- 812 Okunma
- 11 Yorum
- 6 Beğeni
Erich Fromm'un Sevme Sanatı kitabı Üzerine Bir Deneme
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sevmek, zamanın dokusunu renklerin hafızasına işleyen bir sihirbazdır. Fırça, geçmişin sessiz çığlıklarını tuvale dönüştürür, ve her vuruş, bir anıya hayat verir. Sanatın sevmekle buluştuğu anda, gökyüzü bir tuval, rüzgar bir fırça olur; ve bu büyülü buluşma, düşlerimizi renklerin masalsı dansına davet eder.
Sevmek, renklerin dansını arzularını ifade eden bir sanattır. Fırça, tuvale dokunduğunda, hayal gücünün zirvesine çıkarak kağıdın üzerinde zamansız bir görsel şiir yaratır. Gökyüzünün mavisini tuvale dökerken, güneşin sarısıyla sevgiyi harmanlar. Sanat, sevmek üzerinden evrenin derinliklerinde dolaşır; ressam, soyut kavramları rengarenk bir karmaşaya dönüştürür.
Renkler, duyguların sessiz çığlıklarıdır sevmekte. Kırmızı, tutkunun ateşini taşır; bir gülün nefesi gibi soluksuz bir sevda anlatır. Mavi, okyanusun derinliklerinde kaybolan bir hüzündür; uzaklardan gelen esintilerdeki özlemleri dile getirir. Yeşil, doğanın öpücüğüdür; ağaçların kollarında şarkı söyler, rüzgarın melodisine eşlik eder.
Sanatın sevmekle buluştuğu an, bir masalın başlangıcıdır. Tuval, bir zamanlar sadece beyazdı, ancak ressamın eliyle bir renk paletine dönüşür. Bu palet, duyguların paletidir; mutluluk, keder, umut ve melodi, birbirine karışır ve sevmekte bir harmoni oluşturur.
Her vuruş, bir öykü anlatır. Ressamın kalbi, fırçanın ucundan tuvale akar. İncelikli çizgiler, aşkın karmaşıklığını; belirsiz lekeler, hayatın gizemini anlatır. Sanatın sevmekle dansı, zamansız bir ritüel gibidir; her eser, bir çağın şaheseri olur.
Michelangelo’nun mermerle dans ettiği gibi, Van Gogh’un yıldızlarla sohbet ettiği bir evrende, sevmek sanatı gökyüzüne yükselir. Her renk, bir anlam taşır ve her eser, bir dünya yaratır. Sevmek, bir ressamın ruhunu tuvale nakşetme sanatıdır; bir öykünün renkli bir rüyasını çözer ve gözlerimizi soyut gerçekliklere açar.
Sevmek, bir resmin sonsuz öyküsüdür; fırçanın son vuruşuyla nefes alır ve tuvaldeki dünya, bir ressamın kalp atışlarına katılır. Sanatın sevmekle noktalandığı an, bir tablonun sonsuzluğu içinde kaybolur. Her renk, bir vedanın hüzünlü melodisini çalar; ressamın eli, zamansız bir elveda ile tuvale veda eder. Sevmek sanatı, bir eserin ölümsüzleştiği anın sihirli dokunuşudur; ve her tuval, bir öykünün unutulmaz bir kapanışıdır.
YORUMLAR
Erich Fromm, modern batının özgün ve ender bir düşünürü kuşkusuz
İnsan ve toplum problemlerini geniş bir yelpazede ele alır
Tüketim toplumu analizleri, sahip olmakla olmak arasındaki farklılaşmaya işaret etmeleri, totaliter rejimlere dönük sorgulamaları, eleştirileri, doğu batı sentezi arayışı, vs.
Nazarımda sorguladığım ve tartışmalı bulduğum yanları vardı elbette
Masonik bir dünyanın parçası olarak da görünür, görünmüştür bana
"Psikanaliz ve Din" adlı eserini o gözle okudum açıkçası
Ama çağdaş sosyal bilimlerin vazgeçilmez ismi olarak da gördüm, nadide bir mücevher misali de aldım
Yazınızı içtenlikle kutlarım hocam
Resim, renkler, sevgi arasında kurduğunuz üçlü sacayağı harika
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Selam ve saygılarımla.
CaNMaYBuL
Fromm'un eserlerini masonik bir dünya gözlüğüyle okumanız, yorumunuzun tuhaf bir denge kurmasına neden oldu. Bir yanda eleştirel bir bakış, diğer yanda ise nadide bir mücevher olarak görme; bu çatışma, düşünce dünyasınızın zenginliğini yansıtıyor.
"Psikanaliz ve Din" eserini renkli bir palet gibi değerlendirmeniz, anlam derinliklerinde kaybolmama sebep oldu. Yüreğimdeki mütevazi minnettarlık, kaleminizin sihirli dokunuşunu selamlarken, bu yazıdaki üçlü sacayağı, sanki bir aşk şarkısının notaları gibi ruhumu okşadı. Kelamınızın bereketi, yazılarınıza duyduğum hayranlığı bir kat daha artırdı.
Selam ve saygılarımla, çok çok eski DOST…
Erich Fromm'un tüm kitaplarını severek ve benimseyerek okumuşumdur.
Sevmek; zerrelerimize kadar yerleşen; yaşam örtüsü altına çekilerek her an keşfedilmeyi bekleyen; gelişmeye, güçlenmeye umutlu; evrenin dev, sır bilmece kutusu.
Ne kadarını bulup, işleyip, güçlendirip, çoğaltabiliyorsak o kadar insanız.
Yazınızın ifade gücü, üslubu mükemmel.
Her satırı, düşünce ve düş dünyasına dokunuşlarla zihnin sevgi ufuğuna açılım sağlıyor.
Sizi yürekten kutlarım.
Saygılar, esenlikler.
CaNMaYBuL
Çiçekler gibi gelişen düşünceleriniz, zihin bahçemde muazzam bir dansa dönüştü. Sözcükleriniz, kelime bahçesinde nektar arayan arı gibi zihnimin çiçeklerine uçuştu, derin bir anlam hasatına dönüştü. Her kelime, bir düşünce tohumu; her cümle, bir sevgi şarkısı gibi yankılandı zihinsel ufuklarımda. Teşekkür ederim, kelimelerinizle beni bir yolculuğa çıkardınız.
Sevgiler
Sanatçı ruhu olmayan kimse bu kadar güzel sevgiyi ve sevmeyi resmedemezdi.Muhteşem bir dizayn ve anlatım .Gençlerle ne kadar gurur duysak az.Umut verici gençlerimiz sayesinde üstesinden gelinemeyecek hiç bir zorluk yoktur.Kaleminiz daim olsun .Nice başarılara imza atmanız dileği ile.Sağlıcakla.Saygıyla.
CaNMaYBuL
Gönlümü şiirle dans ettiren yorumunuz, bir sanat eseri gibi zihnimin perdelerini araladı. Sözcükleriniz, bir ressamın paletindeki renkler gibi duygularımı işledi. Gençliğin umut dolu nefesini, kaleminizin sihirli dokunuşlarıyla hissettim. Sizlerin güçlü yorumları, kalemin ilhamından doğan birer sanat eseri gibi kalbime işliyor. Sağlığınıza ve başarılarınıza, kelimelerin büyülü dünyasında nice zaferlere! Saygılarımla.
Bir rivayet şiir bir resmin izahını resim ise bir şiirin resmedilmesidir derler en ağır sanat en ağır duygu işte sevgi de bu kutlarım hocam
CaNMaYBuL
Gözleriniz, sanatın derinliklerinde kaybolan bir yolculuğa çıkarıyor beni. Sözcükleriniz, bir şairin kalbinde titreşen bir melodi gibi hissettirdi. Rivayet şiirle resmin kucaklaştığı o büyülü anı, kelimelerinizde buldum. Sevgi, sizin yorumunuzda bir tablonun en can alıcı ayrıntısı gibi beliriyor. Yürekten tebrik ederim ve bu kelimelerin zarafetinde kaybolurum.
Ne güzeldi aktı gitti
Sevmek en güzel duygu diye boşuna dememişler.
Ve bu güzelliği en güzel haliyle anlatmak mahirlik ister.
Yüreğinize sağlık tebrikler bissürü 👏👏👏
CaNMaYBuL
Sizin yorumunuz, bir nehir gibi akarak gönül vadilerimde bıraktığı izleri hissettirdi. Sevginin coşkusu, kelimelerinizin büyülü dansında zirveye çıktı. Yüreğinizin derinliklerinden süzülen tebrik sözcükleri, adeta bir melodi gibi kulaklarıma çaldı. Sözleriniz, sevginin en zarif resmini çizerken maharetin inceliklerini sergiliyor. Teşekkür ederim, bu güzellikle dolu yorumunuz beni derin bir duygusal yolculuğa çıkardı.
Sevgiler
CaNMaYBuL
Sizin yorumunuz, bir nehir gibi akarak gönül vadilerimde bıraktığı izleri hissettirdi. Sevginin coşkusu, kelimelerinizin büyülü dansında zirveye çıktı. Yüreğinizin derinliklerinden süzülen tebrik sözcükleri, adeta bir melodi gibi kulaklarıma çaldı. Sözleriniz, sevginin en zarif resmini çizerken maharetin inceliklerini sergiliyor. Teşekkür ederim, bu güzellikle dolu yorumunuz beni derin bir duygusal yolculuğa çıkardı.
Sevgiler
Gül'enyüz
Güzel cevap ama sevdim :)
CaNMaYBuL
Teşekkür ederim, güzelliklerin paylaşıldığı bu anı ölümsüzleştirdiniz. "Sevgiyle yazılan kelimeler, kalplerde şiir olur.”
Sevgiler
CaNMaYBuL
Teşekkür ederim. Sevgi, her şeyin başlangıcıdır; kalbin kapısını açan anahtardır….,
Saygılar
Çok severek okuduğum bir kitaptı ve yine severek okuduğum bir yazı oldu. Tebrikler.
CaNMaYBuL
Teşekkür ederim, içten ve samimi değerlendirmeniz beni mutlu etti. Siz de benim için ilham kaynağı oldunuz. Birlikte daha nice edebi serüvenlere!
Saygılar
CaNMaYBuL
Teşekkür ederim, içten ve samimi değerlendirmeniz beni mutlu etti. Siz de benim için ilham kaynağı oldunuz. Birlikte daha nice edebi serüvenlere!
Saygılar
Aslında güzel bir tesadüf olmuş , resim için yazılan bir şiirle resim içerikli bir nesir. Eskiden olsa bu yazının içeriğinden bir kaç tane şiir yazardım şiir gibi bir yazı çok beğendim. Başarını kutlar devamını dilerim kardeşim.
CaNMaYBuL
Işığınızla kelimelerim bir ressamın paletinde renklendi, güzellik resminizin her çizgisine sinmiş. Gönlümü gerdan kılan bu kelimeler, kalemimden sevdanın izlerini bıraktı. Teşekkür ederim, birlikte yazdığımız bu öyküde ilham kaynağım oldunuz. Yolculuğumuza, kelimelerin büyülü dansında devam edelim.
Sevgiler ablacığım🙏
CaNMaYBuL
Okul kantininde, hiç olmaması gereken bir durumla karşılaştım. Kahvemiiçerken bilgisayarımı kullanarak makale okuyordum. Bir anda kıs arkadaşım heyecanla yanıma gelip beni öpmeye başladı. Dersten geçtim dersten geçtim, diye bağırıyor ve öpüyordu. Tam o esnada kahvem bilgisayarımın klavyesine döküldü. Bu olay bir ayrılık nedeniydi çünkü bu makine için 30 bin TL ödemiştim.
Bir daha o kızı görmek istemedim. Ancak sevmek ve sevgi kelimelerini klavyenin takılıp basmaması ilginç bir detaydı. Olayın ardından, bilgisayarımın klavyesi bir tür anlam karmaşasına dönüştü, tıpkı duygularımın bir karışıklık içinde olduğu gibi. O gün yaşadığım bu karmaşıklık, klavyenin tuşlarına düşen kahvemin izleri gibi kalbimde iz bıraktı. Aramızdaki bağ, tuşların arasına sıkışan harfler gibi kırılmıştı. Olay, sevgi ve ayrılık kelimelerinin tuşlara sıkıştığı bir klavye gibi, bir öyküyü anlatan bir makaleye dönüşmüştü belkide sevgili hesir..
CaNMaYBuL
Yorum yaptınız, cevap verdim. Ama silmişsiniz bu olağanüstü duygu ve düşüncelerinizi… ilginç !!!!😂😂😂