- 257 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
FİLLERE BAŞ KALDIRAN KARINCALAR
Bu günlerde utanıyorum yaşamaktan, rahat rahat nefes almaktan, iki, üç türlü yemek olan bir sofraya oturmaktan, kana kana su içmekten.
Suyu akıtırken: eli, yüzü toz, toprak içinde korku dolu gözlerlerle bakan yavrular geliyor gözümün önüne.
Geceleri başımı yastığa koyarken, başını taşlara koyan, başı taşlar altında kalan çocukları düşünüyor, utanıyorum...
Kâbusu rüyasında değil, gündüz gözüyle, her an, her dakika görüyorlar.
Onların hayatı kâbus gibi ve ben güzel bir rüya görmekten dâhi hayâ ediyorum...
İnsanız, gülüyoruz bazen, hemen elimle ağzımı kapatıp "Estağfurullah diyorum.
Allah’ım affet, bir bedenin diğer uzuvları acı çekerken nasıl gülerim ben." 😭
Sonra karşıma bir görüntü çıkıyor.
Küçük bir çocuk elini yumruk yapmış, çıkıyor kendinden yaşça büyük, lâkin karınca kadar cesareti olmayan silahlı kişilerin karşısına davasını savunuyor...
Fillere baş kaldıran karıncalar gibiler.
Bir anne evladını cennete uğurlarken, "onu Rabb’ime emanet ettim, artık o cennette ve huzur içinde" diye haykırıyor...
Bir eş, koşuyor sevinçli bir şekilde akrabalarına sarılıyor "Eşim şehit oldu, eşim şehit oldu."
Aman yâ Rabb’i, bu nasıl bir imân, nasıl bir itikat. Kendi iç dünyama dönüyor, imânımı sorguluyorum. Böyle bir durumda ben ne yapardım acaba diye.
Görüyorum ki, koskoca İslâm âleminin sahip çıkamadığı bir davanın sancağını taşıyan devasa yürekler var.
Şehit yüzlerinde gördüğüm o eşşiz gülümsemeye takılıyor gözlerim...
Deli gibi imreniyorum.
Allah’ım!
Neyi, kimlere emânet edeceğini şüphesiz sen çok iyi bilirsin.
Mescid-i Aksâ’yı keferenin eline bırakmamak adına, bu yüce davayı kucaklamış bir avuç insan ve küçük bedenlerde cihâna yetecek kadar cesaret ve imân olan yavruları görünce hem utanıyor, hem imreniyorum içten içe...
Sonra diyorum ki: "En azından utanç duyacak kadar imânın ve merhâmetin var."
Başkaları için üzülecek bir kalbin,
Merhâmet duygusuyla akan gözyaşların.
İmân ve ihlâs ile nefs’in için değil, hiç tanımadığın, uzak bir diyarda acı çeken mazlum kardeşlerin için Mevlâ’ya yakarışların var.
Bir milletin yok edilişini film seyreder gibi izleyen ruhsuzlardan değilsin Elhâmdülillah."
YORUMLAR
Savaşanlar insafsız, sessiz kalan ve çanak tutanlarda en az onlar kadar insafsız... Hep dualardayız bir gün bitecek bu zulüm... Manidardı...
Nûriye Hsbk Akyl
Rabb'im duası kabul olan kullarının duasına katsın dualarımızı İnşâllah.
Teşekkür ediyorum yorum için.
Allah'a emanet olunuz.
Saygılarımla.
Fillere baş kaldıran karıncalar, doğanın en ilginç olaylarından birini temsil eder. Bu küçük yaratıkların, çok daha büyük olan fillere meydan okuması, onların cesaret ve dayanıklılığının bir göstergesidir. Bu yazıda, karıncaların bu cesur davranışının arkasındaki bilimi ve onların nasıl bu kadar güçlü olabildiklerini inceleyeceğiz.
Karıncaların gücü, onların sosyal yapılarından kaynaklanır. Bir koloni içindeki iş bölümü, her karıncanın koloni için en iyi şekilde katkıda bulunmasını sağlar. Örneğin, işçi karıncalar yiyecek toplar, yuva inşa eder ve yavrulara bakar. Savaşçı karıncalar ise koloniyi tehditlere karşı korur.
Fillerle karşılaştıklarında ise, karıncaların stratejisi değişir. Fillerin derisine tırmanarak kaşıntı yapar ve rahatsız ederler. Bu durum bazen fillerin kaçmasına bile neden olabilir. Ancak, bu etkileşim sadece filler için değil, aynı zamanda ekosistem için de önemlidir. Karıncalar, fillerin derisindeki parazitleri temizleyerek onlara yardımcı olur ve bu sayede doğal bir simbiyoz ilişkisi oluşur.
Bu etkileşimin bir diğer önemli yönü ise, karıncaların ekosistemdeki rolüdür. Karıncalar toprak aerasyonu sağlar, ölü bitki ve hayvan atıklarını temizler ve tohumların yayılmasına yardımcı olur. Bu faaliyetlerle karıncalar, ekosistemin sağlığını korumada kritik bir role sahiptir.
Sonuç olarak, fillere baş kaldıran karıncalar sadece cesaretlerini değil, aynı zamanda doğadaki önemli rolünü de göstermektedir. Onların bu eşsiz davranışları, ekosistemin karmaşıklığını ve canlılar arası ilişkilerin zenginliğini ortaya koymaktadır.
Nûriye Hsbk Akyl
İnşâllâh Hak yolunda yürüyen ve gerekirse o yolda ölen bir karınca da biz oluruz.
Sonsuz Saygılarımla
Allah'a emanet olunuz efendim.