- 292 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
dünya susmuşken acıya
’’siyasetteki değişim nedir.tamamıyla uzak durmak mümkünmüdür siyasetten akla geliyorsa meşrutiyet ve demokrasi.belkide politikadaki lümpenliktir tenkit edilen.anayasal düzen hak talebinde bulunanları dikkate alır.peki neden uygulanmıyor yasalar.çoğulcu demokrasi islami hayat tarzına manimi.bu sualları akla getiriyor şeriat tartışması.hükümlerin ne ifade ettiğine bakılırsa.kitap yüklü merkeplerle bu konu anlaşılmaz kurana göre.öğrencileri marksist felsefeden uzak tutmak mümkün değilse.asıl tehlikenin ahlaksızlık olduğu biliniyor.bunlar fazlasıyla var mekteplerde.kendini ve maddeyi tanımanın uzağındaysa kültür.enel kavramı içinde kendi özünü aramak felsefede.buda freud gibi filozofların benlik analizi kantın öz tanımına aykırı düşen.’’yeni asya gazetesi ziyaretçi defteri sayfasında sinan yeşiltepe takma isimle şahsım tarafından yapılmış yorum.tabiki buna eklenecek bir konu bulmak zor.ancak bunun kaynağında bilgisizliğin olduğu bir yanılsama.tez antitez sentez şeklinde yürüyorsa fikir macerası.bu döngüde var olan bir yetersizlik var kanaatimce.kendini aklamanın tuzağına yakalanmak şairlerin korktuğu bir durum.peter watsonun dilimize çevrilen kitapları bir eksikliği dolduruyor.felsefenin tekrare düşmenin sakıncasıyla varolduğu gerçeği.inançların önemi fazla düşüncede.bunu her yazarda görürüz.ancak islamcılığın gettosunda bu kabil şiirler yok.kemalizmin garantisiyle yaşayan bir aydın sınıf totaliter düşünceyi onaylayabiliyor.aynı şey savaşlar konusunda geçerli.gösterileri bunun dışında tutarsak katliama seyirci kalan bir dünya var.medeniyet krizi diyenler bu dramı tarif etme sıkıntısı yaşıyor.gazzede israilin hukuk cinayeti savaşın sonucu görülürken hamasın teslim olmamasına bağlanıyor bir ulusun yokedilmesi.gazzede bir direniş gerçeği var.yayılmacı emperyalizme karşı cihat bayrağı açılmış.kan ve barutla sınanmış bir coğrafyanın son umudu filistin direnişi.herkes gazzeye yağan bombaları izlerken tarihin değişeceği inancıyla meydanlara koşuyor.bu direnişe destek olmalı müslümanlar.zulmün ve acının yoğurduğu dilsizlikte var bu israil için vadedilmiş topraklar.bundan vazgeçişin işaretleri yok sınanırken ölümle dünya halkları.çünkü insan olmanın gereğinde var kendi acımız bilmek her türlü haksızlığı.
2
21.11.2023 tarihli yeni asya gazetesi.öncelikle faruk çakırın ibret alan zarar etmez başlıklı yazısıyla başlamak değerlendirmeye.faruk çakır yazısında bir röpörtaja yer veriyor.islamla hayatı anlamlandırma için vaktin kıymetini bilmek gerekiyor avukatlık mesleğini severek yapmış romanya doğumlu abdullah zarey için düşününce şakirtliği.insanın hayatı kıymette olduğundan azda olsa değer vermeli geçirdiği ömrün bir kısmında uhreviyata açık olmayla.ancak gaflete düşmenin nedeni kabul edilebilir haktan uzaklaşmayla zillet damgası yemek.ali ferşadoğlu filistin mitingini ele almış.tüm dünyada israile lanetler yağıyor müslüman halkların tepkisizliğine rağmen.bunun nedeni üzerinde durmuş bediüzzaman.avrupaya bu çelişkiye düşüren hristiyanlığın feyziyle sanat ve bilimdeki geişim.ancak ikinci bir avrupa vardırki dünya nimetlerine karşı küfranda bulunmalarıyla sefih bir hayatın tuzağına yakalanmış.bu zulmeti felsefeye bağlamak iki durum içinde geçerlidir kanaatimce.1.avrupa filistin için ayağa kalktı başlığındanda anlaşılıyor islami bir duyarlılık geliştiren batının insanlık için bir umut olması tüm olumsuz görüntülere rağmen.rönesans ve aydınlanmanın yarattığı bilinç değil yalnızca batı sanatını geliştiren etken.hür dünyada islam için bir gelecek vadediyorsa arayışlar.islam sanatında bunun için elverişlidir tarih.kazım güleçyüz siyasetin konusu olacak hukuksuzluğu köşesine taşımış.türkiyede suçlu gazeteciler olmuş daima bunun son örneğinin yaşanmsıyla gazeteci tolga şardanın tutuklanması.hukuktan uzaklaşan devlet çeteleşir yazının başlığı.mafya siyaset tarikat üçlüsü türkiyenin gerçeğinde var ne kadar katı kurallar çıksada mecliste.şimdilerde yeni bir anayasa hazırlık aşamasında.farklı bir durum beklenmiyor 300 yıllık tarihimizde olduğu gibi.süleyman kösmene bu sorulara yanıtınız varmı başlıklı yazısında insanlık mesuliyetine dikkat çekiyor.savaşı durdurmak neden diplomasi dışı olsun gibi tespitler.hakka hesap verecek tüm dünya elbette.ilahi adalet mesul tutuyorsa insanları.tarihteki paralelliği ele alıyor basra ve emsali yerler harap olmadan başlıklı yazısında m.latif salihoğlu.islam coğrafyası batının eline geçmesiyle kendi kimliğinden koparılmış şehirleri.basranın elden çıkması yıl dönümünde aynı kaygıyı gazze içinde duyuyor yazar.ucubenin iflasının ilanı yazısı cevher ilhan imzalı.yarı başkanlık denilen ucube sitemin sonunu getirdi siyasi kriz.yönetme gücünü yitiren akpnin meclis dışı hükümeti güçsüz düştü bu sistemle.artık işlemez düzende en etkisiz konum tartışılıyor devamının açıklanamaz oluşu nedeniyle.parlamentoda yeniden millet iradesi görülecektir kesinlikle.nejat eren bir iman ekolu olarak nur hareketi yazısında bu hareketin esaslarını sıralıyor bu hareketin islamı anlamada bir metot oluşu üzerinde dururken.risaleler maddeciliğe karşı hakkın sesidir yazara göre.allah nurunu tamamlayacak ayetiyle ilahi kudretten bir yansımadır nur hareketi.ancak nurculuğun kurumsallaşması bir tecrit edilme hissi demek şakirt için.gazete yazarı muhammet örtlek amerikan çin ilişkileri üzerinde duruyor biden-xi görüşmesine giden süreç başlıklı yzısında.bir anlaşmazlığın şartlarıyla düşünüyor amerika soğuk savaş başlatma hevesinde olduğundan.iki süper güç anlaşmaya varırsa soğuk savaş şartlarıda kalkmış olur.ancak dengelerin belirleyici olması bekleniyor bu gerilim ortamında.misbah eratillanın yazısı hizmette bulunan bir şahıs üzerine.risalelerlr tanışdıktan sonra bediüzzamanı merak eder.burda kerametlerden söz ediliyor karşılaşma safhasında.risaleler etkileyici olmasını neye borçludur suali içinde ihlaslı olmasına bağlanıyor müellifin.ahmet sait aydil filistin davasını savunma kriterlerini işliyor yazısında.dünyada yankı bulan direnişte var haklı bir davanın aksülamesi.tarafsız gözle bakmayı öğütlüyor yazar.vicdanların medyadaki işbirliği başlıklı yazısını filistine ithaf etmiş yazar.ibrahim aktaşçı yaşasın başkan nasır yazısında anlatılan bir hikayeyle ahvalimizi tasvir ediyor.sosyal medya fenomenleri takibata uğrasada değişen bir şey yok ülkede.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.