- 149 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yahudi ve Hıristiyan Âlimlerinin Peygamber Efendimizle (a.s.m.) İlgili Tespitleri
Hiçbir Yahudi veya Hıristiyan âlimi hiçbir devirde Kur’an’ın bir yanlışını bulamamıştır, bulamazda. Hâlbuki onların kitaplarına çok eller karışmış ve karıştırmıştır. Hak kabul edilen şuan dört tane ayrı İncil’in varlığı bunun en açık örneğidir. Buna rağmen birçok İslam âlimi Tevrat ve İncil üzerinde araştırma yaptığında Resulü Ekrem Efendimize ait birçok ayet tespit etmişlerdir. Mesela; meşhur âlim Hüseyin-i Cisrî’nin tespit ettiği delil yüz ondur.
Yahudi ve Hıristiyan âliminin kendilerinin ifadesiyle ”Kitaplarımızda Muhammed-i Arabî Aleyhisselâtü Vesselâmın özellikleri yazılıdır” demişlerdir.
Rum meliklerinden Hirakl, Müslüman olmadığı halde itiraf etmiş ve şöyle demiş:
”Evet, İsâ Aleyhisselâm, Muhammed Aleyhisselatü Vesselamdan haber veriyor.”
İbni Heyeban denilen, Allah tarafından bilgilendirilen bir zat, Muhammed Aleyhisselatü Vesselamın peygamberliğinden önce Benî Nadr kabilesine misafir olduğunda, onlara şöyle demiş:
“Bir peygamberin ortaya çıkması yakındır. Burası onun hicret edeceği yerdir.”
Hem Dağatır isminde meşhur bir Hıristiyan âlimi, Peygamber Efendimizin özelliklerini İncil de görmüş ve iman etmiş. Bunu Rumlara ilân edince, kendisini şehit etmişler.
Selmânü’l-Farisî’de, daha önceleri Hıristiyan idi. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın özellikleri İncil’de gördükten sonra onu aramaya başlamış ve iman etmiştir.
Yine Temim namında meşhur bir âlim, Habeş Kralı Necâşî, Habeş Hıristiyanları, Necran papazları, bütün hepsi şöyle demişler:
“Biz peygamberin özelliklerini kitaplarımızda gördük, onun için imana geldik.”
Şimdi Zebur, Tevrat, İncil ve Kur’an-ı Kerim adlı kutsal kitaplarda Peygamberimizin özelliklerinden bahseden ve geleceğini müjdeleyen ayetleri vermeye çalışacağım.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.