- 176 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İHANET NEDİR?
İhanet nedir? Nasıl bir olguya sahiptir? Göreceli midir? Elle tutulur, gözle görülür mü? Ya da satıldığı bir mağaza mı var ki tüm insanlarımız çok kolay bir şekilde giyiyorlar ihanet hırkasını üzerlerine? İhanet, dilimize Arapça dilinden geçmiş bir kelimedir ve anlamı da hainlik, sadakatsizlik, hıyanettir. İhanet Etmek Ne Demek? İhanet etmek dilimizde hainlik yapmak, aldatmak anlamında kullanılır. Evlilikte ya da sevgililikte ihanet etmek sadakatsizlik ya da aldatma anlamına gelir.
Her yerde ihanetin kokusu geliyor burnuma. Buram buram sevda kokması gerekmez mi oysa dünya? Her şeye ama her şeye bir ihanet söz konusu. Sevdasına ihanet edeni mi sorarsın yoksa arkadaşına ihanet edeni mi? Vatanına ihanet edeni mi ararsın yoksa yaptığı mesleğe ihanet edeni mi? Yıllarını vermiş milleti için faydalı birey olmak için ömür harcayanlara ihaneti mi sorarsın yoksa alelade ez iki cümle ile geçiştiren sözde duyarlı yüreğe sahip görünen aslında insanlığa ihaneti mi? Hangisini nasıl anlatayım ben şimdi. Ne güzel söylemiş William Shakespeare;” İhanete uğramanın acısını yalnız hainler bilir.”
Neresinden tutarsanız tutun elinizde kalıyor işte. Sadece elimizde kalsa amenna. Yüreklerde de acısı kalıyor, ocakları söndürüyor. Her şeyin bir bedeli olan bu dünya yuvarlağında neden ihanetin bedelinde silahlar ateşleniyor? Neden kan dökülüyor her defasında? Bu kadar ağır mıdır ki canlar yanıyor, ocaklar sönüyor, çocuklar öksüz ve yetim kalıyor? Eşler birbirini kaybederken evlat acısı yaşıyor ebeveynler. Söyleyin bana dostlar kim getirdi bu dünyaya ihanetin düzenini? Bir de dönüp bana cennetten cehennemden bahsediyorlar ya gerçekten akıl almaz bir durum. Hiç fark ettiniz mi? Cenneti yaşarken, Cenneti bulmak için aranan, cehennemde yanarken, cehenneme gitmekten korkan ne kadar çok insan var. Neyin kafası bu? Biri bana anlatsın. Ya da boş verin bu kadar yoğunluk halinde bir de benimle uğraşmayın. Cennet nerede? Cehennem kimin? Ben sorgulamaya ve susmaya devam etsem iyi olacak. Eee hani o düşlediğimiz tertemiz dünya nerede?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.