- 352 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ADAYLARDAN BEKLENTİLERİMİZ
Belediye başkanlığı seçimleri yaklaştıkça başkan ve belediye meclis üyesi adayları ortaya çıkmaya başladı. Adaylar yapmak istediği işleri bir beyanname ile halka sunacaklar. Sunacakları programlarının en başında iş yerlerine yabancı isim yerine Türkçe isim verilmesi hususunda gerekli düzenlemelerin yapılacağını görmek istiyoruz. Çünkü cadde ve sokaklarımızda yürürken mağaza ve site isimlerine bakan kişiler; Türkiye’de mi, yabancı bir ülkede mi olduğunu anlayamıyor. Büyükşehirlerden tutunda en küçük yerleşim yerlerine kadar iş yeri ve site adları yabancı dil istilasında. Yabancı dil istilasından kurtulmak için belediyeler marka adı dışında iş yerlerine yabancı isim koymak yerine Türkçe isim vermeleri için özendirici hükümler koymalılar ki yabancı isimlerden kurtulalım. Dünyada en çok konuşulan beşinci dil olan Türkçemizin zenginliğini tabelalara yansıtmalıyız.
Bir milleti meydana getiren, yaşatan en büyük güç dildir. Millet olmada ve milleti yaşatmada dilin ne kadar önemli olduğunu Konfüçyüs şu sözlerle açıklıyor; “Bir ülkenin yönetimini ele alsaydım, yapacağım ilk iş, hiç kuşkusuz dilini gözden geçirmek olurdu. Çünkü dil kusurlu ise kelimeler düşünceyi ifade edemez. Düşünce iyi ifade edilmezse, görevler ve hizmetler gereği gibi yapılamaz. Haliyle adet, kural ve kültür bozulur. Adet, kural ve kültür bozulursa adalet yanlış yola sapar. Adalet yoldan çıkarsa, şaşkınlık içine düşen halk ne yapacağını, işin nereye varacağını bilemez. İşte bunun içindir ki hiçbir şey dil kadar önemli değildir.”
Bu topraklarda özgür olarak yaşamak istiyorsak tabelalarda, iş merkezlerinde, sitelerde Türkçe isimler kullanarak milliği kimliğimize ve kültürümüze sahip çıkmak zorundayız. Daha önceki yerel seçimlerde iş yerlerinde ve sitelerde Türkçe isim kullanılmasında gerekli hassasiyeti gösterilmesi taleplerimiz dikkate alınmadı. İnşallah bu seçimlerde dilimize sahip çıkan adaylar çıkar.
Fevzi GÜLTUNA
YORUMLAR
Duyarlı olmak lazım bu konuda... Dilin güzelliğini zenginliğini bir kaybedersek sonrasında bağımsızlık da gider elden unutmamalı ki... Yabancı Tabelaya şiddetle hayır demek vatandaşlık görevidir... Kutlarım yürekten...