- 175 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ADALETE GÜVEN NEDİR
ADALETE GÜVENMEMEK
Ne Demek?
Bir ülkede adalete güven yoksa
Suçların ortaya çıkması zorlaşır..ve daha çok suç işlenmeye başlar..
Neden mi?
İşlediği suç için mahkemeden etkili bir ceza almayan sanık ikinci bir suç için teşvik almış olur ve bunu gören sokaktaki insanlar suç işlemek için dörtnala koşarlar.
Bir hayal edin..
15 yaşında siniz
Sizi sokakta taciz eden psikopat biri var.
Savcılığa gidebilir misiniz?
Ya da savcılığa gittiniz ancak adamı bir gün sonra sokakta daha azgın bir halde gördünüz ne olacak?
Korku sizi esir alır.. çünkü savcılığa gitiginizde o kişi başınıza bela olabilir. Çünkü onu durduracak bir hukuk sistemi yoktur. En kötü hukuk mağdurların ve mazlumların korktuğu hukuktur.
Kanunların bir adamı terbiye etmemesi ve onu daha da azgın hâle getirmesi çok acı bir duygu..
Oysaki durum böyle olmamalı.
Bir olay adliyeye intikal ettiğinde
Kanun adama önce bir ihtar yapmalı.
"Ey sanık bu dava bitinciye kadar bundan sonra bu adama dokunacağın Her hareket senin için ağır bir bedel olacak."
Bu adam o mağdura en ufak bir zarar verdiğinde(hiçbir erteleme ve hafifleme olmaksızın) önceki cezanın en az üç misli ile cezalandırılmalidir.
Çünkü mahkemenin ihtarından sonra yapılacak her eylem devlete bir baş kaldırılır.
Adalete güvenin özü şudur:
1-Adaletin değiştirebilir kararlarının minimum seviyede olması, (yani bozma kararlarının en az seviyede olması)
2-Mahkemeyle bir kez yüz yüze gelen insanın o suçu bir daha işlememesi.
3-Mahkemede verilen cezaların sokaktaki diğer insanlara ibretlik bir caydırıcı etki doğurması..
SON SÖZ
Adalete güveni tesis edemeyen toplumlar çürümeye devletler ise yok olmaya mahkumdur..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.