- 171 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FİLİSTİN VE KUDÜS NİÇİN ÖNEMLİ
Yıllarca ateş çemberine dönen Filistin ve Kudüs’ le ilgili bir hayli tarih ve araştırma kitabı makale yazıldı ve belgesel çekildi.
Üç dinin kutsal saydığı Kudüs Ortadoğu ile insanlığın merkezi olması ve buranın Peygamberler şehri oluşu bunun en güçlü sebeplerinden biri. Kabe’yi inşa eden Hz. Adem, ardından Kudüs’ e hicret ederek 40 yıl sonra da Mescidi Aksa’ yı inşa etti.
Ayrıca bugün Mescidi Aksa’ nın bulunduğu yerde kalıntıları yer alan Süleyman Tapınağı Yahudiler için önemli. Yahudiler Hz.Süleyman’ ı Hz.Musa’ dan daha çok önem veriyor ve tapınağa odaklanmış durumdalar. O yüzden eskiye nazaran Mescidi Aksa şu günlerde olağanüstü şekilde kısıtlanıyor 65 yaş üstü müslümanın namaz için içeri alınıp diğerlerinin dışta bırakılması söz konusu, tabi bu kabul edilebilir değil. İsrail’in Filistin topraklarında yayılmacı bir politika izlemesinin ardında yatan gerçeklerden biri, Hz.Süleyman tapınağını (saray) yeniden ortaya çıkarıp, Mesih (AS) ‘ın gelişini hızlandırmak. Kudüs’ ü başkent yapmak fikirlerinden biri de bu.
Sarayın yapılışı ve Hz Süleyman ile ilgili bilgiler Kuran’da da bahsediliyor. Yahudilerin ağlama duvarındaki ağıtlarının sebeblerinden birisi Hz.Süleyman’ ın tapınağını ortaya çıkarmakta geç kalınması…Tapınağı ortaya çıkarmak için İsrail maalesef Mescidi Aksa ’ nın altını kazıyor. Tabi ilk olarak da Filistin topraklarının tamamen ele geçirilmesi gerekiyor, bu onlara göre Tanrıyı kıyamete zorlama fikirleriyle örtüşen bir olgu. Bir de vadedilmiş topraklar (Arz-ı Mevud) fikri tabi. Unutmamak gerekir ki ülkemizin güney doğu kısmında yer alan Şanlı Urfa Harran bölgesi de vadedilmiş toprakları kapsıyor. Harran bölgesi hepimizin bildiği gibi Hz. İbrahim’ in yaşadığı yer. Yani ilerde bizim topraklarımız üzerinde de söz sahibi olmak isteyerek gözlerini buraya dikecekler. Bir kaç hafta önce İsrail başbakanı Netanyahu’ nun ve taraftarlarının Vadedilmiş topraklar (Arz-ı Mevud) fikrini, kutsal saydıkları, bize göre tahrip edilmiş Tevrat’ taki Yeşeya (peygamber) kehanetlerine göre yorumladığını biliyoruz. Aslında Tevrat’ ta böyle bir şey söz konusu bile değil. Bu yüzden yahudilerin bir kısmı, daha doğrusu sağ duyu sahibi yahudiler vadedilmiş topraklar fikrine ve Netenyahu’ nun soykırımına karşı. Netenyahu ve taraftarı siyonistler kendilerini seçilmiş kavim olarak görüyorlar. Diğer insanları ise Goyim, daha açık bir ifadeyle diğer insanlar onlara göre hizmetkar, affedersiniz ama hatta diğer insanları hayvan gözüyle bakıyorlar. Hatırlarsınız bunu İsrail’ in savunma bakanı Gazze üzerinden bütün insanlar için söylemişti.
Toparlayacak olursak, yukarıda en başta belirttiğim gibi üç büyük din için önem arz eden Kudüs, Hz.Muhammed (SAV) efendimizin Miraç hadisesinin olduğu mekan.Burada Kubbetül Sahra’ nın altında Miraca yükseldiği muallak taşı mevcut.Mirac hadisesi gerçekleşirken Peygamberimizin yürüdüğü koridorlardan tutun, Burak isimli bineğini bağladığı yer de burada.
Aynı zamanda Hristiyanlar içinde önemli olan bu şehir, Kubbetül Sahra’ nın bulunduğu avluda Kıyamet kilisesi’ ni barındırıyor.Hz.İsa’ nın çarmıha gerildikten sonra getirilip defin işlemlerinin yapıldığı yer de burası, ve de göğe yükseldiği yer. Hatta Da Vinci’ nin ünlü tablolarından son akşam yemeği (bu tablo şifreleri ile dikkat çekiyor) tablosuna konu olan Hz.İsa’ ın çarmıha gerilmeden bir gün önce havarileri ile son kez yemeğini yediği mekanda burada.
Üç dinin ortak paydasında buluşan Hz.İbrahim’in ve ailesinin mezarları da, Filistin El Halil şehrinde Kudüs’ e 28 km uzaktaki Halilürrahman camii’ nin içerisinde.Bu caminin altında büyük bir mağara var.Hadisi şerifle desteklenen mağarada üç bin civarında Peygamberin yattığı belirtiliyor.
Bu ve buna benzer daha birçok gizemler ile tarih sahnesinde ön sıralarda olan, acıların yaşandığı Filistin toprakları ve Kudüs’ ün önemi ortada. Ayrıca ilk kıblemiz olan Kudüs Kuran’ da da övülmüştür.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.