- 526 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
"Kızıl Goncalar"
Hayat, bir sayfanın başlangıcında yazılmış bir aforizma gibidir; her kelime, geleceğe bir kapı aralar.
Gönlümüzde yankılanan zamansız bir melodi, "Kızıl Goncalar" adlı dizi, duygu zenginliği ve metaforlarla örülü bir masal gibi ekrana taşınıyor. Her bölüm, izleyiciyi hissiyat denizinde bir yolculuğa çıkarıyor; renklerin dansını, duyguların çiçek açtığı bir bahçede kayboluyoruz.
Dizinin karakterleri, birer renk paleti gibi, hissettiklerini renklendiriyor. Ana karakterin içsel çatışmaları, gözlerimizin içine akan bir yağmur gibi. Her damlası, hislerin toprağını sulayarak çiçeklerin daha derinlere kök salmasına olanak tanıyor. Karakterler arasındaki ilişkiler, birer metaforun kanatları altında dans edercesine karmaşık ve dokunaklı.
Dizi, zamanı dokuyan bir terzi gibi geçmişle geleceği birbirine örüyor. Anılar, kızıl goncalar gibi geçmişin bahçesinde açan çiçekler olarak izleyiciye sunuluyor. Her sahne, bir anıyı yeniden keşfetmenin, hüzünle gülümsemenin kapılarını aralıyor.
Karakterlerin içsel monologları, bir edebi şöleni çağrıştırırken, duygusal derinliği metaforların kuytularında aramaya teşvik ediyor. Dizi, izleyiciyi duygusal bir serüvene çıkarmakla kalmıyor, aynı zamanda kelimelerin büyülü dünyasında kaybolmaya davet ediyor.
"Kızıl Goncalar", izleyenleri renkli bir rüyaya sürükleyen, hislerin melodiyle dans ettiği bir başyapıt. Metaforların yumağı içinde, izleyiciye duygusal bir yolculuk yaşatırken, kızıl goncaların gizemli bahçesinde kendimizi buluyoruz.
Kızıl Goncalar’ın dansında her yaprak, 28 Şubat’ın notalarını taşır; geçmişin melodisi, geleceğe umutla dokunur.
YORUMLAR
Yazının içeriği ile dizinin içeriği örtüşmüyor
Bu dizinin teması, aşırı kemalist yani ATATÜRKÇÜLÜKLE İLGİSİ OLMAYANLA, aşırı tarikatçı yani merdiven altı diye bahsedilen dinci, YANİ GERÇEK İSLAMLA ALAKASI OLMAYAN' lar arasına sıkışmış bir neslin çektiği ıstıraplar anlatılmaktadır.
İyi seyirler;)
saygılarımla
CaNMaYBuL
Teşekkür ederim. Diziyi izleme tercihlerinin farklı olabilir. Herkesin görüşü önemlidir. İyi seyirler!
Saygılar
Dizinin içeriğindeki bir çok sahneye yaşam pratiğinde şahit olmuş biri olarak ,etraftaki ( aleyhteki basın açıklamasına kadar) hazımsızlığında bunu ( dizinin gerçekçi ligini) tescilledigini düşünüyorum. Uzun zamandan beri izlediğim ilk dizi.umarım izleyicisi sahip çıkar ...
Saygılarımla kaleme .
CaNMaYBuL
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Yaşam pratiğinizle dizinin içeriğini örtüştürebilmeniz, izleyicilerin gerçekçiliği takdir etmelerine katkı sağlar. Umarım diziyi keyifle izlemeye devam edersiniz. Saygılarımla.
Paylaşımınızı dizi başlamadan önce okusaydım belki izlerdim televizyondan olmasa da video olarak. Kaçıncı bölüm onu bile bilmiyorum. Şiire ağırlık verdiğimden beri televizyonda dizi ve film izleyemiyorum. İlgimi çeken bir söz, kelime, durum olaylardan uzaklaştırıyor. Onun için videolardan geriye dönerek izlemeyi tercih ediyorum. Öyle filmler oluyor ki 3 günde bitiyor.
Bir de dizilerin konusu ve sadece görselliği yüzünden seçilen oyuncular hoşuma gitmiyor.
Dikkat çekecek kadar güzel anlatmışsınız eminim okuyucular arasında izlemeyenler de izlemek isteyeceklerdir.
Paylaşımınız için başarılar dilerim. Selamlar kardeşime.
CaNMaYBuL
Çok teşekkür ederim. Sanatın farklı yollarıyla ifade bulmanın güzelliğini anlamak herkesin kendi tercihine bağlıdır elbette. Sizin şiirle buluşmanız da özel bir deneyimdir. Eğer ilerleyen zamanlarda diziye ilgi duyarsanız, keyif alacağınızdan çok eminim.
Dizi konusu itibariyle iki görüş arasında, ortasından hayata bakacağınızdan eminim. Yoksa bu kadar iyi sizi anlayamazdım.
Bu arada dizi 2. Bölümünü yayınladı. Ve çok gerçekçi. Lütfen izleyin !
Sevgiler ablacığım…