Ayraç
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
""Sen
Seni kalbime sürdüm. Acıdan uyuşan gözlerim kan içinde, kurumuş dereler gibi. Bir başına ne demek öğrendim. Yalnızlık değil bu. İnsan insansız olur mu, oluyormuş öğrendim. Merhametsiz olur mu, olurmuş öğrendim.
Neyin umudu, güzellemesi ki sabahı bekleyeyim, .""
Kitap arasında bir not... gözyaşı damlaları yol yol mürekkebi dağıtmış. Her sayfada aklımdan çıkmadı döndüm kağıdın arkasına yazdım;
"" İnsan insana yurttur, ya dağ bayır çıkar bahtına, ya çöl, ya demi bal gülistan, şimdi ya yurt tutarsın ya yurt ararsın...""
Elimde ılıyan kahveyi yudumlarken sohbetini pür dikkat dinliyordum. Nasıl edip buluyordu, bir dert ehli, bir kırık kalp, bir umutsuz yorgun. Ama bir yolunu bulup derman oluyordu herkese. Yüzüne inen çizgiler, incelen dudakları ve dua eder gibi duran beyaz elleri. Onu hep bir yerden bir yere, bir sohbetten diğerine, bir yardımdan başkasına giderken görürdüm. Evine gitsem konuğu eksik olmazdı. Ben bir saat boş geçirsem günüm bir birine girerdi ama o zamanı geldiği gibi kullanırdı. Hiç zamanım yok dediğini duymadım. Her şeye yetişirken bile öylece duruyor gibiydi..
- Diyorum ki sen de biraz dinlensen mi? Gözlerini kısmış bana bakıyordu.
- Özür dilerim anlattıkların etkiledi beni, dalmışım.
- Arada dur, bekle. Senin derdin de hep yola çıkma, yolda olmak. Arada soluklanacak bir yer, bir insan bul. Her gördüğünün arkasını merak etme her zaman. Bazen de görüneni gör. Bak o zaman huzur bulacaksın
Kahvemi bitirip ellerini tuttum.
- Ben huzur istemiyorum ki, huzur çürütür beni. Durursam ölürüm. Benim gibi zihni açlara yol ve merak çare can dostum.
Görünmeyen asasını eline alıp dayandı, ayağa kalktı
- Sen bana bakma, yolun izin açık olsun. Hem senin ciğerimi okuyan merakın olmasa ben kime açılırdım. Sen de lazımsın, elin kalem tutsun hep.
Merdivenlerden yavaş yavaş inip simitçinin köşesinden kayboldu.
YORUMLAR
Sır içinde giz, giz içinde sır gibi. Kelimeler cümlelere ne güzel can vermiş. Bilmediğim başka duygulara gark oldum sanki. Edebi, adâbı cihetiyle hoş bir yazı.
Kutluyor, s3vgiler sunuyorum...
Eylül Meral YAĞMUR tarafından 14.12.2023 22:52:53 zamanında düzenlenmiştir.
Eylül Meral YAĞMUR tarafından 14.12.2023 22:53:15 zamanında düzenlenmiştir.
Bir başına olma durumu hiç kuşkusuz bir tercih ve fedakarlık arz ediyor. Onu yalnızlıkla tarif etmek mümkün olmazdı zira yalnızların, yeri dolmayan bir ayrılığı ;bir başına olanların ise yer açamadıkları bir ulviyeti veyahut açılan yere başka mefhumların işgali ile büyüsünün bozulması endişesi sarar.Burdan sonrası fedakar bir tercih, yerin açıklığıyla buldukları bir huzur hali olsa gerek.
Eskilerin deyimiyle eskimeyen bir nazariye şurada dursun “ Her gördüğünü Hızır bil “
Tebrikler selamlar
Nevmizan
Sevgine hürmetimle selamlar