- 190 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ŞÜKÜR İLE KANAAT
“ ŞÜKÜR İLE KANAAT” Biraz zordur, kararlılık, sabır ister, huzur, güven, bereket getirir. Haddini bilmeyi, şımarmamayı ister. Olana şükür, olmayana, sabır kanaat gerektirir. İnsanoğlu durmaz, bir yukarı bakar, bir aşağı yerini kaşınırsa, elindeki de gider.
ŞÜKÜR İLE KANAAT
İşim var, gücüm var diye sevinirsin,
Evim var, arabam var diye, gerinirsin,
Sağlıklısın, mutlusun, huzurlusun,
Şükür, kanaat nerede? Pek duymayız.
Bolluğunu güldürür şükür,
Yokluğunu bollaştırır, kanaat,
Sağlığını sürdürür, şükür ile kanaat,
Kanaat, şükür nerede? Pek duymayız,
Ektiğini oldurur, kanaat,
Yokluğuna bereket verir şükür
Zorluklara sabır, şükür ile kanaat,
Şükür, kanaat nerede? Pek duymayız
Ne demiş Atalar, en büyük zenginlik kanaat kâr olmaktır. Kanaat kâr değilseniz zaten fakirsiniz, asla zengin olmazsınız. Kanaat huzuru, huzur sağlığı getirir. Sağlıktan âlâ zenginlik var mı? Sağlık parayı kazanır, ama para sağlımızı bize kazandırmıyor. Parası bol insanlarımız çok, ancak istediğini yiyemiyor, içemiyor, gezemiyor. Çünkü hasta ilaçlarla ayakta zor duruyor. Para çok neye yarıyor. Para, bu sağlığı yerinde olanında sağlığını bozduruyor. Cahillikten- cehaletten, haddini aşmaktan, dudağım ince silikon gerek, Burnuma, yüzüme estetik gerek, çok yemek yiyorum, midemi küçülttürelim, başımda saç az ektirelim, diktirelim derken sağlık gitti mi bedenden, ruh hasta olur üzüntüden, ne gelir el den. Neden? Geldi bunlar başımıza hiç düşündük mü? Düşünmeye ne gerek var. Önce yapalım sonra düşünürüz. İşler nasılsa tıkırında deyip, bankadan biraz kredi çekelim, evi, arayı yenileyelim. İblis verir gazı. Sonra bir kriz, corona, morona, savaş çıkar, darbe olur. Durduk yerde kaşınırsan, başına bela olur. Faiz haram, Yüce Yardadana savaş açmak. Verir herkese minik bir dert. Zincir olur peş peşe dertler. Sonra pişmanlıklar, evde gider, arabanda. Hadi bakalım tabanvayla yürü iş aramaya. Fazla mal göz çıkarmazmış. Doğru göz çıkarmıyor, gözlerden düşürüyor, süründürüyor. Şükür, kanaat haddini bilmek nimet.. Açız diyenin giyimi, kuşamı, telefonu son moda. Açız aç, kriz var. Kelimelerin manaları bir yerlere kaydırılmış. Şimdiler de açlık, yurt dışına tatile gidememekmiş, geçen öğrendik, Açlık geceleri eğlence yerlerine gidememekmiş bir okuyan genç kızdan öğrendik. Millet çok cahilmiş, sebep ekonomik krizmiş. Okuyor ablamız ayda 55 tl devletten alıyormuş, telefonu 3500tle, çalışa bilirim ama geceleri eğlencelere gidemem, sosyal olamam gibi enteresan kültürlü sözler.. Gençlik bilmiyor geçmişi, yoklukları, kuyrukları. Şükrü nasıl bilsin.. Aza kanaat edip, şükür edenlere de kızıyorlar. Neye şükür kardeşim millet aç aç.. Garibin biz daha kötülerini gördük buna da şükür demek cesaret istiyor… Bir garip oldu memleketin insanları. Kelimeler anlamını yitirmiş, Kime inanacağız pek bilinmiyor.. Film fırıldaklar çok. Bunu da atlatacağız ille ki. Şerlerin, sıkıntıların çokluğu, güzel günlerin yaklaştığının belirtileriymiş. Öyle derdi büyüklerimiz. Ecdatlar, Bütün Peygamberler, veliler ne dertler çekmişler. Sınavımız deyip, şükrü, kanaati, sabır baş tacı edip. Sınavın hakkını vermeyi düşünmüşler.. Birler kendimizi çocuklarımızı fazla şımarttık, dizilerde, filmlerde algıları yedik, Kimliğimizi şuurumuzu kayıp ettik sanki. Gavurlara benzemek bize haram dı örnek alıyoruz. Gavuristanda insanlar araştırıp Müslüman oluyor. Her İşimizi ters yapmayı bize medeniyet diye yutturdular. Yutmayanlara selam olsun…. Bu günlere de şükür, bizden çok kötü durumda olanları unutmayalım, paylaşalım. Zor günlerde paylaşmayan çok fırsatları kaçırır. Tabii Cennetleri istiyorsa, Kulluğunu yapıyorsa….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.