- 180 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SESSİZLİK DE ADALETİ ÖLDÜRÜR
Sessizlik de Adaleti Öldürür
Adalet, toplumun temel taşlarından biridir. Toplumun içinde huzurun, eşitliğin ve insan haklarının korunmasını sağlar. Ancak adaletin sağlanması için sadece yasaların ve mahkemelerin varlığı yeterli değildir. Adalet, aynı zamanda toplumun duyarlılığına, vicdanına ve tepkisine de bağlıdır. Bu nedenle, sessizlik de adaleti öldürebilir.
Sessizlik, adaletsizliklerin sürmesine zemin hazırlar. Toplumun bireyleri, adaletsizliklere karşı seslerini çıkarmadıklarında, bu adaletsizliklerin devam etmesine göz yummuş olurlar. Özellikle insan hakları ihlalleri, adaletin en çok ihtiyaç duyulduğu anlardır ve sessizlik bu ihlallerin sürmesine neden olabilir.
Bir diğer önemli nokta ise sessizliğin suç ortaklığına dönüşebilmesidir. Bir kişi veya bir grup, bir adaletsizlik karşısında sessiz kalırsa, bu adaletsizliği sürdürenlerin yanında durduğu anlamına gelir. Sessizlik, suçun yayılmasına ve adaletsizliklerin büyümesine katkı sağlar.
Adaletin sağlanması için ses çıkarmak önemlidir. Tarih boyunca birçok adalet mücadelesi, sessizliğe karşı atılan adımlarla başlamıştır. Sivil haklar hareketleri, toplumsal eşitsizliklere karşı yapılan sesli protestolar, adaletin sağlanmasına önemli katkılarda bulunmuştur.
Sonuç olarak, sessizlik adaletin düşmanıdır. Adaletin sağlanması için toplumun bireyleri, adaletsizliklere karşı sessiz kalmamalıdır. Sessizlik, adaletin ölmesine ve adaletsizliğin yayılmasına neden olabilir. Adaletin korunması ve toplumun daha adil bir yer haline gelmesi için sessizlik kırılmalı ve adalet için ses çıkarılmalıdır.
Bayram Ali Çelikten (BAÇ)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.