- 196 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlim tahsil ettim ...de kalbin rahatlasın.
İlim tahsil ettim ...de kalbin rahatlasın.
İşete ayet:"İnananlar, öyle kişilerdir ki Allah’ı anmakla yatışır, kuvvetlenir gönülleri. İyice bilin ki gönüller, Allah’ı anmakla yatışır, kuvvet bulur."(Rad/28)kalbler yalnızca Allah’ın zikriyle mutmain olur. Bunlar, Allah’ın zikri ile kalbleri huzura kavuşarak iman edenlerdir. Evet, bilin ki, ancak Allah’ı anmakla kalbler yatışır ve huzur bulur. Öyle dönüş yapanlar ki; inanırlar ve Allah’ın zikriyle kalpleri mutmain olur.Allaha kulluklarını hatırla...an...esmaya kulluklarını an.İlim tahsil ettim ...de kalbin rahatlasın.
Kalpler Allahı anmakla Allah için yaptıklarını esma için yani yaptıklarını kulluğunu anmakla huzur bulur...İlim tahsil ettim ...de ilimyayma vakfını kurdum de...şu derneği şu vakfı şu partiyi kurdum de... şu hayırlı yolu açtım de...sihalar ürettim Allah için de..."Adil Dünya" oluşsun istedim.şu katkılarım oldu ...de.
Kalpler"Allahı anmakla yani esma için yaptıklrını hatırlamakla huzur bulur.İlim tahsil ettim de.Çok tevbe ettim de.İyiliklerini an
Asi Kur’anın hak manasına erişemez...Günahlarına asiliklerine tevbesiz anlayamazsın Kur’anı boşadır çalışman...asiler esmayı dilleriyle zikirle yetinirler ama esmaya kul ol...evlen evlenmek de bir çok esmaya kulluk var...şafiye kulluk var Hadiye birlik var...adl sıfatına kulluk var...Halık sıfatına kulluk var.Rahman sıfatına kulluk var evlatlarına eşine rahmet et...şefkat göster...evladını ilme yönlendir savunma sanayiine yönlendir en elzem ilim bu günün şartlarında Gazzelinin de büyük eksiği bu.cihad cinayet oluyor silahın yoksa işte...Rezil ediyor İsrail işte.hani müslümanın malı canı ırzı kutsaldı...silahın olması da farz..."Atlar besle"dedi Kur’an çünkü...
Kalpler sadece Allah’ı anmakla mı huzur bulur?...Bu konuda Fahreddin Razi’nin üç yönlü güzel bir mütalaası vardır, şöyle ki:
Birinci Cihet
Bütün varlıklar üç kısma ayrılır. Etkileyip etkilenmeyen, etkilenip etkilemeyen, hem etkileyen hem de etkilenen varlıklar.
a) Etkileyip etkilenmeyen tek varlık Allah’tır.
Kainat çapında cereyan eden bütün hareketler, sükunlar, her türlü inşaat ve icatların yegane müessiri, hakiki faili Allah’tır ve o, hiçbir şeyden etkilenmez.
b) Etkilenen fakat etkilemeyen mevcutlar ise, cismani varlıklardır.
Bunlar değişik sıfatları ve farklı tesirleri kabul etme kabiliyetine sahiptir. Bu varlıkların dışarıdan gelen hususları kabul etmekten başka hiçbir kabiliyetleri yoktur.
c) Hem etkileyen hem de etkilenen mevcutlar ise ruhani varlıklardır.
Bunlar, Allah’a müteveccih oldukları zaman, ilahi meşiet ve irade, kudret, tekvin, icat ve yaratmadan meydana feyizleri, eserleri, tesirleri kabul edecek bir kabiliyet kazanır. Şayet cismani varlıklara müteveccih olursa; bu takdirde de onlarda tasarruf etme ve onları etkileme iştiyakını kazanmış olur. Çünkü ruhani alem cismani alemin müdebbiri hükmündedir (Allah’ın izniyle cismani varlıkların -ilim, kudret, hikmet, irade gibi- ilahi sıfatlarla irtibatını sağlar). (Sorularla İslamiyet)
İşte ruhani âlemden olan kalp, alem-i cismaniye müteveccih olduğu zaman, onlarda tasarruf etmek, onları hegemonyası altına almak ister ve bu durumda kendisinde bir depreşme, bir ıstırap ve sahip olma iştiyakı ve bir nevi hakimiyet coşkusu meydana gelir. Bu sıkıntılar ve sarsıntılardan ancak Allah’ın isim ve sıfatlarını mütalaa etmek, samediyetin nurlarını, rububiyetin tecellilerini bulmak ve ilahi huzura varmakla kurtulur.
İşte “Kalpler ancak Allah’ı anmakla / zikretmekle huzur bulur.” (Rad, 13/28) mealindeki ayetin ifadesi bu hakikate işaret etmektedir.
İkinci Cihet
Kalp herhangi bir hususta tam arzuladığını bulduktan sonra, ondan daha üstün bir mertebeye çıkmak ister. Hâlbuki cismani alemde her mutluluğun üstünde bir mutluluk, gıpta edilecek her lezzetin üstünde bir lezzet vardır. Bundan ötürü kalp ve akıl bu farklı arzular içerisinde geçirdiği çalkantılardan ıstırap ve sıkıntılar duymaya başlar.
Kalp, maarif-i ilahiyeye, envar-ı samedaniyeye kavuştuğu zaman, üstünde daha başka bir mertebe olmadığı için -değişmez bir konumda- itminan ve huzura kavuşur.
İşte, “Kalpler ancak Allah’ı anmakla / zikretmekle huzur bulur.” (Rad, 13/28) mealindeki ayetin ifadesi, bu hakikate işaret etmektedir.
Üçüncü Cihet
Bilindiği üzere, iksirin bir zerresi cismani bir nesne olan kurşun üzerine dökülürse, asırlarca devam eden bir altın kimliğine dönüşür. Tabir caiz ise, ateşle yüzleştiği erime işlemine karşı çok sabırlı olur.
Bu misalde olduğu gibi, Allah’ın celal iksiri de bir kalbin üzerine dökülürse, o kalp; baki, nurani, değişmez, paslanmaz -24 ayar- saf altına dönüşür.
İşte bu hakikate işaret etmek üzere, “Kalpler ancak Allah’ı anmakla / zikretmekle huzur bulur.” (Rad, 13/28) mealindeki ayetin ifadesine yer verilmiştir. (bk. Razi, Rad, 28. ayetin tefsiri)
Ayrıca ayette yer alan “Allah’ı anmak / zikretmek” ten maksat, sadece bir hatırlama değildir.
“Allah’ı Anmak” Ne Demektir?
- Allah’a itaat etmektir.
- Allah’ın verdiği sevabı düşünmektir.
- Allah’ın vadettiği ebedi saadeti tefekkür etmek demektir.
Kalbin huzuru da bunlara bağlıdır. (bk. Maverdi, Kurtubi, ilgili yer (Sorularla İslamiyet).
Esmaya kul ol"ektiğini biçersin "ek ki biçesin...endişeden kurtul...Gazzeli Nüklerli güçle savaşıyor...mümkün mü endişeden kurtulması...nükleri yok.Nemrudun ateşi vardı Hz İbrahimin yardımına sinek verilmişti...Tufana karşı Nuha gemi verilmişti...değilse endişeyi bitirmek ahmaklıktır...Huzurlu olmak yok gemin yoksa ey nuh...Gazzeli hala umutluyuz diyor ama adil dünya da yıkılmış Osmanlıyla...O güce tekrar erişmeliyiz ey Gazzeli değilse endişeye devam et...ayeti beynine göre anlarsan günahından tevbe etmeden anlarsan asisin.Tevbesiz asinin tefsiri de fıkhı da isyandır.miras da ayrımcılık yapmamalıydı Kur’an diye Kur’anı suçlayanlarla doldu İslam ülkeleri...Allah göreve göre ücret verir...şimdiki erkekler asker kaçağı ise Kur’anın suçu ne...O adildir.
Ey Gazzeli asiliğine tevbe et. Osmanlıyı tekrar kurmalıyız de...Yan çizdin bu hususta.Tekrar Osmanlı kurulmadan sana huzur yok...ölüm yağar ateş yağar üstünüze ve üstümüze sünnetullah değişmez.o bizi ekmel bulsa Musaya verdiği ASAYI verir...Osmanlıyı iste ey gazzeli tevben bu...ey İslam dünyası Osmanlıyı tekrar iste "Adil Dünya da" yıkıldı Osmanlıyla.İslam ülkeleri güçlerini birleştirmedikçe Gazzeye huzur yok...Günahımız da tevbemiz de Osmanlının gücünü oluşturmakla alakalı...Osmanlının eski toprağıdır Gazze ama Osmanlıyı oluşturan ülkeler yani o 25 ülke güçlerini tekrar birleştirmedikçe "Adil Dünya"yani Osmanlı oluşamaz...
İkinci Osmanlı oluşsun diye gece gündüz çalıştım ...de...ve İlim tahsil ettim ...de kalbin rahatlasın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.