- 162 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAHUDİLİK.
YAHUDİLER.
Yahudilik yaklaşık 4.000 yaşındadır ve dünyadaki en eski tek tanrılı dindir. Yahudilik Orta Doğu’da doğdu ve hem Hıristiyan hem de İslam inançlarının öncüsüdür. Yahudiliği uygulayan insanlara Yahudi denir. Yahudi halkının eski dili, dualar için tercih edilen dil olan ve İsrail’in resmi dili olan İbranice’dir.
Yahudilik nasıl bir din?
Yahudilik Yahudi milletinin kolektif inancını, kültürünü, hukuki kurallarını ve medeniyetini içeren etnik bir dindir. İlk İbrahimî din olmasının yanı sıra insanlık tarihindeki en eski dinler arasında da yer alan Yahudilik, monoteizm temelli dinlerin ilk örneğidir.
Yahudilik dininin Nedir özellikleri?
Yahudi inancına göre Tanrı, tüm insanların yaratıcısı olmakla birlikte, özel olarak İsrail’in rehberi, koruyucusu ve kurtarıcısıdır. Bu bağlamda Museviler, Tanrı’yı, dolayısıyla dini sadece kendilerine ait kabul ederler.
Yahudilik Allah’a inanır mı?
Yahudilik, M.Ö. 16. yüzyılda ilk büyük tek tanrılı din olarak ortaya çıkmıştır. Yahudi inanışına göre, Yahudilik tarihi Tanrı ile kendisi de İbrani olarak kabul edilen İbrahim arasındaki Ahit ile başlar.
Yahudilik dininin peygamberi kimdir?
İbrahim’in bütün peygamberlerin atası olduğunu kabul ederler. Ancak Yahudilere göre Hz. Musa en büyük peygamberdir ve peygamberlik çağı Malaki (M.Ö. 5. yy) ile son bulmuştur ve yeni bir peygambere ihtiyaç yoktur.
Yahudilik inancında Tanrıya ne denir?
Tanrı’nın Tanah’ta en yaygın kullanılan adı Tetragramaton’dur (יהוה) ve genellikle YHVH olarak yazılır. İbrani alfabesi ebcettir ve ünlü harfleri yoktur bundan dolayı İngilizce’de genellikle YHVH Yahweh olarak genişletilmektedir.
Yahudiler hangi kitaba inanıyor?
İbrahim’in bütün peygamberlerin atası olduğunu kabul ederler. Ancak Yahudilere göre Hz. Musa en büyük peygamberdir ve peygamberlik çağı Malaki (M.Ö. 5. yy) ile son bulmuştur ve yeni bir peygambere ihtiyaç yoktur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.