- 382 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
karanlığın dansı
1
yahya kemalin süleymaniyede bayram sabahı şiiri.o istiğrak günümüzde bir avuç insanın temennisi.necip fazılda sakarya şiirinde nerde ardına çil çil kubbeler serpen ordu diyerek evlad-ı fatihana seslenmişti.aynı vakur duruşu ahmet hamdi tanpınarda görmek mümkün.türk edebiyatına damgasını vuran yazarların mirası bizlere acı bir burukluk olarak kalmış.hocamın yazısı ayetlerle müteşekkil gibi.her şey anlaşılmışsa sorun teşkil eden konular üzerinde düşünmek.fetönün yayın organlarında nasıl anlatılmış islamiyet.kapanan sızıntıdan sonra çağlayan dergisi faaliyette artık.amerikadan yayın yaptığından onların çıkarı için çalışıyor.ülküde birlik aranmıyor günümüzde.mazlumların yardımına koşmak insanlık vazifesi.bunu anlamıyor işte insanlar.belkide kalbimiz katılaştı kuranın deyimiyle.cahit zarifoğlu seçkin bir kimse değilim ismimin baş harfleri acz demişti şiirinde.kudüsle yitirdiğimiz nedir sorusuna yanıt aramış nuri pakdil gibi yazarlar.cihadı anlama eksikliğine sahip dünya.karanlığın dansını izliyoruz gazzede sergilenen küfür oyunuyla sezai karakoçun dediği gibi.
2
Sızıntı dergisi dimağlara hitap ediyordu.şevk ve heyecan duyardık gençliğimizde.yeniden böyle sabahlara uyanırmı insanlık.ümit kırıcı yaşananlar.ötenin ötesinden ne haber veriyor muştu sağnağı.bunları duymak isteyen yığınların umutsuzluğuyla suskunluğa dönüşen damlalar.aşkın yeri ve zamanıdır artık gülün matemini dinleyen rüzgarla birlik.affet bizi leyle diyorya şair.mecnunun çöllerdeki seraplarla uyanması bahara.çünkü her mevsim bahardır yürek kilidini açan.tüm dünyanın kalbini dinleme vaktı yılgınlıkla bir nokta hevesine dönüşmeden düşler.
3
filistin halkı zafere inanmış dünyayı tanıma açısından.acılar insanı olgunlaştırır.bu nedenle kanla damıtılmış bir yazın var kimliklerinde.hiç bir düşüncenin yabancısı değiller.çünkü sınandıkları bir acı var alınyazılarında.tarafsızlık dünyanın başvurduğu bir göz yumma biçimi.ne tuhaf ara veriliyor katliama.güçlü bir ülke yok onların haklarını savunacak.ben yahudiyim diyor linken israile açıkça destek verirken.türkiye bir islam ülkesi olmasıyla filistinin yanında duruyor.israilin bomba yağdırmasını izlerken dünya.erdoğan için kudüsün akibeti bir inanç meselesi.ancak bu inanca tanıklık eden dünyanın şaşkınlığı var savaşın hiçte adil olmadığı görülürken.bu insanlar nereye sığınacak vatanlarını terketmek zorunda kalırsa.batının küstahlığı savaşla sınırlı kalmıyor haber akışına gizli bir sansur uygulamakla.nasıl bir duygu içinde susmak zorunda kalanlar.tv kanalları yanlış haberlerle gündemi saptırıyor her konuda olduğu gibi.buda tepkilerin artışına yol açıyor.
4
maddi manevi cihatla mükellef insan.şartlara göre hareket etme şeklinde anlaşıldı bu.özellikle kominizme karşı verilen savaşın adıydı cihat.aslında silahlı mücadele daima vardı islamın karşılaştığı.fikri mücadele bunun bir parçasıydı küfür cereyanlarına karşı.maddi manevi cihhattaki farklılık bu bir şekilde kendini bütünleyen bir yapı kazanır.islamın çıkışında mekke medine ayrımı yoktur bazı yazarların ileri sürdüğü şekilde.nitekim müslümanlar savaşın içindeydi her iki dönemdede.günümüzde küfür tek millettir sözünü nasıl anlamalı sorusu her şeyi açıklıyor bir şekilde.cihat ibadetlerden üstündür bu anlayışa göre.dolayısıyla insan darulselam için çalışmalı.türkiyede sait nursi suriyede hasan el-benna mısırda seyyit kutup iranda ali şeriati gibi müelliflerle çağı anlamak istemiş insan.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.