- 387 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KENDİNİZLE YÜZLEŞİN
KENDİNİZLE YÜZLEŞİN
Kayıplarınızdan kaynaklı mutsuzluğunuzu, telafi etmenin tek yolu; gerçeklerle yüzleşip kayıpları kabullenmektir!
Mesela, hayatınızda sizin için çok değerli olan, fiziksel uzvunuzu, sağlığınızı, ilişki yaşadığınız kişi ya da yakın akrabanızdan birini, evinizi veya işinizi, itibarınızı kaybettiğinizde, içinizde anlam veremediğiniz kocaman bir boşluk açılır ve sizi aşağı çekmeye başlar.
Bilinç kayıbı yaşamışcasına neler olduğunun idrakından uzaklaşır, kendinizin bir parçası olarak tanımladığınız bir değeri kaybetmenin, dayanılmaz acısını çekmeye başlarsınız!
Yaşadığınız üzüntü sebebiyle, o an içinizde adeta, bir şeyler ölür! kim olduğunuza dair duygularınızın azaldığını hisseder ve kendinizi sorgulamaya başlarsınız!
Varoluşunuzun odak noktasında adeta kocaman bir boşluk açılmış ve asla kapanmayacak diye düşünürsünüz. Böyle bir durumla karşı karşıya kaldığınızda; hissettiğiniz acıyı veya üzüntüyü asla inkâr etmeye çalışmayın veya böyle bir gerçeği görmezden gelmeyin.
Yaşadığınız kayıp ne olur ise olsun, kaybettiğiniz şey için, acınızı, üzüntünüzü dolu dolu yaşayın ama hayatın sonuymuş gibi de takılı kalmayın!
O boşluğun nüvenizde bir kere açıldığını ve her zaman orada olacağını kabul edin!
Aksi halde zihniniz, kaybettiğiniz değerle ilgili, size bir hikaye oluşturma eğilimine girer. Ki zihniniz böyle bir hikaye kurmayı çok da iyi başarır ve sizi o girdabın içine çeker. Bu tuzağa düşmemek için dikkatinizi başka şeylere yöneltmelisiniz!
Bahse konu zihninizin size kuracağı tuzak; Korku, öfke, kızgınlık, kaygı, veya kendine acıma gibi duygularla kendisini gösterecektir!
Daha sonra, yaşadığınız travma (kayıp) yetmezmiş gibi, bir de zihniniz tarafından yaratılan hikayenin arkasından koşmaya başlarsınız!
Yaşadığınız kayıp ve zihninizin size kurguladığı oyundan ya da tuzaktan, ancak kendinizle yüzleşerek ve kayıpları kabullenerek kurtulursunuz.
Bu yüzleşmeyi yaptığınız takdirde, içinizde açılmış olan boşluğun hiç de korkulacak bir şey olmadığını görür ve arzu edilen huzura yeniden kavuşmuş olursunuz!
Velev ki bu kayıp çok sevdiğiniz birinin ölümüdür diyelim. Ki hayatta kimsenin kaçamayacağı, önünde sonunda herkesin yüzleşeceği bir gerçektir ölüm! Üstelik de hayattaki temiz ve en huzurlu hakikattir ölüm!
"Bir kapıyı kapatan Tanrı, başka bir kapıyı aralar!" Sözünü, Tanrı’nın ilahi adaletiyle bağdaştırmak mümkündür. Çünkü Tanrı, içinizde ölümle açtığı o boşluğu, bir doğumla doldurur!
Bu yüzden, bir iş, bir eylem, ya da bir söylemde bulunmadan önce, ölümü hatırlayın ve o gerçeği kabullenin! Hatırlayın ki, hak gaspı yapmadan, kimsenin kalbini kırmadan, vicdan rahatsızlığı olmadan, Tanrı’nın size sunduğu en dingin ve onurlu bir yaşamı böylece elde etmiş olasınız!..
Efkan ÖTGÜN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.