- 292 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
savaşa hazırlanırken
1
ortadoğuda bir güç savaşı yaşanıyor ülkeler arasında.amerika ve çin orda.ingilterede savaş hazırlığı var.iran bölgenin gelişmiş ülkesi.suriye bölünmüşlüğün sınırında yaşıyor savaş korkusunu.rusya filistini destekliyor amerikanın bölgede güç kazanması ihtimaline krşılık.israilin hedefi büyük israil olduğundan bölgedeki bütün ülkelerle çatışma içinde.netanyahu barbarlıkla savaş halindeyiz diyor radikal islamı kastederek.insansı hayvanlar tabirinide kullanmıştı çatışma başladığında.kim kimi destekliyor sorusu muğlaklığını koruyor.herkes dünya savaşı endişesiyle anlaşmak taraftarı gözüküyor.kim kazanır sorusuna odaklanmış medya.savaş yıkım ve acılar demek geçen yüzyılda insanlığın şahit olduğu şekliyle.sınırlar değişecek iddiasında böyle bir benzerlik var.bopun uygulanması önceliği var amerikan siyasetinde.amerika endişe duyuyor iran ve türkiyenin bölgesel güç olmasından.sırf bu nedenle kaybetmeyi göze almış demektir her şeyin sonu demek olmadığı için.kaybeden amerika olmıyacağına göre israilin güvenliği söz konusu amerika için.türkiye barıştan yana tavır koyarken soykırımı lanetliyor ülke olarak.tsknin savaşma gücünü nasıl hesaplıyor israil.mekanize güğcü savaşı kazancağını gösteriyor en yeni teknolojilerle donatılmış ordusuyla.türkiye iha ve sihalarını üretme kabiliyetine sahip bunları kullanma fırsatını kollarken.bu ülkeleri zayıflatmak için bir taktik geliştirme derdindeyse dünya.
2
gazzede yerli halkın direnişiyle karşılaştı israil.hamasın teslim olması savaşı sonlandıracak sözünü verdi israil.ancak hamasın güvendiği güçler var anlaşılan.sivil kayıplar sürerken ateşkese kimse yanaşmıyor.gazzenin harabeye dönmesi barış anlamına gelmiyor.uzun sürecek bir savaşın kazananı kim olacak tanrı bilir.ancak radikalizme inanmışlığın zafer getireceği düşünülüyor.buda kayıpları artıracak bir faktör.afganistanda başlayan cihadın yeni bir safhasına girdik hamasın din adına direniş göstermesiyle.
3
amerika bölgeye yerleşmiş burdaki kanunsuzluğu önlemek için.saldırıyı göze almanın sonuçları ağır olur stratejik açıdan.cihatçı örgütler dostça davranmıyor yabancılara allahın emrine uyma gerekliliğiyle.radikalizmin sonuçlarına rağmen varlığını sürdürüyor cihatçı örgütler.islam devrimi varlığı sürdürüyor siyonizme rağmen.bu konu düşündürüyor seküler çevreleri.
4
bir kültür savaşı için hissettiklerimizden öte anlamı var varoluşçuluğun.inançlar savaşın konusu olmadığı gibi ne kadar samimi oldukları tartışılır cihatçıların.çünkü bağnazlığın akidedeki yeri riyakarlık olmuştur her zaman.insan fıtratı için bir reddetmenin konusu olamaz takva.zaten silahların susmasıyla özgürlük sona erer bu tür durumlarda.gerçek inancın vicdanla ölçüleceğine inanmak gerekiyor eğer medeni olmakla ölçülüyorsa takva.israil kana doymuyor sivil asker ayrımını gözetmeden.buda dünyayı ayağa kalrıyor bombalanan şehir görüntüsüyle.islamın savaş hukukunda sivillerin dokunulmazlığı var.ancak hukuktan söz edilemez fikir çölleşmesi içindeki ülkelerin insan kıyımında görmesi nedeniyle ilericiliği.bu halkın yaşadığı trajedide var yurtsuzluğun layık görülmesi insanlığına.bu nedenle sonuna kadar direniyor üstlerine bomba yağarken.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.