Akılsız Hallerim. Bilinç-Şuur.!
İnsan:
İnsanı diğer canlılardan ayıran en belirgin özellik,
Düşünen canlı olması.
Düşünen canlılardan ayıran özelliği ise bilinçli ve şuurlu olması.
İnsanın yaşamını anlamlı hale getirmesi ise bir amaca sahip olması.
İnsanın bir amaca sahip olabilmesi içinde mutlak surette bilinçli ve şuurlu olması gerekir.
Bilinç özelliğiyle yaşamında ki halini hareket ve davranışlarıyla birlikte söylemlerini düzenli ve tutarlı kılar.
Şuur ise yukarıda ki özelliklerini istikrarlı bir duruşuyla destekler.
Bilinç ve şuurdan yoksun olan ise rüzgarda savrulan yaprak gibi hedefsiz amaçsız pespaye şekilde lüzumsuz tüketir bulunduğu yere zararlı hale gelir insanlık özelliğinden uzaklaşır.
İnsan da bir yere ait olma duygusu da çok önem arz eder.
Mikro ölçekte aile makro ölçekte millet duygusu din duygusu v.s.
Ait olma duygusunu da pekiştiren özellik yine bilinç ve şuurdur.
Millet olma ve dini inanç aidiyeti ise değerler manzumesiyle anlam kazanır ve kuvvetlenir.
Millet ve din duygusunu da bilinçli olarak kaynağından öğrenmesi ve şuurlu davranışıyla sergilemesi elzemdir.
Edineceği bilginin kaynağının da tutarlı ve istikrarlı olması önem arz eder.
Özellikle son oy yılda ülkemizde (Türkiye’de) ve orta doğu coğrafyasında Müslümanlık anlayışı ve tanımlaması erezyona uğramakta.
Dini temsil eden makamlar ise söylemleriyle eylemlerinin çelişkisini bonkörce sergilemekte.
Siyasetin seyrine göre fetva vermekteler.
Verdikleri fetvayı da davranışlarıyla yaşantılarıyla çürütmekteler.
Gelelim konunun özüne.:
Müslümanlığın ifa edilmesi gereken farz ibadetlerinden olan (Hac) meselesine.
Malumunuzdur ki Kabe Mekke de Mekke de Sudiarabistan da.
Sudiarabistan (devleti) kimin güdümünde ciddi ciddi düşünülmesi gereken bir mevzu öyle boş verilecek bir konu değil.
Sudiarabistan petrol gelirleri olan aynı zaman da da Hac ve umre ziyaretlerinden oldukça yüklü bir gelir elde etmekte.
Edindiği bu gelirin özellikle Hac ve Umre gelirlerini de Müslümanlardan elde etmekte.
Edindiği bu kaynağı nasıl ve nerelerde değerlendirdiğini de ciddi ciddi düşünmemiz gerekir.
Yemen de Müslümanların üzerine acımadan taarruz etmekte yemen halkını acımadan katletmekte.
Filistinde Gazzede Müslümanları katleden batı güçlerini ne ölçüde desteklediği de bu yazıyı okuyanların malumudur.
Bilinçli ve şuurlu müslümanların başlarını ellerinin arasına alıp derin derin düşünmesi gerekmez mi.! xkx
- Hac ve Umre...
Günümüz de caiz değil..
Amerika ve İsrail’e kaynak aktaran.
Südiarabistan’ı.
Boykot etmek farzdır.
Müslüman’a şuurlu olmak yakışır.! xkx
- Sadece savunma bütçesiyle başarı elde edemezsin.
Değeri olan değerlilerin değerini de bilmek gerekir,
Türkiye için önem arz eden değerli nice beyinleri küstürerek öteleyerek bölgede güç tesis edemezsin.
İktidar erkinin ciddi ciddi düşünmesi gerekir.! xkx
- Zafer benimdir..
(Hissederek düşünürsek kişiye öz güven yüklemesi)
Başaracağım..
(Amaç uğrunda kararlı ve azimli olma iradesi)
.: Asırlarca her açıdan ihmal edilmiş bir toplumun ki.
Toplum diye tanımlamaya çalıştığım.
İçinde sayısı belirsiz denecek kadar farklı etnik inanç ve kültürel sınıfları barındıran bir ulustan bahsediyorum.
Tepelerinde ki çatısı göçmüş altlarında ki temel yıkılmış karmaşanın kaosun hakim olduğu gerçeği ortaya çıkmış.
İzahına çalıştığım enkazdan yeni bir oluşum ortaya çıkarma tasarlayan bir iradenin kısa ve öz motive edici parolası.
“ Zafer benimdir diyebilenin,
Başarı başardım ya da başaracağım diye kararlılık gösterenindir”.! xkx
- Hayat su gibi dupdurudur.
Hak eden hak ettiğini mutlaka bulur..! xkx
- Dünya genelinde özellikle tüm dünya ülkelerinin yönetimlerinde etkin olan bir yozlaşma çürümüşlük belirginliğini hissettirmekte.
Ne kadar o… çocuğu ne kadar p…ç varsa.
Ne kadar sevgisizliğin pençesinde kıvranan soysuz varsa.
Ne kadar hırsız arsız yağmacı varsa hepsi eş zamanlı yönetim ve yetki makamında.
Bundan daha kötü olansa.
Diğer mahalle sakinleri susmakta hiç bir itiraz yapmamakta.! xkx
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.