- 234 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
AL BAYRAĞIM
AL BAYRAĞIM
“Şavkına hayran gönüller
Sardığın sonsuzlukta, geleceği inşa eder...
Taşar sevdan... günden güne...
Taşınır sınırların ötesine
İşlenir Ay Yıldız’la gök katına...
Değer Milletimin p’ak alnına
Al bayrağım...”
Bayrak, şerefli geçmişimizin, varlığımızın, bağımsızlığımızın simgesidir. Bayrak, zirvelerden yükselen Güneş’imiz; semayı aydınlatan, hayranlıkla izlediğimiz, Yıldız’ımızdır. Onun uğruna, gözümüzü kırpmadan canımızı feda edebiliriz. Çünkü bayrağımız, şanlı geçmişimizin nişanesidir. Çünkü “Bayrak”, “Vatan’dır...”
Al bayrağım... Sen masmavi gökyüzünde dalgalanırken erdiğimiz huzura, paha biçilemez. Gölgene sığınışımız bizlere yeter; ufukta süzülürken, varlığımıza açılır kapılar. Senin için onurla kazanılmış zaferler, harpler yolumuzu aydınlatır. Uğruna can vermeye hazır bekler her vatanperver. Yeter ki al rengin solmasın; Yıldız’ın ve Hilâl’in ilelebet payidar olsun. Bulunduğun her yerde, her daim korkuyu korkutansın sen...
Gökyüzünün süsü sensin. Gelinliğimiz de, son örtümüz de sen... Yoksan, yokuz. Sen manasın, yurtsun. Sen, bütünü içeren anlamsın.
Sen nefesimiz, gün aydınlığımız; ocaklarımızı tüttüren yalım. Sen, rengârenk açan çiçeklerimiz, boyun bükmeden salınan ağaçlarımız, şahlanan denizlerimiz; ışıldayan yakamozlarımızsın...
Milletimin dipdiri kalacak ruhusun...
Yaş alırız, yol alırız. Ancak sen, büyük tarihimizle yoğrulmuş gençliğimizsin. Köklerimize varan köprü, asaletimiz, selametimiz, bağımsızlığımızsın. Asırlardır süregelen şanlı mücadelemizin, yüreklere kazılmış sembolüsün. Dün de, bugün de, yarın da millet olma bilincimizin anahtarısın. Emellerini -çaresizlikle- kendilerine hapsetmişlere -düşmana- gözdağı, hezimet, korkusun.
Bizler, tarihinin her döneminde özgür yaşamış, ebediyen özgür yaşayacak bir milletin fertleriyiz; yüreklerimizde sönmeyen “Hürriyet” ateşi yanar.
Bendini yıkan, sınırları aşan, evrene dağılan bir pırıltı yıldızının parlaklığı. Atalarımızdan miras, geleceğe taşınan barışın, kardeşliğin, hoşgörünün savunucusu; engin coğrafyalara ulaşan ümitsin. Yarınların teminatısın.
Çaresizlik barınamaz olduğun yerde. Uçurumlar büyüyemez; güzellikler yok edilemez.
Sen varsan, kardeşliğimiz, gönül bağlarımız sağlamlaşır. Ellerimiz birbirine kenetlenir. Ayrılık olmaz, sevinçler büyür; mazlumların yüzleri güler. Gökkuşağı daima onurlu geçişine eşlik eder. Rüzgâr sen varsan, hüznü, esareti siler.
Bir olmak, kol kanat germek, sevmek nedir, seninle bildik; şan, şeref, asalet, onur nedir, senden öğrendik.
Al Bayrağım... Başlarımız üzerinde yükselen, devletimizin hakimiyet temsilcisi, ayrılmaz parçası; seninle doğduk, seninle öleceğiz. Senin varlığınla yürüyüşünü sürdüren her sevgide, ilelebet sonsuzluğu yaşayacak, yaşatacaksın...
Temmuz 2023
Not: Bu yazı Türkay Dergisi Ağustos sayısında yayımlanmıştır.