- 283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
varlık içinde yokluk
1
recep abi diyordu krtdeki bir politikacı erdoğna.emekli maaşları tartışılıyordu türkiyede.gerçekte asgari ücret olmalıydı en düşük maaş.devlet bunu yapabilecek güçteyse.türkiyenin yapısal sorunları var.bunu dillendirmişti erdoğan.ama halkını düşünen politikacı insanları mağdur etmez.merkez bankısını para doldurmakla insanların maddi durumu düzelmez.yerli sanayii savunma sanayii demekmi sorusu var akıllarda.togg için bir başlangıç görmüştü halk ağır sanayie giden yolda sanayileşmeyi.varlık içinde yokluk yaşamanın nedenlerini düşünüyordu herkes.sosyal yardımlar oy kazanmanın bir yöntemi olmamalı.bunu düşünüyordu muhalif kesim.demokrasi bağış ve yardımlarla gerçek anlamından uzaklaşır bu görüşte olanlara göre.insan hayatını kendi emeğiyle sürdürmeli bağımsız kişiliği zarara uğrayacaksa.yoksulluk boyun eğmektir otoriteye.bu nedenle kültür emperyalizmini yıkmak gerekiyor milli kültürle.türkiyenin böyle bir politikası vardı geçmişte.ancak baskı ve sansürle türk sinemasını üretemez duruma getirdi siyaset.
2
murat kurum ve imamoğlu büyük şehiri kazanmak için yarışacak istanbulda.sözcütvde bu konuyu değerlendiriyor konuklar.ak parti bir hizmet partisi değil artık ruşen gültekine göre.her alanda partizanlığın etkisi olduğu kadar pahalılık ve yasakçılık var ülkede.istanbul en önemli çekişmenin yaşanacağı şehir.imamoğlu nasıl bir çalışma yürütecek yeniden kazanmak için seçimi.erdpğan kentsel dönüşüm için imara açıyor devlet hazinesini.buda fazlasıyla tepkisini çekiyor çevrecilerin.nedim türkmen deprem gerçeğiyle giriyor konuya.yönetimde aksamalar yaşanıyor ayrımcılık nedeniyle.hükümet chpli belediyeleri iş yapamaz hale getirmiş nedim türkmene göre.sistem eleştirisi ekonomik gerçekleri akla getiriyor.milli ekonomi için bir beklentisi yok hükümetten.böyle bir çabanın varlığıda yok ülkede.chp genel başkan yardımcısı volkan demitle açıklığa kavuşuyor yürütülecek seçim çalışması.seçim ittifakı sorular arasında.hala bir umudun varlığından sözediyor volkan demir belki tabanda bir ittifak oluşur düşüncesiyle.siyaset bilimci fuat keyman seçim kazandıracak strateji üzerinde duruyor yöneltilen soruya yanıt ararken.imamoğlunu başarılı buluyor fuat keyman.ancak siyaseti ülke bütünlüğü için kullananlarda ortak bir özellik laik anti-laik saflaşması.
3
halk tv sözüm var programında fatih maçoğlunu konuk olduğu bir tartışma var.bir kominist başkan olarak tunceliden değilde kadıköyden aday olmasındaki nedenlere bağlı sorular geliyor tünceli belediye başkanına.türkiyenin bölgesel bir farklılık yaşanması demek hayat kalitesine bakınca.bunlardan sözediyor başkan.bu sorunlar nasıl aşılır türkiye gerçekleri var diyor sunucu şirin payzın.bunun bir risk olduğunu vurguluyor özellikle.bu durumun değişeceği inancında başkan.kadıköyde güçlü bir rakibi var muhalefetin.buda oyların bölünmesi demek akp lehinde.kadıköy aynı zamanda bir sanat merkezi.bunu farketme ne gibi bir kazançtır belediye başkanlığına aday olmanın risk taşıdığı durumda.türkiye gelişmiş bir ülke kategorisinde değil.dolayısıyla politik başarıların öne çıkması demek kazanma ihtimali için.tkp’nin türkiyeyi yönetecek güçte olduğunu vurguluyor başkan.belkide partinin seçim kazanması için bir taktik oluşu maçoğlunun kadıköy adaylığı.geçmişte kalmış bir anlayış partilerin bu yola başvurmaları.bunları ima eden konuşmalar geçiyor programda.emekçiler sol partileri düşman görüyor nede olsa.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.