- 243 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
YILAN
Rüyada görüldüğünde uğursuzluk sayılan o hayvan.
Görüldüğünde tüylerin diken diken olduğu...
Çocukluğumda yılan görsek biz ondan kaçardık o da bizden.
Ama güçlü kuvvetli, cesur insanlar mutlaka öldürürdü yılan görünce.
Sonra da aslan öldürmüş gibi kasılırdı.
Oysa kültürümüz arttıkça öğrendik ki yılanlar sanıldığı kadar zararlı hayvanlardan değil. Aksine zararlı küçük hayvanlarla beslenerek bizlere yardımcı oluyorlar.
Delikanlılık yıllarında dere kenarında bir yılan görmüştüm. Beni görünce kaçmaya başladı. Aynen filmlerde gördüğüm gibi gövdesinin üçte biri yukarıda. Kafasının arkasında beyaz renkli iki benek vardı.
Geleneksel alışkanlığı yerine getirerek bir taş attım.
Suya girdi yılan. Ben de yoluma devam ettim.
Dönüşümde yılanın ölmüş olduğunu gördük.
İlk defa bir yılana acımıştım.
Çok üzülmüştüm...
Artık yılan öldürmek yoktu kitabımda...
Bir defasında bir baraj gölünde balık avlamaya gitmiştim çocuklarımla.
Bir yılan suyun yüzeyinde S harfi çizerek benim tarafıma doğru geliyordu.
Çocuklar korku içinde sesleniyordu: "Baba, çekil oradan!" diye.
Bir metre yakınıma kadar geldi.
Elimdeki sopayı kafasına dokundurdum.
Kafasını kolayca ezebilirdim.
Ama ortada bir neden yoktu.
Korkulacak bir hayvan değil masum, sevimli bir hayvan görüyordum karşımda...
Geriye gitmesi için sopayla iteklemeye çalıştım.
Ama o gitmek niyetinde değildi.
Oradan uzaklaştım...
Şimdiye kadar yılanların hep sevimsiz yönlerini görmüştük.
Amansız zehiri, büyük yılanların sıkarak öldürdüğü hayvanı yutması...
Ama bu hayvanları ne eli ne ayağı bulunduğunu, bu eksikliğin yaşamlarını nasıl olumsuz etkileyeceğini hiç düşünmedik...
Bir ev içi kazası geçirdim. Fena bir şekilde düştüm. Sağ omzum buzdolabının köşesine çarptı.
Köprücük kemiğinde iki kırık varmış.
Sağ kolumu ve elimi kullanmakta zorlanıyorum.
Bu 6 hafta sürecekmiş bu çile.
Ve ben şimdi tek bir elle düştüğüm aczi gördükçe hiçbir uzvu bulunmayan o yılanlara daha çok acıyorum ve onların yaşam azmini gördükçe...
Daha çok seviyorum onları...
Kadir Tozlu
21.12.2023
YORUMLAR
Büyük geçmiş olsun .Kaza geliyorum demiyor maalesef.Allah beterinden korusun .Yılanlara gelince .Onlar o halleriyle doğada yaşamaya yeterlilikle birlikte yaratılmıştır.Hiç bir canlı doğada korumasız ve aciz bırakılmamıştır Hepsinin bir savunma mekanizması vardır.Sevelim tüm canlıları saldırılarına karşı da tedbirli olalım .Sadece denize düştüğümüzde yılana sarılalım.Menfaat dünyası yani.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.