- 402 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
NEREYE DOĞRU GİDİYORUZ
Televizyon kanalları, yaptıkları programlarla toplumuzun kültürünü, milli ve manevi değerlerini bozmak için adeta birbirileriyle yarışıyor. Sabah kuşağı programlarında evlenmek isteyen gelin ve damat adaylarının müstakbel kayınvalideleriyle yaptığı kavgalar…Yemek yapma yarışmasında gelinlerin kayınvalidelere, verdikleri puanlar nedeniyle yaptıkları hakaretler… Gelin evi yarışması adı altında gelinler arasında yapılan kavgalar...Bu programların ardından kocasını aldatan kadınları, karısını aldatan erkekleri ve işlenen cinayetleri konu edinen programlardan sonra milyonları ekranlara bağlayan karizma oyuncuların rol aldığı ihaneti, şiddeti bol diziler başlıyor. Bu dizilerde karakterler suçlunun cezasını kendileri verip; bolca adam öldürüp hiçbir ceza almadan yaşamaya devam ediyorlar. İşte bu programlarla aile yapımızı bozuyorlar.
Oysa bizim kültürümüzde kız istemenin, nişan düğün yapmanın şekli bellidir. Hiçbir gelin ve damat adayı müstakbel anne ve babasıyla kavga etmez. Kavga etmeyi bırak, aile büyüklerine sesini bile yükseltmezler. Yapımcılar reytingler uğruna gelenek ve göreneklerimize uygun programlar yapmayarak aile yapımızı bozuyorlar.
Bizim kültürümüzde gelinler, kayınvalidelerini anneleri gibi görür; kayınvalideler de gelinleri kendi kızları gibi görürler ve birbirilerine incitici söz ve davranışlardan mümkün oldukça kaçınırlar. Birbirilerine kötü davrananlar yok mudur? Elbette vardır. Ama bunların oranı düşüktür ve olayları büyütmeden sessizce çözüm yollarını bulurlar.
Televizyon kanallarından başka sosyal medya aracılığıyla yapılan tahribatlar. Bunların başında Tik Tok geliyor. Tik Tok içerikleri hiç bilgilendirici, öğretici değil. Genellikle kavga eden adamlar, sağını solunu oynatanlar, müstehcen görüntüler, eşini aldatanlar, bilinçli olarak genç kız ve erkeklerimizi yanlış yönlendiren kurgulanmış görüntüler…
“We Are Social” isimli platformun 2023 yılı Nisan Ayında yayımladığı “Dijital Dünya Raporu”na göre Türkiye’deki sosyal medya kullanıcı sayısı 58,65 milyon olarak belirtiliyor. Bu sayının içinde Tik Tok kullanıcısın 30 milyona ulaştığı görülüyor. Kullanıcılar, günlük 2 saat 49 dakika sosyal platformlarda vakit geçiriyor.
58,65 milyon sosyal medya kullanıcısının olduğu ülkemizde okuma oranlarına bakalım: “Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2022 yılına ilişkin yaşam kalitesi modülü yayınında son 12 ay içerisinde 15 yaş ve üzeri fertlerin yüzde 69’nun hiç kitap okumadığı, yüzde 31’nin ise en az bir kitap okuduğu hesaplanmış.
Yaş guruplarına göre kitap okuma oranlarına bakıldığına söz konusu dönemde okul kitapları dışında en çok kitap okuyan yaş gurubu %50,9 ile 15-24 yaş aralığı olmuş. En az kitap okuma oranı ise %14,1 ile 65 yaş üstü fertler olarak hesaplanmış”.
Okuma oranları bu kadar düşük çıktığı; aile yapımızı bozmaya yönelik televizyon programlarının çoğaldığı; milli ve manevi değerlerimizi zedeleyen, genç yavrularımızı zehirleyen Tik Tok’un takipçi sayısının arttığı ülkemiz insanı “Nereye Doğru Gidiyor? ”
Fevzi GÜLTUNA
YORUMLAR
Hocam nefret ettirdiler televizyon izlemekten billahi ben onlara artık popomla bile gülemiyorum bir acayip oldular....