- 250 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEFAKÖY ANADOLU LİSESİ 12-A SINIFI - NAFİ ÇAĞLAR
SEFAKÖY ANADOLU LİSESİ 12-A SINIFI - NAFİ ÇAĞLAR
Ders İşleme Yöntemi ; 2022-2023 Eğitim Öğretim yılı başında, okulumuzun tek sayısal sınıfı olan 12-A sınıfı Fizik dersi bana verildi… Yönetmelik gereği milli eğitim bakanlığının 12.sınıf Fizik kitabını takip etmeye başladım. Son sınıf oldukları için yoğunlaştırılmış ders işlemeye başladım. Her alt başlık bittiğinde bölüm sonu sorularını (+10) veya (-10) vermek üzere ödev verdim. Kazanım testlerinin 1.sayılarını sınıfa getirip uyguladım.
YTÜ. Davutpaşa Yerleşkesi ; 19 Ekim 2022 Çarşamba günü Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Yerleşkesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümüne gittik. Saat 10.00’da bölüm başkanı Ahmet Altındal başta olmak üzere, bölümün her kariyerdeki bütün hocaları hazır bulundular. Dört Fizik deney odasında yaklaşık 10 kadar deney yaptılar ve bizim öğrencilerimize uygulamalı olarak anlattılar. Bazı deneylere ben, bazı deneylere öğrencilerim katıldılar. Her sınıf seviyesinde deneyler yapıldı. 12.sınıf deneyleri ise; tek yarık deneyi, çift yarık deneyi, Kopton saçılması vb. aklımda kalan deneylerdir. 12.30’da hedeflediğimiz deneyleri bitirdik. Bölüm başkanı odasında çiğ köfte ikramını gençler doyasıya yediler. Ben de yararlandım. Öğle sonrasında Davutpaşa Yerleşkesi Ahmet Altındal tarafından bize gezdirildi. Tarihi bina içi, orta bahçe, konferans salonu ve bir çok yeri dolaştık. 15.00 olunca vedalaştık ve çıkış yaptık. Daha sonra ben Fizik dersinde öğrencilerden Fizik deneylerinin sonuç belgesini ( raporunu ) istedim. Nasıl hazırlayacaklarını anlattım.
Okul Fizik Deney Odası ; Dört yıl aradan sonra müdür bey ve müdür yardımcısı Filiz Topçu’nun çalışmalarıyla ve benim katkımla , 2.kattaki Fizik deney odası tekrar açıldı. 12.sınıfları oraya götürdüm. Dolaplardaki sağlam malzemeleri masalara taşıdık ve dizdik. Sonra bir güzel silip temizledik. Sonraki derslerde sınıf seviyesine bakmadan mevcut malzemeleri tek tek tanıttım. % 90 bilmediklerine tanık oldum. Tanıtmamın yararlı olduğunu süreç içinde öğrendim. Onlar da malzemeleri öğrendiler. TYT ve AYT sınavlarına hazırlandıkları için, sınıf seviyesine bakmadan deneyler yaptım. O deneylerin konuları anlattım. Sınavlarda nasıl çıktığı hakkında bilgi verdim. Çoktan seçmeli örnekler çözdüm. Yani hem deney masasını, hem kara tahtayı, hem ak tahtayı hem de akıllı tahtayı kullanarak ders işledim. Yaptığım deneyin konusuna kafalarına iyice işledim. 12.sınıf Fizik kitabındaki 6 konunun Dördünü anlatıp bitirdim. 1.yarıyıl böyle bitti.
2.Yarıyıl ; Şubat ayında 5.bölümü ve Mart ayında 6.bölümü işleyerek kitabı bitirdim. Kalan zamanda denetimli test çözmelerine zaman oluşturdum. Nisan ayı başında 2.yy. ilk sınavı yapıldı. Nisan sonunda son sınavı yapıldı. Sınavlar okundu, ödevlere bakıldı. Bazı ek ödevler verdim, onlara baktım ve 12 – A sınıfı ile ilgili eğitim öğretim sürecimi tamamladım. Mayıs ayında, devamsızlık yapmamak için, okula gelmeye devam ettiler. Test çözdüler. Haziran ayında izin ve rapor alarak devamsızlık haklarını kullandılar. 18 Haziran 2022 tarihinde karne almaya geldiler. Böyle o öğrencilerimiz mezun etmiş olduk. Ben bir eğitimci ve Fizik Öğretmeni olarak görevimi yaptığımı düşünmekteyim. Bunu test etmek için mezuna kalan veya kalmayan ve bizi Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarında bizi ziyarete geldiklerinde onlara şu soruyu sordum. Siz dershanelere gittiniz, oradaki Fizik öğretmenlerini dinlediniz, çeşitli görseller izlediniz. Konu anlatımlı veya soru bankası olarak , bir çok Fizik kitabından sorular çözdünüz. Yükseköğretim sınavı TYT ve AYT sınavlarına girdiniz. 12.sınıf konularıyla sınırlı olmak koşuluyla, bırakın ana başlıkları, alt başlıklarda ve detaylarda, hocamız da burasını bize anlatmadı, eksik kaldı dediğiniz bir yer oldu mu?
Yanıt – HAYIR HOCAM, KESİNLİKLE.
Emin misiniz ?
- EVET HOCAM EMİNİZ.
Bu yanıt bana yeter. Çok sağ olun. Yaşantınızda başarılar dilerim. 27.12.2023
Uzman Fizik Öğretmeni
NAFİ ÇAĞLAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.