- 600 Okunma
- 7 Yorum
- 6 Beğeni
ŞAİRİN ÖLÜMÜ (MEHMET ALİ IŞIK ANISINA)
ŞAİRİN ÖLÜMÜ 😥
Kim olurdu o zaman halkın gürleyen sesi
Şairler öldüğünde şiirler yetim kalır
Tokadı görür müydü zâlimlerin ensesi
Onlar olmadığında yerini kimler alır
Şairler öldüğünde şiirler yetim kalır
Zâlimlere dur demek başta gelen borcudur
Şairlerin değeri ölmeden bilinmeli
Yüreğinde hisseden kaleminin harcıdır
Mazlum olan kim varsa gözyaşı silinmeli
Şairlerin değeri ölmeden bilinmeli
Seni de unuturlar; sakın ölme şairim
Vefâsızlar unutur; bir şair öldüğünde
Rüyâlarda sorarsın hani benim şiirim
Unutan unutulur zamanı geldiğinde
Vefâsızlar unutur; bir şair öldüğünde
Yüce Mevlâ’m buyurmuş; insanoğlu nankördür
Şaire değer veren tüm gönüller yücedir
Türkmenoğlu diyor ki; görmeden bakan kördür
Değerini bilmeyen her kim olsa cücedir
Şaire değer veren tüm gönüller yücedir
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
ŞAİR MEHMET ALİ IŞIK (MEHMANİ) KİMDİR?
Usta Şair Mehmet Ali Işık hocamla
Aşıklık ve Şairlik hakkında yapmış olduğumuz söyleyişinde bize kültür hakkında örnekler verdi ve yaşaması gelecek nesillere aktarılması için yapılması gerekenleri sıraladı.
Ta Dede Korkut’tan başlayarak günümüze kadar devam etmekte olan Aşıklık geleneği her dönemde halkın gören gözü duyan kulağı ve tercümanı olmuştur. Usta çırak geleneğiyle günümüze kadar gelen bu gelenek maalesef ki günümüzde bu özelliğini kaybetme noktasına geldi.
Usta çırak geleneğinin olmadığı kültür değerini kaybetmekte ve toplumda beklenen ilgiyi görmemektedir.
Maalesef ki günümüzde binlerce şair var ama usta çırak ilişkisi yok okuma yeteneği düşük yazılan şiirler kalite bakımından zayıf topluma bir faydası olmayan sadece söz yığınından ibarettir.
Aşıklık ve Şairlik Allah’ın bir lütfu olduğunu dile getiren usta Şair eğer ki Sanatı layıkıyla icra edilir ve kaliteli eserler üretilirse göl yerinde su eksik olmaz diyerek sözlerini tamamladı.
Toplumların yaşamına katkı sunan ve nesiller boyu anılması için, var etkileri kültürleriyle geleceğe aktarılırlar. Bu nedenle, kültürümüzün gelişmesine vesile olan Şair, Ozan ve yazarlarımız değerini bilmeliyiz.
İşte Usta Şair Mehmet Ali Işık (Mehmani) bu şairlerden bir tanesidir ve yaşadığı topluma, kendi öz kültürün pekişmesi güçlenmesi ve gelecek kuşaklara aktarılması çaba sarf ediyordu.
Şiirlerinde duru Türkçe anlaşılır ve akıcı bir dil tekniği kullanmıştır.
Ustaca dile getirdiği konularda, Toplumun olumlu ve olumsuz yönlerine hicivsel bir düşünüşle tepki koymakta, bazen de hümanist ruhuyla bireylere nasihat ve doğruları sunmakta.
Şiirlerinde Acı, gurbet , yokluk, hasret milli ve manevi duyguları işlemektedir.
Duygu çağrışım izlenimlerin dizeler halinde dile getirdiği söz sanatıdır Şiir.
Halk şairi ise geçmişten günümüze gelen ve gelecek kuşaklara aktarılması için yazılmış ortak zevk ve kültür mirasıdır.
Bu ortak zevk ve kültür mirası geleneğini sürdüren şair Mehmet Ali Işık (Mehmani) kendine özgün değerini, kimliğini oluşturmuş ve her geçen gün kimliğin gelişmesi için çalışmalarına devam etmekte iken 15.11. 2023’te kalp krizi nedeniyle ebediyete intikal etmiştir.
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun inşallah.
Ailesi ve sevenlerine başsağlığı diliyorum.
ŞAİR MEHMET ALİ IŞIK BİYOGRAFİSİ
12 yıla yakın bir süredir Edebiyat Defteri’nde şiir paylaşan Şair Mehmet Ali Işık (Mehmani) ığdır ilinin Aralık ilçesinde 1955 yılında ilk ve orta okulu Aralıkta
liseyi yatılı olarak Iğdır Ziraat meslek lisesinde bitirdi.
1973 tarihinde Bursa Tarım müdürlüğünde çalışmaya başladı. çalışırken Eskişehir Anadolu
Üniversitesi tarım ön lisans yaptı.
KARS, IĞDIR ,ORDU VE KOCAELİ tarım müdürlüklerinde tekniker olarak çalıştı. 2005 yılında Gebze ilçe tarım müdürlüğünden emekli oldu. Küçük yaşlarda şiire ilgi duymaya başladı hece şiirleri yazmaya başladı usta şairlerin yardımı ve bol kitap okuyarak kendini geliştirdi.
Usta Şairlerden şiir dersleri alarak kendini iyice yetiştirdi. Geleneğe uygun Aşık tarzı halk şiirleri yazmaya başladı her konuda şiirler yazan Şair Mehmet Ali Işık (Mehmani) genelde 7,8,11,14,ve 15 hece kalıbıyla şiirler yazmaktadır. Yazmışım olduğu şiirlerinde (MEHMANİ) mahlasını kullanmaktadır. Yurdun çeşitli yerlerinde yapılan şiir etkinliklerine davet edildi ve çeşitli ödüllere layık görüldü Tv ve radyo programlarına katıldı Şiirleri çeşitli dergi, gazete ve antolojilerde yayınlandı. Kurmuş olduğu Şiirane şiir gurubunda pandemi öncesi her ayın ilk pazarı etkinlikler yaptı ve yapmaya devam etmektedir. 6 şiiri çeşitli sanatçılar tarafından bestelendi bazı eserleri Azerbaycan Türkçesiyle düzenlenerek bazı dergilerde yayınlandı. Evli ve üç çocuk 4.torun sahibi olan Şair Mehmet Ali Işık İstanbulda ikamet etmekte iken 15.11. 2023’te kalp krizi nedeniyle ebediyete intikal etmiştir.
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun inşallah.
Ailesi ve sevenlerine başsağlığı diliyorum.
Edebiyat Defteri değerli şairlerinden MEHMET ALİ IŞIK üstadımızın vefatını öğrenmekten büyük üzüntü duydum.
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
MEHMET ALİ IŞIK ANISINA 💐
Hiç kolay olmayacak yokluğuna alışmak
Bir anda bitti deyip, ansızın çekip gittin...
Herkesi dolaşarak hepinize ulaşmak
Çok mutlu etti deyip, dostluğu ekip gittin...
Son derece sevecen, mütevazı insandın
Mehman misafir demek; sen yürekten inandın
Asla ayırt etmeden bütün dostları andın
Bu kadar yetti deyip, kalpleri yakıp gittin...
Hazan mevsimi geldi; sararıp soldu yaprak
Yurdun her köşesinde dalgalanıyor bayrak
Hasretiyle her zaman yanıp durduğun toprak
Gözümde tüttü deyip, sonsuza akıp gittin...
Her fâni ölümlüdür; ölüm bir son değildir
Şairler unutulmaz; yarınlar dün değildir
Hatırlanması yeter; amacı ün değildir
Son düdük öttü deyip, hasretle bakıp gittin...
Elenecek un varken duvarda kaldı elek
İnşallah gerçek olur duâ ettiğin dilek
Haber bile vermeden gün geldi zâlim felek
Beni de sattı deyip, bir kurşun sıkıp gittin...
MEHMANİ ışık saçtı; okurun aklı kaldı
Türkmenoğlu diyor ki; yürekte saklı kaldı
Vâde dolup bitince kalem yasaklı kaldı
Sırtından attı deyip surları yıkıp gittin...
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
* Şiir 7*7 14 heceli ve çift ayaklı olarak yazılmıştır.
youtu.be/hx_4faKGX2U
MEHMET ALİ IŞIK ANISINA 💐ŞİİR 🎶HÜZÜNLÜ FON MÜZİĞİ
Kaynak:
www.ipekyolugazetesi.net/haber-a-r-mehmet-al-i-ik-mehman-k-md-r-13091
Özkan Güli
İpekyolu Haber/ İSTANBUL
YORUMLAR
Değerli bir şairdi, çok üzüldüm, takdiri İlahi diyecek söz yok, eserleri ile daima anılacak, ne mutlu ona , Allah Rahmet etsin, kabrine nurlar yağsın, ailesinin sevenlerinin başı sağolsun, aldığımız nefesi yine bu dünyada bırakıp gidiyoruz, görevlerimiz bittiğinde, her nefs ölümü tadacaktır, emir geldiğinde, Edebiyat defterinin bir üyesini hayırla yad ediyoruz, saygı ve sevgilerimizle
ŞÜKRÜ ATAY
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Kıymetli yorumunuz için teşekkürlerimi iletiyorum efendim.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah rahmet eylesin mekanı Cennet olsun değerli şairimizin Şükrü hocam.
Rabbim sabırlar versin size ve ailesine inşallah.
Selamlar ve saygılar...
ŞÜKRÜ ATAY
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşaAllah vefa dünyadaki en büyük ve güzel olanlardandir Allah sizdende razı olsun üstadım Saygılarımla...
ŞÜKRÜ ATAY
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
ŞÜKRÜ ATAY
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
Sükrü hocam başınız sağ olsun, ne yazık ki acı bir tecrübe ile öğreniyoruz ki iyi insanlar genelde az yaşıyor (belki bu Allahın adaletidir, kötü bir dünyada iyi insan nasıl uzun yaşayabilir ki? Örnek mi? GAZEE...) Allah yar ve yardımcımız olsun inşaallah.
ŞÜKRÜ ATAY
Değerli şair dostumuz MEHMET ALİ IŞIK üstadımızın vefatını öğrenmekten büyük üzüntü duydum.
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
ŞÜKRÜ ATAY
Cenab-ı Hak’tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun.
Ailesi, şair dostları ve tüm sevenlerine sabırlar diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.