HAYAT SORUMLULUK İSTER
Lamı cimi yok bu dünyada ne yapsak ya yararımıza ya da zararımıza olacaktır. Dokunduğumuz neyse etkisini elbet gösterecektir. Yaraladığımız kimse acısı, kırdığımız kimse karşılığı olacaktır. Kime haksızlık yapılmışsa o haksızlığın cezası bir gün tadılacaktır. Yazdığımız neyse iyi kötü okunacak ve okuduğumuz hangi kitapsa o kitabın bir gün bizim üzerimizde tesiri olacaktır. Boşuna değildir yaşamak ve yaşama katılmak!
Ektiğimiz neyse vakti geldiğinde o ekini eksik fazla biçeceğiz. Konuştuğumuz hangi konuysa o konunun sağı solu bizi bir şekilde bulacaktır. Yaptık ve o iş tamam diye bir şey yoktur. Konuştuk ve mesele bitti diye bir şey yoktur. Üstünü örttük ve bir daha ortaya çıkmaz diye bir durum da yoktur. Alıp verdiğimiz her nefesten her an sorumluyuz!
Kaçarı yoktur hiçbir eylem ve söylemimizin. Ettiklerimizin ve yaptıklarımızın cezalarını veya ödüllerini er geç alacağız. Ha bugün ha yarın. Ha şimdi ha biraz sonra. Ha bu ay ha gelecek yıl ama ettiklerimizin ve yaptıklarımızın neticeleriyle karşılaşacağız. Yaşamak, bütünüyle bedel gerektirir!
Özneysek sonuçlarına maruz kalacağız. Nesneysek neticelerden hatice olan nasibimizi alacağız. Saklanmak bir yere kadardır. Susmak bir noktaya kadar sürer. Başı kuma sokmak bir müddet devam eder. Yalanlar ortaya çıkar. Zalimler zulümlerinde nihayetinde boğulur!
Hayat sabırlıdır ve devam eden hayata dair her zaman sorumluyuz. İster elimizden geleni yapıp örnek insan olalım ister etliye sütlüye karışmadan boş boş yaşayalım; duruşumuz bizim yaşamımızı etkileyecektir. Moliere’nin dediği gibi: "Yalnız yaptıklarımızdan değil, yapmadıklarımızdan da sorumluyuz." Zira hayat daima sahnede rolünü ve oyununu ciddiyetle oynar!
Demem o ki, söylediklerimiz ya da söyleyemediklerimiz bizi de bağlayacaktır. Yaptıklarımız veya yapamadıklarımız bizi de tokatlayacaktır. Kör kaldığımız vakalardan biz de kısmetimizi alacağız. Zaman varken harekete geçmediğimiz durumlardan bize de pay düşecektir. Unutmayalım ki hayat yeteri kadar bekler ancak affetme meselesinde torpil geçmez!
Çünkü hayat topyekûn bir şekilde sorumluluk ister. Sorumluluktan kaçmak ise kimsenin harcı değildir!
-Meselci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.