- 135 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Nefsin İstekleri 3
3-İtibar İsteği
İnsanoğlu bütün hareket ve çalışmalarına itibar kamçısıyla yön verir.İtibar isteği insanı yönlendiren gizli bir güçtür.Pozitif veya negatif manada ne tür çalışma olursa olsun insana itici rol oynayıp,hedef tayin ettirir.
Ancak şu da göz ardı edilmemeli ki; itibar görme isteği insanları yapıcı ve faydalı bir hale getireceği gibi,zararlı hale de getirebilir.Bir ilim adamı itibar göreceği ümidiyle yıllarca süren yorucu çalışmalara girebilir. Bunun sonucu bütün insanlık faydalanabilir.Ama diğer taraftan bir Napolyon’u,Hitler’i,Stalin’i,imparatorluklarının ve kendilerinin itibarını yükseltmek için,kan dökülmesine ve sefalete sebep olan harplere sevk edebilir.
Bu açıdan nefsimizin oyununa gelip itibarımızı arttıralım derken hepten itibarsız kalmayalım.
İnsanın en zayıf damarlarından birinin de tama ve şan şereftir. Bu damar kullanılarak nefsinin elinde oyuncak olan zayıf iradeli insanların ruhları satın alınmaktadır.Bu tür insanlar dinini mukaddesatını az bir dünya malına değişmektedirler.Bu ifadelerden dünya malının gereksizliği,çalışmama veya hiçbir makama talip olmama gibi bir yanlış anlamaya gerek yoktur.Ölçüler dahilinde bunlar yapılabilir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.