- 236 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayali arkadaşım köstebeğe not
İyi sabahlar köstebek, nasılsın diye sormak istiyorum sana, vereceğin cevaptan çekiniyorum.
Ya derdimi taşı, yada nasılsın diye sorma bana demiştin birgün,
o birgünün ardından, çok olağan dışı olaylar oldu.
Gerçeklik dışı, konuların dağılmasına bakarken, gerçekliğin yüzümüze çirkin kahkahasını duyuyor musun köstebek,
hayır, sana aşk notlarından, sevgi palavrasından bahsedemem. Bu dostluğumuza aykırı.
Pencere önünde beni bekleyen güvercinlerim artık yok, sabahlar o kadar anlamlı değil.
Kanadı soluyor uçan güzelliklerin, tozlanıyor herşey, herşey havada süzülen sarhoş zamanın esiri.
Bölünen ekmeğin, söylenen sözün amacı yoksa, bıçaktan, dilden hesap sorulur köstebek.
Bana gözyaşlarını anlatma, ağlamak pek kolay değil.
Ağlamak nasıl bir şey köstebek, köstebek sen zamanın ne tarafındasın,
inadına cam kırıklarının üzerine inşa ömürlerde, derin yaralarımıza hesap soracak birini arıyoruz.
Bunu biz yaptık, alçak gönüllü olmanın manasını kavrayamadan, alçakta gönlümüzü yitirdik köstebek.
Mor bulutlar, çizgiler, karışık zihinlerde kaybolan isimler, yıllar ne kadar da acımasız,
bütün suç mor bulutlardaki resimde, sen o resime inandın mı köstebek, yer altında sıcak bir yuva arıyorken,
güneşin sakladığı, gecenin perdelediği, umudun güldüğü o resim nedir,
her yağmur tanesinde bir gözyaşı, her göz yaşında bir elmas, her tane bir zenginlik.
Zenginlik, fakirliğe giden yollardan geçer, senin yolunda hiç çamur olmadı.
Ellerin kirlenmedi, ellerini kirlettiler. Yüzün solmadı, gülleri soldurdular. Yıkılmadı ağaçlar, kesip attılar seni ve beni.
Şimdi, her söze bir anlam ararsak, oyunun güzelliği kalmaz. Oyun senin kalbinde.
Senin kalbin, herkesin kalbi kadar kötü. Bak köstebek çıkmaz sokaklara davet,
bu davetlerden kendini sakın, bu davetler, kekik kokulu patikalara benzemiyor.
Herkes yeşili özler, kimse yeşilde kalmaz. Herkes maviyi sever, kimse maviyle yaşayamaz. Hayatın çıkmazı burası.
Herkes o kadar iyiyken, öncelikler başka, insanlar başka, yalnızlık asil ve tek başına. Kazanıyoruz köstebek.
Ağladıkça kazanıyoruz, en çirkin hallerimizde, masada kaybediyormuş gibi, para yerine insan harcıyoruz.
Enes İLHAN - Köstebek - hayali arkadaşım
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.