- 200 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMEN NEDİR ?
Öğretmenlik, insanlara bilgi, değer, yol, örnek, terbiye, model, etki, destek, güven, potansiyel, yetenek ve hayal sunan bir meslektir. Öğretmenlik, resullerin öğretmenliğine uygun olarak yapılmalıdır. Resuller, Kur’an’ın anlamını ve nasıl uygulanacağını açıklamışlar, hem ahlakları hem de yaşantılarıyla insanlara örnek olmuşlardır. Resuller, en büyük insan terbiyecileridir.
Öğretmenlik için dört tanım yapılabilir. Bunlar şunlardır:
- Öğretmen, insanlara doğru bilgi ve değerleri aktaran bir elçidir. Öğretmen, öğrencilerine bilimsel, kültürel, sanatsal, tarihi, dini ve ahlaki bilgileri öğretir. Öğretmen, öğrencilerine dünyayı ve hayatı anlamalarına yardımcı olur. Öğretmen, öğrencilerine eleştirel, yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme becerileri kazandırır.
- Öğretmen, insanlara doğru yolu gösteren bir rehberdir. Öğretmen, öğrencilerine hayatta karşılaşacakları zorluklara karşı nasıl davranmaları gerektiğini öğretir. Öğretmen, öğrencilerine doğru ile yanlışı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini ayırt etmelerini öğretir. Öğretmen, öğrencilerine hedeflerine ulaşmaları için nasıl çalışmaları gerektiğini öğretir.
- Öğretmen, insanları eğiten ve geliştiren bir terbiyecidir. Öğretmen, öğrencilerine sadece bilgi vermekle kalmaz, aynı zamanda onların kişiliklerini, karakterlerini, davranışlarını ve tutumlarını da şekillendirir. Öğretmen, öğrencilerine ahlak, erdem, sorumluluk, adalet, merhamet, sevgi gibi değerleri de öğretir. Öğretmen, öğrencilerinin bireysel ve toplumsal gelişimine katkıda bulunur.
- Öğretmen, hem sözleriyle hem de davranışlarıyla insanlara örnek olan bir modeldir. Öğretmen, öğrencilerine öğrettiği bilgi ve değerleri kendisi de yaşar. Öğretmen, öğrencilerine örnek olacak bir ahlak, tutum ve davranış sergiler. Öğretmen, öğrencilerine saygı, sevgi, güven, ilgi, sabır, hoşgörü, anlayış gibi duyguları gösterir.
Bu tanımlara göre, öğretmen çok önemli ve saygın bir meslektir. Öğretmenler, resullerin izinden giden ve onların mirasını devam ettiren kimselerdir. Öğretmenler, toplumun geleceğini şekillendiren ve insanlığa hizmet eden kimselerdir. Öğretmenler, öğrencilerinin hayatlarında büyük bir etkiye sahip olan kimselerdir. Öğretmenler, öğrencilerinin başarılarından mutlu olan, onların sorunlarına çözüm bulan, onlara destek olan, onlara güven veren kimselerdir. Öğretmenler, öğrencilerinin potansiyellerini ortaya çıkaran, onların yeteneklerini geliştiren, onların hayallerini gerçekleştirmelerine yardımcı olan kimselerdir.
Günümüzde ise öğretmenin doğru tanımı anlamını yitirmiş ve sadece eğitim fakültesinden mezun olup öğretmen olarak atanmış kişiler olarak algılanmıştır. Oysa ki bir kişinin gerçek bir öğretmen olabilmesi için eğitim fakültesinden mezun olup öğretmen olarak atanmasına gerek yoktur. Öğretmenlik, bir diploma veya bir unvan ile değil, bir ilim, bir ahlak, bir hizmet ve bir örneklik ile yapılmalıdır. Nitekim önlisans mezunları da ücretli öğretmenlik yapabilmektedirler. Ve Usta Öğretici Oryantasyon belgesinde bile öğretmenlik yazmaktadır. Mühendislik fakültesi mezunları da üniversitede öğretmenlik yapabilmektedirler. Eğer bir kişi eğitim fakültesinden mezun olduğu halde ilmiyle amel etmiyorsa, reklam peşinde gidiyorsa, sosyal medyada öğrencilerin dolandırıcılar tarafından kandırılmasına, tercih sürecinde öğrencilere para karşılığında yardım ettiğini söyleyen kişileri görüyorsa ve buna rağmen bu olaylara seyirci kalıyorsa o kişi öğretmen olarak atanmış olsa dahi gerçek öğretmen olmayıp sahte bir öğretmendir.
Özetle, öğretmenlik, insanlara bilgi, değer, yol, örnek, terbiye, model, etki, destek, güven, potansiyel, yetenek ve hayal sunan bir meslektir. Öğretmenlik, resullerin öğretmenliğine uygun olarak yapılmalıdır. Öğretmenlik, bir diploma veya bir unvan ile değil, bir ilim, bir ahlak, bir hizmet ve bir örneklik ile yapılmalıdır. Öğretmenlik, sadece eğitim fakültesinden mezun olanlar için değil, herkes için bir sorumluluk ve bir fırsattır. Öğretmenlik, insanlığa hizmet etmenin en güzel yollarından biridir. Öğretmenlik, bir meslekten çok bir sanattır. Öğretmenlik, bir ömür boyu süren bir öğrenme ve öğretme sürecidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.