KADERİ ARACI YAPINCA
İyi günde,kötü günde, hastalıkta,sağlıkta ve ölüm ayırana kadar...
Çoluk cevizin altında gümbürdeyen davul ve yapılan köy düğünü hayatlarını birleştirmişti köyün en güzel kızının ve en yakışıklı delikanlısının. Kim derdi ki sonlarının on beş yıl sonra hüsran olacağını..
El ele ,omuz omuza verilen on beş yıl ..Mutlu -mesut-bahtiyar.İki tane pir-u pak evlat.Bir gün her şey kararacaktı İsmail’in gözleriyle birlikte ..Ekmeğin ve suyun tadı kaçtı..Mutsuzluk onlara da kucak açtı.
Doktor doktor aranan derman bulunmuştu sonunda.İsmail hanımının elini tutamayacaktı artık.Menhus hastalık evlilik hayatına müsade etmiyordu.İlaçların fayda vermesi ve ömrünün uzaması (!) için.
Düşünüldü, taşınıldı..On beş yıllık evlilik sona erecek,çocuklar babaya verilecek ..Eşi de baba evine gönderilecek..Çocuklarından ayrı bağrına taş basacak.İsmail’in ömrü uzayacak..Eş önemli değil canım...ne olursa olsun...Boşarsın beş parasız babasının evine gönderirsin.Ne güzel çözüm..
Her şey kader işte..Yükle suçu kadere..İşi bağla edere..Geride kalanlar isterse uğrasınlar hedere.Gümbürdeyen davullar her an mutluluk bahşetmiyor .İnsan ömrü de zaten çoğu şeye yetmiyor.Hele de kadınların gücü çoğu şeye yetmiyordu eskiden.Bir de okumamış ise..Hakkını savunamıyor ise vay haline ..Geline bak geline..kınaları yakmış eline..kurbanlık adeta...gider salına salına..
YORUMLAR
Ömrü güzel olası Anadolu'm canı üstat; Harika, nice ederler dileğiyle, kaleminize yüreğinize sağlık.
neneh.
İşe ilk girdiğim yıllarda birlikte çalıştığımız ekipte Ali pilotumuz vardı. Sorumlusu oldugu Helikopterin bakımının yapılması için hangarımıza geldi. İş yerimizden ayrıldığında aramızda sımsıcak saygı ve sevgiyi koruduğumuz için uzakta da olsak bayramlarda, özel günlerde birbirimizin halını hatırını, sağlığını arar sorarız.
Bugün hangara gelir gelmez yanıma geldi. Çayımızı içerken eşinin hasta olduğunu bildiğimden nasıl olduğunu sordum. Elimden geldiğince çocuklarımla birlikte bakıyoruz söylerken sesinde efkâr ve hüzün vardı.
Eşi genç yaşta ileri derece Alzheimer hastası.
''Kalbinizde yeşil bir ağaç bulundurun, belki şarkı söyleyen bir kuş gelir konar.''
Ali kaptanım eşinin çocuklarının annesi, kendisinin de karısı olduğunu bilen nadide güzellikte adam gibi adam.
Herşey herkes için geçerli.
Öğretmenim bam teline dokunan yazılarınla siirlerinle hep asilsin. .
sevgilerimle iyi akşamlar dilerim 🌺☕️🍀
neneh.
Evliliklerinde evvelden hastalıkta ve sağlıkta beraberdi şimdi canı isteyen çoluk çocuk demeden bırakıp gidiyor..ne güzel ifade etmişiniz tek kelimeyle muhteşem olmuş tebrikler can şairem güzel yüreklim kaleminiz bitimsiz olsun inşaallah selam ve sevgiler yolluyorum
neneh.
Dünyalık değil ömürlük olmalı evlilikler, öyle ya evlilik matematiğe inat bir bir daha iki değil, üç yeri gelir dört, beş ... yaptığı, (karı-koca) ikinin ise daima bir ettiği muazzam bir yapıdır.
neneh.
Kırk yıl ölen kocasının ardından evlenmeyen gelinler... ve kocalık yapayacak diye evinden gönderilen gelinler...
Oysa kocası hastalansa kadın ölene kadar bakardı.
Ne tezat değil mi?
Erkeğin egemenliğinde ve onun hizmetine göre evlilikler. Eskiden değil, halen öyle.
Okumuşu okumamışı da farketmiyor. Okumuşun zulmü daha beter.
Anlamlı yazınız. Hayırla kalın.
neneh.
Bir acı gerçek.
Ve... Berrak bir su gibi anlatım.
Kısa öz.
Tebrikler Ustam...