- 765 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Neye Yaradı?
Olan garibanlara oluyor.
Bütün dünyada böyle.
Yahudilerin Simha Tora Bayramı vardı.
Cumartesi günü sabah saat 06.30’da Hamas İsrail’i roket yağmuruna tuttu. Güvenlik bariyerlerini aşarak ani bir saldırı başlattı.
Tam 3500 roket atmakla övünüyor. Sayıyı az bulmuş olmalılar ki bunu düz hesap 5000’e çıkardılar. İsrail ise 2500 roket atıldığını söylüyor.
İsrail kentlerinde sirenler çalmaya başlayınca halk sığınaklara koştu.
Hamas, Mısır ve Suriye ordusunun, 1973 yılında, Yahudi bayramı Yom Kippur sırasında, İsrail’in ele geçirdiği toprakları geri alma amacıyla başlattığı 1973 Arap-İsrail Savaşı’nın 50. yıl dönümünde İsrail’e karşı saldırıya geçti. Saldırdı ama yanında ne Mısır vardı ne de Suriye. İran "Gaz" vermişti sadece.
İsrail ordusu, Filistinli unsurların sabah saat 10.00’da Gazze Sınırı yakınlarındaki Erez Sınır Kapısı, Zikim Üssü ve Gazze Tümeni’nin karargahı olan Reim Üssü’ne sızdıklarını, Erez ve Zikim’de çatışmaların halen devam ettiğini açıkladı.
İsrail basını, bölge sakinlerinden gelen telefon çağrılarına dayanan haberlerinde, Filistinli unsurların Gazze sınırı yakınlarındaki Sderot şehrine baskın düzenlediklerini aktardı. Ayrıca, Filistinli unsurların Gazze Şeridi yakınlarındaki bir diğer İsrail şehri Kibbutz Beeri ve Gazze’nin 30 kilometre doğusundaki Ofakim şehrine de sızdıklarına dair haberler yer aldı.
Cumartesi saat 09.00’dan itibaren İsrail de karşı saldırıya geçerek Gazze şeridi ve diğer Filistin yerleşimlerini bombalaya başladı.
İsrail bombardımanı o saatten bu yana aralıksız devam ediyor. Kara harekatı yapacağını söylüyor.
Saldırıda 350 İsrailli ölürken kaç Filistinlinin öldüğü bilinmiyor.
Başta Amerika olmak üzere bütün batılı ülkeler İsrail’in yanında olduklarını bildirdiler. Filistin’in yanında kim var? Suudi Arabistan, Mısır, Ürdün gibi ülkelerden tık yok!
İsrailli yetkililer bunun bir savaş olduğunu ve devam edeceğini söylüyor.
Amerika bölgeye uçak gemileri gönderiyor.
N’oldu şimdi neye yaradı.
5 dakikalık efelik nelere mal oluyor daha da olacak. Yukarıdaki haritayı yıllara göre yeniden inceleyin lütfen.
Şimdi, Kudüs’ün oralarda parça parça kalmış azıcık yeşil alanları da yutacak İsrail.
Bizim köylü demiş ki “Fukarayı döveceğine üstünü yırt.”
İsrail her tarafı harap edince, binlerce kişiyi öldürünce neye yarayacak?
Bunun hesabını İsrail’e kim soracak?
Binlerce kilometre öbür taraftaki İran ne yapabilir?
Olan gene garibana oluyor.
İşgal altındaki yerleri kurtaracakmış! Kurtarabilir misin?!
Devlet kuracakmış! Kurdurur mu?!
Önceden elde edilen tüm kazanımları da kaybedecekler.
Yanılıyor muyum?!
Suat Zobu
SON DAKİKA: İsrail’den Gazze için ’topyekün abluka’ kararı: Savunma Bakanı Gallant ’Elektrik, gıda ve akaryakıt yok’ dedi
YORUMLAR
Bir müslümanın şiarı bu olmamalıdır. Sizin teorinize göre Mute savaşı olmamalıydı Roma doğramalı İslam yemeliydi. Uhud olmamalıydı, Bedir olmamalıydı, Hendek olmamalıydı tarih şunu göstermiştir ki zafer süngünün ucundadır hamasın yaptığını tasvip etmiyorum ancak Gazze zaten ölüyordu hiç değilse şerefiyle ölüyor şimdi hiç değilse israilin kibrini yıktılar o ulaşılamaz yıkılamaz surlarında bir gedik açtılar elbet o demir kubbeli surlarda tarumar olur bir gün
ATİK Sinan tarafından 11.10.2023 17:57:24 zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
Vay ne çok şey biliyorsunuz.
Şu anda İsrail oraları yerle bir ediyor. Sokaklarda yıkıntılar arasındaki çaresiz insanlar umurunuzda değil.
İsrail'in tam istediği gibi önü açıldı.
O saçma sapan saldırının kazanımı ne olacak? Hendek Savaşı falan diyerek konuyu çarpıtma. Kıyaslama yapmanız bile doğru değil.
Çok güvenilen Arap dünyasından, Arap devletlerinden bir tane arka çıkan var mı? Kınayan var mı?
İsrail elektik, su, gıda, girişini kesmiş. 2 milyon insanı sen mi doyuracaksın. Buradan ahkam kesmek doğru tabii. İş Gazze'yle de sınırlı kalmayacak. Kudüs civarı da saldırıya uğrayacak. Bu mu insanlığınız? Mahalle kabadayısının ensesine bir şaplak indirmekle iş bitmiyor.
Ben fikrimi yazdım.
Sen de sayfanda kendi fikrini yaz.
Hadi güle güle.
ATİK Sinan
Suat Zobu
Sizin yorumunuz çok mu nezaketli.
Dün iki defa okudum yorum yazmaya fırsat olmadı. Kusuruma bakma abim...
İsrail Filistin olayı elde üretim virüs gibi adeta. Kime malzeme lazım, sürüveriyor ortalığa. Emeline ulaşınca "yapmayın ayıptır!" deyip ortalığı durultuyorlar. Olan sadece garibana oluyor. Tam da dediğin gibi.
Duyarlı, Aydın, Öngörülü yüreğin var olsun.
Sonsuz saygılarımla...
Salaklıklarına doymadılar. Kuvvetler eşit değil bi kere... Adamlar bilim ile haşır neşir. Araplar ise bilimden bihaber... Dolayısıyla bu savaşı şimdilik hep İsrail kazanır. Ne zamanki araplar bilime tutunurda öyle silahlanirlar o zaman zaferi bekleyin. İsrail 1967 de bir günde Mısır ve Suriye hava kuvvetlerini yok etti... Araplar para ile zamanında sattılar topraklarını yahudilere kendi dertlerine ağlasınlar... İnsan yine de üzülüyor masumlara.... Manidardı