Nefes
Hoşgeldin.
Seni yüz yıllık bir yıkımla bohem bir masalın içine itiyorum. Burada olmamalıydın.
Yolların başlangıcında yağmurlarla vedalaştım. Kuş seslerini getirdim. Tek tek koydum ellerinin ayasına öperek yerleştirdim.
Göğü seyrederken de gül olur mu? Kalbim daima seni anacak.
Seni severken...
Mektuplarını sahiplerine dağıtan bir postacı gibi hissediyorum. Bu sırada rüzgar epey kuvvetli dövüyor duvarları. Kış ayları sancılı geçiyor. Sessiz evlerin sessizliğine kapıldığımda anlıyorum ki yalnızlık çok uzayacak. Aşkı konuşmanın ne yeri ne de zamanı şimdi. Kır çiçekleri dolduramıyor içimizi. Aşk aykırı bir adayış değil mi?
Bir gün...
Bana da oku şu mutluuk öğretisini. Belki bir gün lazım olur. Umut serüvenini anlatan yol hikayeleri kapış kapış gidiyor. Her şeye rağmen iyiyim.
Zamanı geldiğinde...
Işıkların arkasından yüzümüzü bir gülümseme ya da gözyaşları karşılarsa şaşırma sakın. Korkma her şey düzelir bir gün.
Hayat beni uçuruma sürüklüyor gibi hissediyorum. Nedeni yok.
Dans ediyorum bulutlarla ruhum düşerken bile beyaz vadinin eteklerine.
Her şey bir kavga ile bşladı. Zor duruldum. Ağır sözcükler sarf ettim kendi kuru gürültüme. Baktım ki sessiz kalamıyorum. Baktım ki aşk kalbime çok uzak. Çekip gitmeyi düşündüm. Ayrılığın provasını olurken bir hüzün daha ekledim literatüre. Biraz daha emindim duygularımdan. Biraz daha susmuştu içimdeki çocuk. Ay ışığı altında yürürken birbirini terk eden iki frekansta ses tellerimi yordum biraz. Çağırarak bulmaya çalıştım ya da buldum seni. O sırada annemin sıklıkla bahsettiği güzellik uykusuyla aklım başımdan gitti. Annem şöyle der. Kadınlar güzeldir. Vaktinde uyuyan kadınlar daha da güzeldir.
İyi ki geceler var ve iyi ki nefes alabiliyorum.
Kasım ayının sonunda saat akşam beş sularında kalbim çapraz sorgu ve ilk boğum arası yenik düştü. Yani kuş kafese alındı. Kalbimi karanlığin esareti yüzünden siyah halkaları kanatlarına geçirilmiş bir güvercin gibi hissettim. Bir şeyler ters gitti. Bir şeyler yolunda gitmedi ve ben yine bir ağıt evinde buldum kendimi.
Artık yeter.
Yeterince kırıldım ve yorgunum.
Kuş isem
Benim göklerde uçmam gerekmiyor mu?
Göğüm nerede?
Yok eğer postacı isem
Al mektubunu benden. Kime ve nereye ait olduğu bilinmeyen yığınla mektup var çantada.
Ya kurtar kalbini ya da...
Uzak tut.
...
Mahvash / Munise Senem UÇAR