Uyku Arası
Şairler, yazarlar, çakmalar ve dahi üstadlar toplanın bir. Bir fikrim var. Fikir herkeste var Dünyevi. Bok böceğinin de bir fikri var, balinanın da, serçenin de bir fikri var, kutup ayısının da...
Ha ha ha... Dünyevi, hayvan kültürün bu kadar mı yani, böcek, balina, serçe ve ayı...
Üstad, efendim Dünyeviciğim, sululuğu bırak üstad, ne o cığım ciğim.. Lan köfte, saadete gel, yani konuya gel..
Şimdi bizim en çok canımızı sıkan veya insanların didişmesine neden olan şeyler ne?
Dini inançlar, spor mücadeleleri, doğu ve batı bakış açıları, teknoloji ileriliği veya geriliği, cami cemevi, kilise havra yani tapınaklar, en çok da siyasi partilerin söylev ve hareketleri vb vs..
Yani rekabet değil mi üstadcığım, yani rekabet..
Şimdi; bunlardan en çok tutulanı yani kargaşa çıkaranı; siyaset ve din, spor kulüpleri değil mi? Hem bunlar birbirlerini bile kapsıyor, lakin ortak noktaları ne? Rekabet değil mi üstadcığım.
Üstad, sana diyorum, şuna bak ya hu, horlamaya başlamış resmen, hey sen uyan... Üstad bozuntusu, bunak herif... Havuç burunlu saksağan suratlı ayı, eski kuşak çağ dışı hey sana diyorum üstad..
Duymuyor, saydırın saydıra bildiğiniz kadar, üstad uyumuş..
Ne dicem; şimdi BIST var ya, yani ülkemizin borsası. Neden siyasi partiler halka arz olmuyor? Oyumuzun değeri ne kadar mesela biliyor muyuz yani.
Veya; İslam veya Hristiyanlık veya bunların sağ sol tarikat ve cemaatleri, ülkemizdeki en büyük cami, cemevi veya kiliseleri neden halka arz olmuyor, hisse çıkarmıyorlar ki?
Mesela A partisinin değeri ne kadar? Başvursun Borsaya, halka açsın kendini, Mhp’nin değeri ne kadar, Chp’nin bir hissesi kaç gayme vb vs.
Veya yine ülkemiz için Sünni ve Alevi düşüncelerinin kurumsallaştığı yapılar neden halka arz olup, hisse sürmüyorlar piyasaya. Diyanet işleri Hissesi, Cemevleri Hissesi, Akp Hissesi, Chp Hissesi, Mhp Hdp vb vs’nin bir hissesi ne kadara halka arz olabilir veya mesela ;
1- Siyasi Partiler Hazineyi tırtıklamak zorunda kalmaz, yani partilere Hazineden pay aktarmaya gerek kalmaz, o paralar hizmete, halka, eğitime, sağlığa gider yani.. Halk ne kadar destek verirse işte, zaten onlar halk için parti kurmadılar mı? Görelim el mi yaman bey mi yani..
2- İslamdır, Zerdüştlüktür, Agnostisizm, İseviliktir veya herhangi bir cami veya cemevi veya kilise halka arz olsa devamlı kutsal gün dedikleri zamanlarda ( halkı tapınaklarına topladıkları günlerde) halkı söğüşlemek yani yardım edin yardım edin diye türlü söz oyunlarına gerek kalmaz. Halk; destekliyorsa; hisselerini alarak destek verir veya vermez? Hatta Peygamberler için yasal, teknik ve mali alt yapısı hazırlanarak Borsamızda hisse satışları yapılabilir mi?
Neden olmasın..
Dünyevi, efendim üstadım, uyumuşum galiba, bir şey kaçırdım mı, yok kaçırmadınız üstadım, siz hiç kaçırır mısınız. Konuya geldin mi, neydi konumuz... Konumuz; borsalarda siyasi ve dini düşünce, parti ve yapılarının, kutsallarının alıp satılabilmesinin olup olamayacağı gibi bir şey...
İlginç bir şey değil Dünyevi, başka konu bul bence. Neden ki üstad? Zaten bahsettiklerim asırlardır insan alıp insan satmıyorlar mı, hatta borsalara Tanrı veya Allah veya Ra veya Göktengri gibi isimlerin de hissesi sürülemez mi? Bakalım en çok hangisi halkımız tarafından rağbet görecek? Hem bizler de kazanırız aklımızı kullanırsak, toplumun yapısına bakar, en çok hangi hisse gidecekse ona yatırım yaparız olmaz mı üstad? Üstad...
Gene uyumuş, ya hu bu ehtiyarlık zor zanaat, insan belli bir yaştan sonra göçüyor. Çünkü ister yaratıldık diyelim, ister evrim diyelim ister uzaylı müdahalesi diyelim çağımıza göre çok geri kalmış bir tür meydana sürmüş. Hint inanış ve kültüründe resmen üstün bir türün hatta Tanrısal güçler atfedilen isimlerin savaşlarını görüyoruz..
Dünyevi, efendim üstad, sen uyumuyor muydun yahu, Dünyevi konuyu karıştırma. Borsadan devam et, Hint lord ve antik anlatıları bu yazının konusu değil. Haklısın üstad, biraz şey oldu, ulan Dünyevi her şeyi karıştırmaya başladın, adam akıllı bir yazı bile çıkaramıyorsun.
Madem bu bahsettiğimiz siyaset ve din devamlı insan alıp insan satıyor, görünen gerçek bu değil mi? Onuncu köy dedikleri yer yani. Sıra bizlere gelsin yani bireylere, bizler de siyasi partilerin veya din ve kurumlarının hisselerini alıp satabilmeli değil miyiz? Kârına zararına ortak olalım hiç yoktan, yoksa bu sistemde hep zarar yazıyor bunlar çoğunluk için.
Hem demiyor muydu Yunuscuk,
Bu akl u fikr ile Mevlâ bulunmaz
Bu ne yâredir ki merhem bulunmaz.
Kamunun derdine derman bulunur
Şu benim derdime derman bulunmaz.
Deryalar içinde susuz gezerim
Beni kandıracak umman bulunmaz.
Aşkın pazarında canlar satılır
Satarım canımı alan bulunmaz.
Yusuf’um yitirdim Ken’an ilinde
Yusuf’um bulunur Ken’an bulunmaz.
Yunus öldü diye salâ verirler
Ölen hayvan imiş âşıklar ölmez.
(Yunus Emre)
...
Üstad bir de şiir yapıştırdım yazıya, gider mi gitmez mi bilemem, ne dersin..
Horul hor hor horul hor...
Bu sefer kesin uyumuş... Yani aklıma gelmişken, biz yeni nesil zihinler için; Mevlana, Yunus, Alparslan, Sabahattin Ali, Cengiz Han, Kutadgu Bilig, Kuran, Nutuk, Seyahatname, Mektubat, Nazar Duaları, 80 günde devri alem, Kırmızı Başlıklı Kız, Kelime ve Dimme, Hacivat Karagöz, Leyla ile Mecnun, gibi vb vs eski eserleri, hikayeler ve masalları, kitapları da borsada halka arz edebilirler, alırız satarız, alım satım arasındaki farktan nafakamızı temin ederiz.
Üstad, cahilleri kandırmak için, tv ve basında en çok hangi konuları piyasaya sürüyor veya manşete veriyorlarsa, demek ki o halkın en çok yatırım yaptığı konular onlar değil midir veya halkı gütmek için çoban ve kaval misali mikrofonlarda, minarelerde, stadlarda, düğün ve toylarda insanlara yedirilen şeyler yani.. Havuç gibi yani, tavşan kaç tazı tut...
Önce etöyü büyütürler, sonra etö satarlar, önce pkkyı büyütürler sonra pkkyı satarlar, önce islamı büyütürler islamı satarlar, osmanlıyı büyütürler osmanlıyı satarlar, fetöyü büyütürler fetöyü satarlar, padişahlığı büyütürler padişahlık satarlar, demokrasiyi büyütürler demokrasi satarlar...
Soru: ilk kardeş katili osmanlı padişahı kimdir?
Yani olan bu değil mi gerçekte.
Dünyevi, efendim üstad, bir şeyleri çözmeye başlamışsın amma sen de bunamaya başladın, yani demem o ki; insan ömrü bir şeyleri anlamaya başladığında ihtiyarlığa yanaşır sonra da horuldamaktan başka ne yapsa zarar yazar, o yüzden diyorum sana, yat zıbar, kurcalama hiç bir şeyi, senin etin budun gelmez bu konulara. ciğ ciğ yerler seni..
Üstad, efendim Dünyeviciğim, ya hu sululanma diyorum sana, insan eti nasıldır yenir mi ki?
Gelecekte, hayvanlar tükenecek, kasaplar da çırak bulamıyor pek, besicilikte gerilemede, yok olur yakın zamanda ,kim uğraşacak koyun keçi büyük baş ile, geriye bir insan eti kalıyor piyasaya sürülecek galiba değil mi üstadcığım?
Üstad senin etinden haşlama mı yapalım yoksa kıyma yapıp köfte ederek buzluğa mı atalım, ne dersin?
Nasıl istiyorsan öyle yap Dünyevi, boşuna gitmesin üstadın, ye yiyebildiğin kadar.
Neye yatırım yapalım üstad? Cennetteki üç beş tomurcuk göğüslü hatuna mı yoksa cehennemdeki mücadele veya maceraya mı? Yoksa Tanrı hissesi mi alalım yoksa Allah Hissesi mi? Ne dersin?
Dünyevi, efendim üstadcığım, sululuğu bırak leyn, sen bana maydanoz burunlu saksağan mı demişsin ne.. Yok üstad olur mu öyle şey, havuç burunlu saksağan suratlı demiş olabilirim ama... Öyle bir şey, hatta; ayı da demiş olabilirim..
Ulan ben var ya senin, balçık düşünceli dünyevi, şaftı kaymış, kusmuk fikirli, sıçıp sıvayan Dünyevi..
Üstad yavaş ol ya hu, atma o ibriği, antikadır, ya hu atma o elmaları nimetleri, üstad üstad...
Vay köftehor üstad vay, ekmek bıçağını kaptı eline..
Kaç Dünyevi... Canını seven barbar eski kuşak inanç ve karakterlerinden uzak dursun nesildaşlar... Canını seven kaçsın... Bunlar onlar şunlar halkı milleti çiğ çiğ yer demedi demeyin..
Son soru; haşlamanız mı daha lezzettli olur yoksa köfteniz mi?
Bu yazıyı okudunuz ya, bundan kelli her et yediğinizde insan eti yediğinizi düşünün, hadi afiyet olsun.
YORUMLAR
Sabah gülümseyerek okudum bu yazıyı. Yalın ve karamizah ağırlıklı.
Konuşur bir tarzla yazmanız, bir başka güzel ve anlaşılır kılıyor gündemi.
Dahası siyah-beyaz karikatürü toplum yapısının, yaşanan hayatın...
Neyse, buzullar eriyor, deniz seviyesi yükseliyor giderek ve seller altında kalacak şehirler kasabalar vs. Güneş de yakıp kavuracak... İklim değişikliğine bir de yapay zekanın hükmünü de eklersek sonuç belli. Dünyadaki su sıkıntısı da bambaşka devasa bir sorun. Y kuşağı ucundan kurtarır kendini. Benim kuşağım zaten çok şanslı...:)
Eee geriye Z kuşağı kalıyor. Onlara çok iş düşecek ve işi zor. Ama ya onların çocukları?
Aman aman getirmeyin çocuk bu dünyaya, diyesim var...
Yine iyi düşündürdürdünüz trajikomik hallerimizi. Ve finali yamyamlıkla sonlandırmanız bir başka enteresan ve manidar...
Umarım yorum yapılmasa da boyna okunuyorsunuzdur.
Teşekkürler, saygılar, sayın Yinsani
Tüya tarafından 4.1.2024 01:24:18 zamanında düzenlenmiştir.