kendi listelerine koydu HÜDA PAR’ı. Gonca Kuriş’i domuz bağıyla öldüren, Gaffar Okkan’ı Diyarbakır’da 6 polisle şehit eden, ‘Türk Milleti olmasın’ diyen HÜDA-PAR koynunda
Siz 28 Mayıs’ta oyunuzu vererek ya Hizbullahı yönetime getireceksiniz ya da Türkiye’nin aydınlık yarınlarına oy vereceksiniz. 28 Mayıs Suriyelilerin referandum seçimidir.
Erdoğan kazanırsa kalacaklar, Kılıçdaroğlu kazanırsa açıkça söylüyoruz gidecekler. 28 Mayıs işsizlik referandumudur, işsizlik sürsün diyenler Tayyip Bey’e, bitsin diyenler Kemal Bey’e oy verecek. 28 Mayıs, yoksulluk referandumudur. ’’şeklinde ifade etti.
Tüm bu gelişmeler ışığında şunlar söylenebilir:
1 - 28 Mayıs 14 Mayıstan farklı olarak referandum niteliğindedir. Hangi aday bir oy fazla alırsa 13. Cumhurbaşkanı seçilmiş olacak.
2 - Sinan Oğan’nın Erdoğan’ı desteklemesi psikolojik etkisi olabilir, parti lideri olmadığı için kişi olarak önem teşkil edecek derecede sandığa oy taşıması mümkün görünmüyor.
3 - Ata İttifakının diğer birleşenleri şahı değil bire parti durumunda. Zafer Partisi ve Adalet Partisi Kılıçdaroğlu’nu desteklemeleri, sandığa oy taşıması daha etkili olabilir.
4 - Bunlarla beraber asıl önemli olan, sandığa atılan oylara sandıktan çıkarken sahip olabilmektir. Kim seçmenin oyuna sahip çıkarsa kazanan olur.
5 - Bazıları Cumhurbaşkanı Kılıçdaroğlu olursa topal ördek olur diyor. Durum tam tersine olur. Yeni cumhurbaşkanı seçilince Eski kadrolar yasa gereği düşer, yerine cumhurbaşkanı tarafından atamalar yapılır.Bu durum denge denetleme açısından daha sağlıklı olur.
6 - Kral değil, kuralların hakim olduğu yerde, yolsuzlukların ve israfın önüne geçilir. Demokrasinin önü açılır.
7 - Demokrasinin olmazsa olmazlarından yasama, yürütme ve yargının bağımsız olması değişimin önünü açarak adil karar vermeyi pekiştirecek.
8 - Tüm bunlar düşünüldüğünde bu 2. tur rejimi bir referandum niteliğini taşıyor ve değişimin buradan başlayacağına inanıyorum.
9 - Seçim sonucu ne olursa olsun, kazananın barış, kardeşlik, demokrasi olsun, kazanan Türkiye olsun diliyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.