- 177 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GELİŞMİŞ BİR ÜLKE OLMAK İÇİN NELER YAPMALIYIZ
NASIL
GELİŞMİŞ BİR ÜLKE OLABİLİRİZ?
1-Öncelikle birbirimizi suçlayıcı dilden vazgeçip Her birimiz örnek kabilinden güzel şeyler ortaya koyan bir anlayışa sahip olmalıyız.
2-Büyük bir mefkureye sahip olmalıyız büyük ideallere sahip olmayan insanların azimleri zayıf olur. Çabuk kırılır çabuk pes ederler.
3-Bir milletin varoluş sebeplerinden en önemlisi dildir.
Dilimize sahip çıkıp dilimizi zenginleştirmeliyiz dili olmayan milletlerin bekası tehlikeye girer..
4-Geçmişimizi çok iyi bilmeliyiz geçmişini bilmeyen geleceğini göremez. Tarih şuuruna sahip bir nesil yetiştirmeliyiz. Tarihimizi hiçbir kompleks altında kalmadan öğrenmeli ve öğretmeliyiz.
5-Dostlarımızı ve düşmanlarımızı çok iyi tanımalı ve tanıtmalıyız.
Dostunu ve düşmanını bilmeyen milletler yapacağı hamlelerde boşluğa düşerler.
6-Millet olarak kabiliyet avcılığına yönelmeliyiz kimin hangi konuda yeteneği varsa bunu keşfettiğimizde onu desteklemeli ve o konuda faydalı olabilecek alana kanalize etmeliyiz.
7-Bir milleti köleleştiren en önemli faktör bütçe açığıdır..
Üretime odaklanmalıyız dışarıdan büyük paralar harcayarak aldığımız her şeyi öncelikle bu ülkede üretmenin hesabını yapmalıyız. (Taki cari açık kapatılıncaya kadar.)
8-Kamusal harcama önceliklerimizi yeniden belirlemeli ve maslahata uygun olarak sıraya dizmeliyiz. Örneğin kütüphanesi olmayan bir okul varken lüks sayılabilecek masraflardan kaçınmalıyız..
9-Hukuk sistemimizi mükemmel hale getirmeliyiz. Zira hukuk sistemi verimli işlemeyen devletlerde nitelikli insanlar ve kaynaklar heba olur.
10-Özellikle kamuda Kendini geliştiremeyip yerinde sayan insanları daha başarılı olanları yerine ikame etmek üzere kamudan uzaklaştıran bir sistem kurmalıyız..
Mnk
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.