- 246 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HESAP SORMAYANLARDAN DA HESAP SORULMALI
Resulullah (s.a.v.)’ın “Sizden her kim bir kötülük veya çirkin bir şey görürse onu eliyle değiştirsin. Şayet eliyle değiştirmeye gücü yetmezse diliyle değiştirmeye çalışsın. Ona da gücü yetmezse kalbiyle onu hoş görmeyip kabullenmesin ki bu da imanın en zayıf derecesidir” (Müslim) hadîs-i şerefiyle giriş yapmak istiyorum.
İnsanlar kendi yaptıklarından sorumludur. Herkesin günahı kendi boynuna- dır ancak başkalarını da ilgilendiren konularda insan kafasına göre davranamaz, dilediği gibi keyfince yaşayamaz. Kendisine değmeyen yılanı sevemez. Severse şayet, o yılan bir gün gelir onu sever.
İnsanoğlunun bu dünyadaki aslî görevi yemek, içmek, uyumak, malına mal katmak, "orası benim, şurası senin" kavgaları içinde boğuşmak, hakkı olmayanı yağmalamak, gerek duyguğu anda hiç gözünü kırpmadan savaşmak, savaşırken dahi adaletsizce acımadan hunharca öldürmek anlamı taşıyor sanki.
Dönüp bakıyorum tarih sayfalarına, yakıyor, yıkıyor, delik deşik ediyor "yer"in yüzünü. Görüyorum ki yıllar boyu, hiç bitip tükenmeyen, sürekli birbirini tetikleyen insanlık suçları ile dolu. Ve çok acı ki bunların tümü, insanoğlunun yaradılışında var olan, önyargıların yönlendirdiği kin ve acımasızlık göstergeleri olduğunu farkediyorum.
Kafası kızdı mı tohuma gebe topraktan, çiçeklerini bezenmiş ağaçlara değin basıyor bombayı. Süslü saraylar, sonra üzerine görkemli tapınaklar, dağ gibi kaleler yapıyor özene bezene. Bağnaz bir hoşgörüsüzlük, kendinden olmayanları hain, aşağılık ve kötü; ikinci sınıf insanlar olarak görmesinden kaynaklanıyor.
Ve Gazze’ ye dönüyor çehrem. Gazze’de insanlık tarihinin en ağır durumlarından biri yaşanıyor. Savunmasız ve masum bir halkın üzerinde ampirik apriorilerini uygulayan işgalci İsrail; kadın-çocuk, yaşlı- genç demeden, suçsuz-günahsız sivil halkı katlediyor. İsrail’in gözetleme kuleleri ve duvarları altında, evlerinin her yerinde bomba deliklerinden bakarak ölümü bekleyen küçük bedenler... hastaneleri, okulları, ibadethaneleri bombalayarak savaş suçu işliyor.
Ve israil, aynı zamanda Filistin halkına karşı insanlık suçu işliyor.
Üç İbrahimi din için kıymeti açısından Filistin ve Kudüs gerçekten ümmetin önceliği olması gereken bir husus olsada, sadece müslüman ülkeleri baz almak ne kadar abesle iştigaldir. Çünkü İsrail konttollü, ABD destekli bu katliamdan, tüm dünya ülkeleri sorumludur.
Allâhu Teâlâ Mâide Suresi 51. Âyeti Kerîme’sinde "Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse, kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğunu doğruya iletmez." buyurarak açık bir şekilde tarif ettiği İsrailli Yahudilerin özelliklerini anlamamıza yeter de artar.
Görüyoruz ki bu Âyet-i Kerîme, bu gün yaşananların sebebini gayet net bir şekilde ortaya koymaktadır. Ancak yaptıkları zulum ve ihanetin asıl gerekçeleri tahrif ettikleri tevratta zikredilmektedir. Yani kendi uydurdukları kitaptan cesaret alıp dünyayı kasıp kavurmaktalar ne yazık.
Müslümanların yeryüzündeki en azılı düşmanları YAHUDİLER’dir. Allah’a verdikleri hiçbir sözde durmamışlardır. Lanetli bir millettirler. Kalpleri katıdır. Merhametleri yoktur. Kendilerine gönderilen kitabı (tevrat) tahrif etmiş, Allah’ın onlara bildirdiği tenbihleri unutmuş âdetâ demonolojik bir zihin hakimiyetindeler. Pek azı hariç tamamı ihanet içindedirler. Onlar birbirleri ile ve Hıristiyanlarla dostturlar.
Vel-hâsıl; göğüyle- güneşiyle, toprağıyla-bitkisiyle, havasıyla-suyuyla insanoğluna bağrını açmış bu dünyanın gözü önünde yaşanan katliamlara sessiz kalanlar, görmezden gelenler, duymayanlar âdetâ üç maymun kesilenlere karşı sesimizi duyurmak, vahşeti onlara anlatmak ve onları insanlığa davet etmek, İnsanlık adına boynumuzun borcu ve bir insanlık vazifesidir. Ama insan, dünyanın da değerini bilmiyor.
Ve insanlık, insanlık suçu işleyenlerden, hesap sormayanlardan da hesap sormalı diyerek, hiç bir milletin bir başka milleti sömürmediği, barışın hakim olduğu, merhametin, vicdanın, insanî duyguların tek yürek olduğu bir dünyada var olmayı niyaz ediyorum.
Selam ve duâlarla...
Eylül Meral YAĞMUR
YORUMLAR
Rabbimizin lanetlediği bir kavimden ne beklenir lakin sesini çıkartmayan onca Müslüman ülke başkanları ve yandaşları bu esfeli safilinlerin peşinden koşuyor goren gözler görmez duyan kulaklar işitmez oldu 😔 yazınızın başında Peygamber efendimiz sav hadisi şerefini paylaştığınız gibi duyarsiz müslümanlar çoğaldı malesef Rabbimiz ıslah eylesin inşaAllah...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem anlam dolu güzel bir yazı tebrik ederim Saygı ve selamlarımla
SELAMET99 tarafından 26.12.2023 17:32:52 zamanında düzenlenmiştir.
Eylül Meral YAĞMUR
Ne yazık her bir nefis sahibi bütün topluma karşı sorumluluk bilincinde olması gerekirken tıpkı "Her koyun kendi bacağından asılır" zihniyetiyle bana-neler takınıyor.
Rabbim cümlemize merhamet etsin. Sonumuz nereye gidiyor bilinmez.
Kalbî muhabbet ile...